Hellothere1963
Freshman Meerweter
Hellothere1963
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
04-12-2024
17:32
|
Lid sinds: 06-11-2018
Datum laatste bezoek: 04-12-2024 17:32
Ranking
Freshman Meerweter
24-02-2021
08:06
Edit (op voorgaande bericht), het is niet omdat het mail adres van de bestemmeling niet bekend is dat ik een "undeliverable" krijg, maar wel omdat de "poging tot versturen wordt afgebroken" : Delivery to the following recipients was aborted after 0 second(s) Die "abort" wordt mij gemeld door : "Mail Delivery System" <mailer-daemon@telenet-ops.be> . Dit is een "genuine" telenet mailadres. Dus het lijkt er wel op dat de poging om de mails te versturen wel degelijk plaatsvindt vanuit de telenet infrastructuur. Ik gebruik, voor mijn telenet mails uitsluitend webmail (dus geen mail client).
... Meer weergeven
23-02-2021
18:29
Paswoord veranderen was al gebeurd. Virussen komen er niet in op mijn computer, trojans evenmin (nu ja, "fingers crossed", maar mijn anti-virus ( trend micro ) werkt eigenlijk meer dan behoorlijk (soms zelfs tè ). En ik denk al evenmin dat al deze mails (whatever that may be) verstuurd worden vanaf mijn account, maar wel met mijn email adres als "sender". Ik zou natuurlijk alle "undeliverables" naar de spam box kunnen verwijzen, maar zo nu en dan maak ik ook een "typo" en dan zie ik het natuurlijk ook niet
... Meer weergeven
23-02-2021
17:46
Sinds enkele dagen wordt mijn mailbox overspoeld door een massa aan "Delivery status notificationé, dus niet af te leveren berichten.
Maw : ergens wordt mijn mailadres gebruikt om berichten te sturen (ik zie niks in mijn verzonden items), blijkbaar naar een lijst van mailadressen, en krijg ik met regelmaat undeliverables terug (geen idee wat ik probeer door te sturen, en naar wie.
Klinkt dit bekend ? (en zo ja, hoe gaan jullie hiermee om).
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Massas Delivery status notification
... Meer weergeven
Labels:
23-06-2020
11:06
@conny456 ??????
... Meer weergeven
21-04-2020
15:10
2
@Suzy ok, ik heb het nog niet opgegeven, maar heb er ook nog niet al te veel latijn in gestoken (gezien de computer in kwestie ook niet zoveel gebruikt wordt). Ik zal het bij gelegenheid proberen, en hou jullie zeker op de hoogte via deze post.
... Meer weergeven
02-04-2020
13:18
Die task manager had ik reeds geprobeerd, de services (die je ook rechtstreeks vanuit de task manager kan zien) nog niet, maar zoals te verwachten ook hier geen spoor van Trend Micro (wat ik ook niet verwachtte, want na de de-install had ik, ook alle appdata, userdata, ... van trend micro ook nog eens manueel verwijderd. Zelfs de registry heb ik volledig manueel gecleaned (keys onder HKEY_LOCAL_MACHINE). Ten einde raad heb ik dan de computer ook nog eens herstart in safe mode met networking. Maar in dit geval wil de Safespot installer weer niet meer starten, die wil absoluut dat de computer "normaal" draait. Ik heb ook even Kapersky en AVG geinstalleerd (om minstens de computer te scannen), maar gezien de popups en diens meer van de gratis versies, deze er voorlopig weer afgehaald. Ik blijf de antwoorden hier even volgen. Lukt het écht niet dan hoeft Safespot voor mij niet. Voor de prijs hiervan (60 €/jaar), kan ik oplossingen kopen die wél werken. Een volledige herinstallatie kan dan uiteraard wel weer, maar daar heb ik dan weer niet zoveel zin in. Heb ettelijke uren gespendeerd om het een beetje op punt te krijgen (en bovendien is dan nog het gros van die uren opgegaan aan pogingen allerhande om die safespot aan de praat te krijgen).
... Meer weergeven
01-04-2020
19:01
ja. Want de computer draaide eerst op Windows 7. Heb die een update naar windows gegeven, en dat kon ook alleen maar als de Trendmicro verwijderd werd. Heb ik toen succesvol gedaan. Denk dat die computer (met de windows installatie) een keertje of 10 is herstart. Dus de Agent was toen zeker al uninstalled.
... Meer weergeven
01-04-2020
13:17
1
Ik heb net een computer gerecupereerd (Windows 10), die ik opnieuw heb ingesteld voor mijn vrouw.
Qua beveiliging draaide daar oorspronkelijk Trendmicro officeScan op.
