24756
netweters
|
152400
antwoorden
|
20699
vragen
|
Ik heb zonet gans mijn netwerk aangepast met gigabit switches en een mesh systeem van Tp-link Deco XS75
Nu is mijn vraag hier aan jullie ...
Ik heb de zwaarste wigo bundel waar ik heel tevreden over ben.
Maar wat ik me afvraag met welke wifi/vaste snelheden ik nu zou moeten tevreden zijn na mijn eigen upgrades?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Janneke_Dust schreef:Hier een gelijkaardige vraag.
Ik heb mijn huidig vervoermiddel vervangen door een Porche ga ik nu veel sneller in Luxemburg zijn via de autostrade en via de kleine wegen.
Dit antwoord is lachen met de vraagsteller.
Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden
Zeker een "Krak" zou beter moeten weten
Idd jammer van dit antwoord ...
Ik stel die vraag omdat ik heel veel lees over snelheden die veel hoger liggen (en ik vroeg me dus af of ik goed bezig was met mijn upgrade 😉)
Maar als ik idd merk dat wigo en one 250mbps geven .. dan begreep ik het niet meer!
Ik haal nu tegen de 300 mbps ... Dus ik moet een content mens zijn? 🙂
En idd ... Alles loopt lekker hoor!
Nog een laatste (domme??) vraag ...
Die Deco satellieten hebben alle 3 vaste poorten.
De Master Deco is bedraad aangesloten dus.
Maar is het interessant om 1 vd satellieten ook bedraad aan te sluiten?
Zorgt dit terug voor betere wifi snelheden ... Of zijn die3 poorten enkel bedoelt om extra apparatuur aan te slúten?
@Janneke_Dust we moeten ons hier aansluiten bij @Bolletje, gelieve hier op te letten.
@cla iedereen is hier zeker en vast welkom om zijn of haar vragen te stellen.
Je moet wel rekening houden: het gaat maar zo snel als het traagste onderdeel in de keten. Als je bijvoorbeeld (in theorie) 1 Gbps zou kunnen halen, maar in je oude PC steekt nog een oude 10/100 Mbps netwerkkaart, dan zal het niet meer dan 100 Mbps zijn. Wat draadloos betreft: ik weet de max. snelheden niet van 2.4 en 5 GHz, maar ook daar ga je met beperkingen zitten.
Ik haal overal in huis deze waarden (tussen 200 en 300mbps) ... ik ben dus een heel tevreden man.
Maar ik wou het gewoon even aftoetsen ... omdat ik over snelheden boven de Giga bit lees ... en daar heb ik mij laten door misleiden (vandaar deze gewone vraag).
Nog een laatste (domme??) vraag ...
Die Deco satellieten hebben alle 3 vaste poorten.
De Master Deco is bedraad aangesloten dus.
Maar is het interessant om 1 vd satellieten ook bedraad aan te sluiten?
Zorgt dit terug voor betere wifi snelheden ... Of zijn die3 poorten enkel bedoelt om extra apparatuur aan te slúten?
Het antwoord van @Janneke_Dust was goed bedoeld ...
Hij wilde gewoon zeggen dat jouw GIGA upgrade een beetje Overkill is in vergelijking met jouw abonnement.
De vergelijking met de Porsche is geen kritiek op de vraagsteller, maar visualiseert de situatie toch?
Wat betreft de satellieten.
De UTP aansluitingen zijn bedoeld om
1) bedrade toestellen op aan te sluiten
2) en/of te verbinden met je netwerk.
Waar mogelijk kan je de satellieten altijd beter bedraad aansluiten.
Om @flip1953 even bij te treden:
Wanneer uw kabels en fiches allemaal OK (en van een goede kwaliteit) zijn (want daar kan ook iets aan haperen) is bedraad steeds sneller dan draadloos. In optimale omstandigheden (voor de WiFi) zal het soms niet veel schelen, maar het is bedraad steeds sneller.
@cla u kan zelfs de meshverbindingsbekabeling met powerline of veel beter moca vervangen soms werkt dat nog mooier dan alleen te verre meshwifi. bekabeld is beter, en soms minder, zoals onderliggend bekabeld met powerline, nog steeds beter, dan enkel wifi met mesh met minder goede plaatsing. goed gepositioneerde mesh is wel snel de dag van vandaag al, maar een solide bekabeling ertussen maakt het sowieso meer robuust voor intenser gebruik dan losstaande mesh. mesh belasten is een eindpunt, eerst de kabels benutten of alleszinds de mesh kabels geven om de mesh taak wat lichter te maken wanneer mogelijk. en gaat er alsnog een kabel vantussen neemt de mesh dit wel over. hoe goed dit gebeurt hangt af van programmatie fabrikant
Heel erg bedankt voor deze geel goede uitleg!
Ik heb dus thuis een (gigabit) sternetwerk en heb 1 van mijn satellieten vast verbonden (onderste UTP aansluiting van de 3 aanwezige op de satelliet) met mijn netwerk!
Volgens dat ik lees is dit een goede oplossing?
Die is echt rechtstreeks verbonden met mijn (gigabit) zonder stoorzenders die het netwerk trager maken.
Mijn vraag is dus ... Laat ik satelliet verbinden met vaste kabel ....of laat ik satelliet wifi overnemen van dichtsbijzijnde andere satelliet?