24777
netweters
|
152630
antwoorden
|
20725
vragen
|
Sedert enkele weken heb ik dit Telenet access punt geïnstalleerd. De wifi dekking is nu prima overal in huis. Hoge snelheid via 5GHz. Echter heb ik met een 2tal apps op mijn telefoon inlog problemen. Dit doet zich voor als ik verbonden ben met dit access punt via de wifi 5GHz band. Met de app "Triiing" krijg ik geen connectie en met de "KBC Mobile app" kan ik niet inloggen. Alle andere apps werken wel en surfen is ook geen probleem. Als ik verbind via 2.4 GHz op dit access punt of rechtstreeks op de telenet modem is er geen enkel probleem. SSID is idem ingesteld als op de modem, dus één groot wifi netwerk. Wat zou hier het probleem kunnen zijn.
Gr, Danny.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik maakte geen gebruik van Safespot. Wel kan ik bevestigen dat het probleem zich enkel voordeed op de Telenet Access Points die via UTP-kabel worden verbonden. Wanneer mijn toestellen verbonden waren met de WiFi van de modem zelf, dan werkte dit wel. Gezien alles ook naar behoren werkt op de AP's via Powerline, vermoed ik dat het dus een toestel-gerelateerd probleem is.
Inmiddels heb ik mijn Telenet AP's wel vervangen door AP's van Unifi en het probleem is hierdoor van de baan. Ik begrijp dat dit niet meteen een oplossing is want dit vergt een investering, maar ik ondervond de laatste tijd net iets te veel problemen met die Telenet AP's...
@Ex-Netweter
OK, fijn dat je het opgelost kreeg, weliswaar gekoppeld aan een investering ...
Wat wel goed is, het probleem is eigenlijk gelokaliseerd: het zijn de Telenet AP's en er is geen link met SafeSpot.
Nu, moest het om één AP gaan zou je kunnen zeggen dat die stuk is, maar je hebt er meerdere als ik het goed gelezen heb. En je bent niet de enige. Dan is een onderzoek door Telenet eigenlijk wel aan de orde zou ik zeggen ...
Ik gebruik geen telenet safespot.
Het probleem zit echt wel bij het access point. Als ik hetzelfde doe via mobiele data, heb ik het probleem niet.
Het probleem is gestart sinds ik een nieuwe smartphone in gebruik heb genomen (Android 9), via 5Ghz verbonden.
Hopelijk komt Telenet spoedig met een update voor het Access Point.
@debruynba heb je ook het probleem als je verbindt met 2,4 GHz?
Ik blijf dit probleem ook hebben. Bij verbinding via 2.4GHz of mobiel heb ik dit probleem niet. Het ligt echt wel aan het access point.
Hier ervaren we deze problemen ook op wifi met de KBC app op meerdere toestellen.
We werken via een AP van TN.
Andere apps zoals BNP of Payconiq werken wel gewoon.
Voorlopige oplossing, wifi uitschakelen, verrichting doen en wifi terug inschakelen.
Hopelijk komt TN snel met een update voor het AP..?
Er was recent een intern Alarm dat inderdaad de KBC Mobile app moeilijk doet met de AP's momenteel. Dit zijn ze nog aan het oplossen dacht ik.
Oplossen bij KBC?
Zelfde probleem hier. KBC Mobile werkt soms, maar meestal niet. Verbonden via Telenet AP.
Wifi uitschaken op GSM is dan de oplossing(?).
Benieuwd of dit bij KBC of bij Telenet dient gefixt te worden. Ik volg.
Probeer het zo te houden voor wat BNP betreft. De technische dienst van BNP heeft mij de karakteristieken van mijn toestel gevraagd omdat ik op mijn achterste poten ben gaan staan omwille van de slechte werking van hun app. Zo zie je maar.
Ik zou toch graag begrijpen of dit een Telenet dan wel een KBC probleem is
Het zal aan geen van beide kanten eenvoudig zijn om een oplossing te vinden. Ik zou het wel proberen aan KBC kant. Ik heb BNP op een zere teen getrapt door in Play store een opvallende en rotslechte beoordeling te geven. Of het uiteindelijk iets gaat helpen weet ik niet, maar ik heb ze toch wakker gekregen.
Interessante update vanuit KBC:
"Dit is onderzocht geweest in samenwerking met Telenet. Zij hebben ontdekt dat er een aanpassing dient te gebeuren in de Access Point. Als u de klantendienst contacteert, kunnen zij dit voor u in orde brengen en kan u terug gebruik maken van KBC Mobile."
Update Telenet:
"Probleem gevonden op "de alarmenpagina".
Workaround is split 2,4 en 5Ghz netwerk (met andere naam) en dan de 2,4 Ghz WIFI gebruiken. Uiteindelijke fix wordt nog getest en komt mee met een toekomstige update van het AccessPoint wanneer beschikbaar. Geen zicht op timelines."
Duidelijk antwoord maar heb ik alvast geen interesse in. Ik blijf dus WIFI uitschakelen en gebruik 4G wanneer ik KBC Mobile gebruik.
"
Hier heb ik ook al vele maanden last van. Niet alleen met "KBC Mobile", maar ook met de Keytrade app, en de Bolero app. Zowel KBC als Telenet klantendienst zijn op de hoogte, maar blijkbaar is dit niet belangrijk genoeg om dit snel op te lossen. Zelfs KBC kan te weinig druk zetten bij Telenet. Is zeker booster probleem want werkt wel op andere (eigen AP), 4G en Wifi van de hoofdmodem.
Dit zijn toch heel belangrijke banking apps voor Telenet klanten.
Kan iemand van Telenet zelf op dit forum hier aan de kar helpen duwen aub?