Omdat ik net Safespot heb geactiveerd (gezien Telenet Security Pack niet meer beschikbaar was) wil ik ook Telenet Safespot installeren.
Om dit veilig te doen heb ik eerst Trendmicro OfficeScan gede-installeerd (wat logisch is). Nadien bekeken, en ik vind geen enkel spoor meer terug van Trendmicro. Niet in de geinstalleerde programma's, niet in de registry, niet meer op harde schijf.
Toch dringt Safespot aan om, bij installatie, de Trendmicro te verwijderen, dus de installatie kan niet doorgaan.
Wat kan ik nog verder doen ?
... Meer weergeven
- Tags:
- windows 10
Labels:
- Labels:
-
Safespot (Guard)
18-02-2020
09:24
@Benny3 Ook dat zal niet meer werken. Op 31/03 wordt je oude digicorder zondermeer gedeactiveerd. Als die digibox geregistreerd staat, heb je daar normaal gezien een brief van Telenet over ontvangen.
... Meer weergeven
03-01-2020
17:44
1
Ah, sorry, zie nu net de tikfout, ik had het effectief over verlies gegevens bij omwisselen digicorder (en uiteraard niet box)
... Meer weergeven
03-01-2020
17:40
1
Dat klopt. Wat ik aanhaalde is, dat ik mijn digicorder niet kan (of beter wil) vervangen door een TV box, omdat ik dan ook al mijn digiboxen ook dien te vervangen als ik opnames wil blijven bekijken.
... Meer weergeven
03-01-2020
17:03
Heb onlangs gelijkaardig probleem gehad :
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Opnames-van-digicorder-quot-haperen-quot-op-Digibox/m-p/78458
Bij mij zat het "haperen" van de digicorder zelf, maar wel als ik een opname vanop de digicorder wou bekijken op een digibox (op hetzelfde netwerk).
Het opnieuw terugzetten van de digicorder (met behoud van opnames) heeft op het eerste gezicht het probleem opgelost (wel opletten dat je je geplande opnames onthoudt, en opnieuw instelt).
Misschien bij jou iets gelijkaardigs, maar dan "locaal" op de digicorder ? (het proberen waard in elk geval, zo'n digicorder terugzetten naar fabrieksinstellingen duurde bij mij max. een half uurtje).
Als een digibox kapot gaat, of om welke andere reden dan ook dient ingewisseld te worden, is het niet mogelijk de gegevens te recupereren.
In jouw geval is een TV-box te overwegen, dan nog ben je de opnames van je digicorder kwijt, maar dat zal dan de laatste keer zijn.
In mijn geval is het overgaan van digicorder naar TV-box momenteel geen optie, omdat ik beschik over 1 digicorder en 3 digiboxen (waarvan 2 redelijk recent), en dan dien ik de ganse zwik te vervangen, is er net iets over.
Succes, laat weten hoe het is afgelopen.
... Meer weergeven
02-01-2020
11:39
1
Hallo Allemaal, Excuses (alweer) dat ik niet eerder antwoordde op mijn post, dacht dat ik dit inmiddels al gedaan heb. Inmiddels heb ik de digicorder herinstalleerd (met behoud van de opnames). Voor degenen die deze post nuttig vinden en dit ook willen doen : opletten dat je de geplande opnames opnieuw instelt, want deze zijn wel weg na herinstallatie. Nadien lijkt het probleem opgelost, dus ik ga dit dan ook als oplossing markeren. Mocht het probleem opnieuw opduiken, dan zal ik ongetwijfeld een nieuwe post lanceren.
... Meer weergeven
26-11-2019
09:29
Sorry voor het late antwoord. Door tal van andere zaken nog geen tijd gehad om de Digicorder opnieuw in te stellen, en dan nog eens op de Digibox lang genoeg naar een opname te kijken. Ik probeer dit zeker eerstdaags.
... Meer weergeven
19-11-2019
09:40
@louishufk Inderdaad, daar heb ik nog niet aan gedacht. Probeer ik vanavond gelijk even uit. Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 25-03-2024 09:53 | |
1 | 29-01-2024 11:24 | |
1 | 15-01-2024 17:48 | |
1 | 01-04-2020 13:17 | |
2 | 15-03-2021 16:03 | |
4 | 11-03-2021 14:37 | |
2 | 21-04-2020 15:10 | |
1 | 03-01-2020 17:44 | |
1 | 03-01-2020 17:40 | |
1 | 02-01-2020 11:39 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
9595 | 05-03-2021 10:58 | |
6184 | 02-01-2020 11:39 | |
7601 | 12-11-2019 09:15 | |
7692 | 08-11-2019 12:11 | |
19514 | 07-11-2018 18:11 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig