37935
netweters
|
14040
gesprekken
|
14233
vragen
|
Wij hebben een vast internet abonnement van 150gb per maand. Als wij hierover gaan op het einde van de maand kunnen we verdersurfen aan een downloadsnelheid van 1mbps tot de vernieuwing in het begin van de maand.
Nu is het zo dat de downloadsnelheid nog altijd maar 1mbps is, ondanks dat ons data volume op 02/02/2023 vernieuwd is.
Proberen contact opnemen met Telenet, maar daar is het zo druk dat er nergens op geantwoord wordt.
Het probleem: Onze modem zendt maar 1mpbs uit, zowel via wifi als via UTP. We hebben de modem al verschillende keren gereset, maar helaas zonder resultaat. Ook de diagnose in de telenet app ziet geen problemen.
Hoe kunnen we deze fout oplossen? Ligt het aan de modem of is er een probleem in de software?
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Modem zendt niet meer dan 1mbps downloadsnelheid?
@janne_man schreef:Smalband is geen straf!
Smalband is natuurlijk wel een straf, een sanctie. Het betekent dat jou de normale dienstverlening ontzegd wordt en in de plaats daarvan een onaangename of zelfs onbruikbare snelheid van 1 Mbps krijgt opgelegd. Hoe je het ook draait of keert, dat is de definitie van een straf.
@janne_man schreef:De vraagsteller heeft een bewuste keuze gemaakt. Deze keuze heeft een aantal consequenties, waar de vraagsteller ook geen bezwaar tegen maakt.
Dus de vraagsteller overschrijdt bewust de datalimiet van 150 GB met de bedoeling om van smalband te kunnen "genieten"?
Oké, dat is mogelijk, maar dat lijkt me dan een vorm van masochisme. Bewust iemands grenzen overschrijden om te kunnen genieten van een straf?
Om in deze eindeloze discussie te blijven hangen heeft totaal geen enkele meerwaarde.
Bij deze dan ook gelieve bij het onderwerp te blijven want we wijken er te veel op uit.
TS wil een oplossing en geen andere provider geen andere voorwaarden geen ander abonnement.
Contact gehad met Telenet. Ze hebben het helaas niet kunnen oplossen.
Het probleem zou bij meerdere vaste abonnementen zijn opgetreden, dus de IT-dienst doet er alles aan om het op te lossen.
Hoelang het ging duren hebbben ze wel niet kunnen zeggen.
@Ex-Netweter
Zoals ik al dacht een achterliggend probleem.
Jammer dat er niet direct een oplossing is maar hopelijk lossen ze dit wel zo snel mogelijk op want op deze manier is niet prettig surfen.
@patrick37 schreef:TS wil een oplossing en geen andere provider geen andere voorwaarden geen ander abonnement.
Onbeperkt internet is nochtans een fundamentele oplossing voor dit probleem.
Je internetgedrag aanpassen om binnen de arbitraire regeltjes van een bepaald abonnement te blijven is de wereld op z'n kop.
Met dit abonnement heb je gegarandeerd over enkele maanden opnieuw hetzelfde probleem!
rafb.Je internetgedrag aanpassen om binnen de arbitraire regeltjes van een bepaald abonnement te blijven is de wereld op z'n kop.
Met dit abonnement heb je gegarandeerd over enkele maanden opnieuw hetzelfde probleem!
Antwoord.
Waar jij hem heen wil lokken internet over koper zit ie nog sneller in de problemen en op smalband
Internet Essential. 50/4Mbps.
100 GB/maand download volume daarna surfen aan verminderde snelheid van 1 Mbps of
aan normale snelheid mits aankoop van bijkomend volume (per pakket van 20 GB)
@rafb schreef:
@patrick37 schreef:TS wil een oplossing en geen andere provider geen andere voorwaarden geen ander abonnement.
Onbeperkt internet is nochtans een fundamentele oplossing voor dit probleem.
Je internetgedrag aanpassen om binnen de arbitraire regeltjes van een bepaald abonnement te blijven is de wereld op z'n kop.
Met dit abonnement heb je gegarandeerd over enkele maanden opnieuw hetzelfde probleem!
Ik reageer niet echt dikwijls op dwaze antwoorden maar dit spant toch echt wel de kroon. Slecht geslapen of ben jij gewoon zo? Heeft men u er niet dikwijls genoeg op gewezen dat in deze thread je er radicaal naastzit? Man leer toch eens te accepteren dat je ook ernaast kan zitten, iedereen vergist zich wel eens. Maar jij volhardt in de boosheid ...
rafb (scarlet klant)is gewoon zo,jalouzie , hij wacht gewoon zijn kans af op een nieuwe topic om Telenet te kunnen af breken.Zoekt alles van Telenet op via google.
Op een ander fora is iedereen gaan lopen,op enkele proximus en Co koper klanten na.Op 1 hand te tellen.
Dat dit probleem gaat terug komen is helemaal niet waar. Het klopt dat als ik over de 150gb ga dat ik op 1mbps gezet wordt maar dat is bijna nooit het geval omdat we altijd ruim over hebben. We worden dan op 1mbps gezet tot het begin van de volgende maand bij de reset op 02/02/2023. Daarna moeten we terug aan ons normale downloadsnelheid kunnen surfen.
Dit is helaas niet het geval en daarom heb ik telenet gecontacteerd. Deze zeggen dat het een probleem bij hun is en dat het opgelost gaat worden.
Dus wat jij zegt is niet juist.
Ook kunnen niemand verplichten om voor onbeperkt te betalen als je het toch niet gebruikt, dan betaal ik veel te veel. Overstappen naar een andere provider is hetzelfde gezeik, dus ik wil dat het hier eens ophoudt met dat chat gedrag rond de pot als je er toch niks van afweet hou je er dan buiten.
Je zit nu op 1 Mbps downstream en 0,256 Mbps upstream.
Maar goed, dat is jouw keuze.
Kon het al denken,rafb koper slakkie zat al achter de hoek te loeren😂
Luister niet naar rafb,is er op uit Telenet zoveel mogenlijk af te breken.Is zelf geen klant bij Telenet,een scarlet koper klant ,waar je nog sneller op smalband geraakt, ga je over de 100GB val je terug op 1Gbps smalband,of 20GB volume bijbestellen. scarlet is zoal zo traaaaaag,maximaal 89Mbps anno 2023 en woon je wat verder van de Rop internetverdeler,valt je internet snelheid als 'n kaartenhuisje in elkaar naar amper 30Mbp.Genoeg voor rafb om hier komen Telenet af te breken.Wel betalen voor scarlet tot 100Mbps,dat je nooit haalt😟.
Maar goed dat TS 'Prog' niet bij scarlet klant is,halverwege iedere maand zat ie al op smalband.
En dat het nu zo druk is op de klantendienst.Telenet heeft gewoon veel klanten.Zal niet het geval zijn bij jou provider,'n beetje overschot van proximus.