24775
netweters
|
152616
antwoorden
|
20723
vragen
|
Sedert enkele weken heb ik dit Telenet access punt geïnstalleerd. De wifi dekking is nu prima overal in huis. Hoge snelheid via 5GHz. Echter heb ik met een 2tal apps op mijn telefoon inlog problemen. Dit doet zich voor als ik verbonden ben met dit access punt via de wifi 5GHz band. Met de app "Triiing" krijg ik geen connectie en met de "KBC Mobile app" kan ik niet inloggen. Alle andere apps werken wel en surfen is ook geen probleem. Als ik verbind via 2.4 GHz op dit access punt of rechtstreeks op de telenet modem is er geen enkel probleem. SSID is idem ingesteld als op de modem, dus één groot wifi netwerk. Wat zou hier het probleem kunnen zijn.
Gr, Danny.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mijn ervaring is dat één netwerk soms problemen geeft. Zelf heb ik mijn netwerk dan ook ingesteld op 2.4 GHz en 5 GHz. Ik verkies 5 GHz en op die manier is het makkelijk om daarmee te verbinden.
Wat Triiing betreft: werkt je smartphone onder Android 10? Zoek niet verder:
Het ziet ernaar uit dat ik exact dezelfde problemen heb op onze iPhone XR, iPhone SE en iPad Air 2 toestellen wanneer deze verbonden zijn op het 5 GHz netwerk van de Telenet AP’s. Ik heb wel alleen getest met de KBC app.
Ga naar mijn Telenet, Internet, Mijn thuisnetwerk, Modem details, Netwerkinstellingen en wachtwoord. Zet Eén wifi netwerk op uitgeschakeld. Verander de naam van de SSID van het 5 GHz signaal door bijvoorbeed er een 5 achter te plakken. Je kan hetzelfde wachtwoord behouden. Klik ten slotte onderaan op bewaren.
Je zal nu wel op alle toestellen waarop je verbinding wil maken met het 5 GHz signaal nog eens moeten aanloggen.
Hier is precies iets misgegaan. Je reactie is "los" van de topic.
@sb ik zie dat nu ook. Ik heb geen idee hoe dit komt. Is er ergens een verborgen knop 🤔 waarmee je een nieuw topic start in de plaats van te antwoorden of wordt speelt de ouderdom mij parten😲.
Hoe kan ik dat oplossen🙄
EDIT: ik heb het kunnen verplaatsen
Heb hetzelfde probleem ondervonden sinds pakweg november, nl. geen tot moeilijke toegang tot alle banking apps op verschillende toestellen wanneer deze verbonden zijn met de Telenet Access Points.
Via de WiFi van de modem of op een ander access point (bvb Apple Airport) lukt dit wel. Na contact met de helpdesk werd de modem vervangen maar probleem blijft. Lijkt dus inderdaad een specifieke issue met dit type Access Points.
Ik ben dus niet alleen met dit probleem. Ligt dus toch duidelijk aan het access point.
Hopelijk komt hier nog een oplossing voor.
Zelfde probleem hier, sinds januari kan ik de KBC Mobile App niet meer gebruiken via de Telenet wifi.
Zeer vervelend, reeds fout overschrijvingen gedaan...
De problemen zijn eigenlijk gestart wanneer Telenet reclame is beginnen maken voor Safespot. Toeval of niet?
Ik heb ook dit probleem sinds ik een nieuwe smartphone heb (android 9, met kleine schil).
Heeft deze instelling het probleem opgelost?
Ik heb al getelefoneerd én met KBC én met Telenet, voorlopig zonder resultaat.
Hallo,
ik heb duidelijk hetzelfde probleem ...
Ik heb de "één netwerk uitschakelen" oplossing geprobeerd, maar zonder resultaat. Iemand een andere suggestie?
mvg,
Stefan
Het lijkt me duidelijk geen probleem dat beperkt blijft tot KBC Mobile. In de app van Keytrade geraak ik meestal niet ingelogd.
Dit lijkt me een Telenet-probleem.
Ik gebruik de powerline met WiFi AP van Telenet.
Geen enkel probleem met de KBC app.
Misschien niet onbelangrijk, en reeds aangehaald door iemand anders: ik heb geen SafeSpot.
@KoenVdH schreef:De problemen zijn eigenlijk gestart wanneer Telenet reclame is beginnen maken voor Safespot. Toeval of niet?
Misschien dat de anderen in dit topic die een probleem hebben ook eens willen vermelden of zij al dan niet SafeSpot gebruiken. Dan kan er verder gekeken worden of dit al dan niet een gemeenschappelijke, en dus waarschijnlijk relevante, factor is.