Beantwoorden
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Ik ben van plan om een Samsung A33 5 G aan te schaffen via mijn telenet. Ik las hier berichten van verleden jaar weliswaar, dat dit toestel GEEN 5 G ondersteunt.

Wordt 5G nu wel ondersteunt of niet ? en andere vraag is dit met android versie 12 of 13 ?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Samsung A33

0 Likes
29 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@snap1704 

Zoals op je vorig toestel is die mogelijkheid er ook. 

Contacten - tik je contacten aan welke je wil - dan heb je onderin drie puntjes met meer of boven in ergens drie puntjes staan of contact bewerken ergens vinden. Je kan dan eens zoeken naar beltoon en op die manier kun je een aparte beltoon toevoegen aan je contact. 

Ik gebruik trouwens een S21 FE Samsung. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@patrick37 verbinding tussen de gear S3 en de A33 blijft maar om de 20 à 30 sec wegvallen. Is echt wel heel vervelend.

De rest blijkt allemaal te werken maar  ook de tijdsaanduiding van 2 klokken maar dit enkel op het startscherm, dus niet als het scherm zwart wordt zeg maar en dan de klok eigenlijk als een soort screensaver werkt.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@snap1704 

Ok ja die sport watch kan ik niet echt oplossen dat is een probleem dan tenzij de gsm blijft openstaan maar ja das niet de bedoeling. 

Je kan eens naar je instellingen gaan en daar zoeken naar screensaver. Je hebt een vergrootglas ergens staan als je de instellingen opent en daar kun je in zoeken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Jaja probleem met het irritant wegvallen van de verbinding tussen de gear en de foon opgelost. Simpel eigenlijk, als je het weet natuurlijk. Daarom dat ik het hier ook even uit de doeken doe. Gewoon je netwerkinstellingen op je nieuwe foon resetten. Dit doet ook je bluetooth resetten en blijkbaar wringt daar het schoentje.

De Gear onthoudt die verbinding en zodra je met een nieuwe foon en ook een nieuwe bluetooth verbinding maakt, geeft dit die conflicten.

 

Nu nog een paar kleinigheden wat ik zou willen oplossen, als dat lukt bij deze foon.  Die tijdsweergave als screensaver werkt niet maar misschien wel als ik een ander probleempje oplos. Bij mijn vorige S7 sprong het scherm automatisch aan als ik het hoesje opende en slot het scherm af telkens ik het hoesje sloot. Bleef het hoesje openstaan kwam er na ( zelf in te stellen tijd ) die klokweergave.

Ook kon ik op de oude het ledlichtje laten aanspringen bij een binnengelopen mail, bericht ... Hier is blijkbaar geen ledlichtje enkel een geluid.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?


@patrick37  schreef:

@snap1704 

Zoals op je vorig toestel is die mogelijkheid er ook. 

Contacten - tik je contacten aan welke je wil - dan heb je onderin drie puntjes met meer of boven in ergens drie puntjes staan of contact bewerken ergens vinden. Je kan dan eens zoeken naar beltoon en op die manier kun je een aparte beltoon toevoegen aan je contact

Ik gebruik trouwens een S21 FE Samsung. 

 


@snap1704 

Op mijn A53 werkt het als volgt:

  • Ga naar "contacten"
  • Klik op het potloodje voor "bewerken"
  • Klik op "meer weergeven"
  • Scrol naar beneden tot aan "beltoon"
  • Klik erop en maak uw keuze

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?


@snap1704  schreef:

@patrick37 verbinding tussen de gear S3 en de A33 blijft maar om de 20 à 30 sec wegvallen. Is echt wel heel vervelend.

De rest blijkt allemaal te werken maar  ook de tijdsaanduiding van 2 klokken maar dit enkel op het startscherm, dus niet als het scherm zwart wordt zeg maar en dan de klok eigenlijk als een soort screensaver werkt.

 


@snap1704 

Op de A53:

  • Ga naar "instellingen"
  • Ga naar "Vergrendelscherm"
  • Ga naar beneden tot aan "Always On Display"
  • Schuif de regelaar naar rechts om te activeren
  • Pas de opties aan naar uw goesting  activeer.

Dit werkt dan zoals je graag hebt. Er is echter wel maar één klok, geen twee ... Maar dat heb je dan toch al ...

EDIT: wie weet is er wel een optie ergens in het gewone hoofdscherm om dat aan te passen naar twee klokken, maar daar heb ik niet verder naargeocht.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Ja Stefaan H, je schreef me : 

Op de A53:

  • Ga naar "instellingen"
  • Ga naar "Vergrendelscherm"
  • Ga naar beneden tot aan "Always On Display"                                                                                                                                                                             
  • Op de A33 kan ik mooi volgen tot 
  • Ga naar "Vergrendelscherm"
  • Ga naar beneden tot ....
  • Want daar stopt het bij mijn foon, dus nergens een Always On Display te bespeuren, ook niet iets dat daar zou optrekken spijtig genoeg.

Maar toch bedankt ik ben tevreden zoals hij nu ingesteld staat.

  •  
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@snap1704 

OK, tja, de verschillen moeten ergens zitten hé ... 🤔

Maar je bent ermee tevreden, dus dat is het belangrijkste 😀


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

ik heb dat toestel

heb er weken over gedaan voor ik 5G kon krijgen

Tot en met de ombudsman voor Telecom.

Toeval of niet maar toen men klacht onderzocht werd  kreeg ik up date van Samsung binnen

en dan was het in orde

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@TELEMOB 

Als je naar de eerste pagina van deze thread gaat kijken zul je zien dat TS zijn A33 5G getest heeft met de sim van zijn vrouw die bij Px is en het werkt. Met zijn Telenet sim nog niet omdat er nog geen dekking in zijn woongebied is.

De foon zelf is dus OK en hoeft geen update te krijgen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Nog even bijvoegen voor die 5G dekking. Toen ik hem voor de eerste keer opstartte, kreeg ik al direct een melding dat er een software update was. Android 13 met name. Die dus direct updaten en dan heb je geen problemen met de 5 G dekking. Misschien dat als je dat niet doet en hij origineel op Android 11 of 12 zou staan dan misschien wel.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@snap1704 

De software versie is dat het nieuwe EUX of nog LUX (staat onder instellingen, Info telefoon, Software gegevens, Sw-versie serviceprovider)?

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@janne_man ik zie hier enkel staan ........EUX_13_00.............

ik veronderstel dat het dit is wat je bedoelt ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@snap1704  dank u, dat is het inderdaad.

Sinds 2022 brengt Samsung (sommige? of alle?)toestellen uit voor (bijna) de ganse EU. Deze hebben dan de aanduiding EUX. Voordien hadden de Belgische (en Luxemburgse) toestellen de aanduiding LUX.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?


@snap1704  schreef:

...knip ... Toen ik hem voor de eerste keer opstartte, kreeg ik al direct een melding dat er een software update was. Android 13 met name... knip ...


Zoals ik voorspeld had 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes