24752
netweters
|
152352
antwoorden
|
20691
vragen
|
2 weken geleden heeft Telenet een update gedaan en sindsdien kunnen we met onze iPhones niet meer op WiFi of 4g
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Wer2020 IPhones al eens volledig uit gezet en dan opnieuw opgestart. Dus niet scherm uitzetten maar volledig zodat je terug moet opstarten met je PIN.
Ja hoor zelfs een paar keer helemaal terug naar de fabrieksinstellingen hersteld , dan heb ik 5 sec WiFi verbinding en dan niet meer
@Wer2020 Dan zou ik proberen om mijn Wifiinstellingen in "Mijn Telenet" eens te herbekijken. Vooral het paswoord zou ik aanpassen. Liefst 8 tekens of meer waarvan minstens een Hoofdletter, een kleine letter, een cijfer en een leesteken. Zoiets: Ww2020Thuis+? of FamilieWw+2020. Je kan wel iets bedenken die leuk en makkelijk te onthouden s voor jullie maar moeilijk te raden door iemand anders. En dan uiteraard opnieuw verbinding maken nadat je de opgeslagen verbinding hebt verwijderd.
Juist veranderd alles terug opgestart en bij men íphones nog altijd hetzelfde
Toch raar dat je en geen mobiel datanetwerk meer hebt en geen Wifinetwerk. Want dat zijn 2 verschillende dingen. Zie je het mobiele netwerk niet meer of wat? Heb ja al eens de klantendienst gebeld om te horen of alle instellingen daar nog juist staan?
Ik zou eens contact opnemen met de administratie, als ik de vorige post bekijk lijkt mij dit geen technisch maar een toegangs-admin probleem. 015 66 66 66
Zal ik morgen is naar bellen dan
Bij de klantendienst is alles normaal
@Wer2020 weet niet of je gezien hebt je vlietuigstand uit te zetten ?
https://www.iculture.nl/tips/problemen-wifi-oplossen/
https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iph3dd5f213/ios
Heb je deze stappen al eens overlopen?
Die heb ik al van dat deze beschikbaar was
Bijna 3 uur met de technische dienst aan de telefoon gehangen , krijgen het zo niet opgelost . Als ik naar algemeen info ga bij primair netwerk is Telenet aanbieder Telenet 41.0 ims status staat gesprekken en sms WiFi en 4G staat er nie bij
Kan je iPhone geen verbinding maken met het internet dan kun je het beste de netwerkinstellingen herstellen via onderstaande stappen.
Mobiele internetinstellingen herstellen:
Je krijgt nu een overzicht van alle instellingen voor Mobiele data, MMS en persoonlijke hotspot. Onderaan deze instellingen vind je de optie 'Stel opnieuw in', tik hierop om de instellingen voor het mobiele netwerk te herstellen. De instellingen zijn per provider verschillend, iOS haalt tijdens het herstellen de gegevens vanaf de SIM-kaart af. Specifieke instellingen kun je terugvinden op de website van Telenet. Je kan eens proberen om een fabrieksreset te doen en je simkaart nog niet in te steken. Dan probeer je op de wifi te gaan. Lukt dit dan steek je pas de simkaart in.
Als je zegt dat je even op de wifi kan, kan het zijn dat je op dat moment geen settings worden gepushed en nadien wel.
@Wer2020 dit heeft effectief met Safespot te maken. De klantendienst had dit moeten weten, aangezien er hier een algemeen ticket voor open staat. iOS-toestellen hebben na de Safespot (Guard) upgrade van 22/04 problemen met verbinden met WiFi of 4G. Ik heb hetzelfde voor gehad en heb naar aanleiding ervan een onderzoek laten starten en een algemeen ticket laten aanmaken.
Normaal zou het opgelost moeten zijn door Safespot Guard uit en terug in te schakelen. Als dit het probleem niet oplost, geef je jouw gegevens best door via de klantendienst, dan kunnen ze jouw gegevens koppelen aan het algemene ticket.
Ik heb zelf tijdelijk de VPN uitgezet om het op te lossen, bij mij was het namelijk niet opgelost door middel van de Safespot Guard even uit te schakelen. En dit via instellingen > VPN > Safespot Guard (info teken) > Verbind op aanvraag uitgeschakeld.
Hopelijk is dit en oplossing voor je! 😉