Hellothere1963
Freshman Meerweter
Hellothere1963
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
04-12-2024
17:32
|
Lid sinds: 06-11-2018
Datum laatste bezoek: 04-12-2024 17:32
Ranking
Freshman Meerweter
15-01-2024
17:41
@Master-Magic Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel zelden "live" naar een TV zender kijk. Het is ofwel TV-theek, ofwel opnames, ofwel terugkijk TV . Vandaar toch wel (zoals je zelf terrecht aanhaalt), ik wil genieten van de volledige functionaliteiten van de DIGIBOXEN, zonder te moeten overschakelen naar een TV box (waardoor de investeringen in mijn huidige infrastructuur verloren gaan).
... Meer weergeven
15-01-2024
17:37
De DIGIBOXEN zijn nog niet zo oud, dus het zou mij uitermate verbazen dat ze deze ongevraagd "uitfazeren". De digicorder zelf is zelfs nog geen jaar oud, die heb ik vervangen omdat de vorige defect was. De reden dat ik ervoor kies om toch bij digibox/digicorder te blijven is de volledige compatibiliteit tussen de 4 toestellen. Ik kan gerust een opname/film (TV-theek/Streamz) of terugkijktelevisie starten op het ene toestel, en nadien elders gewoon verderkijken. Ik heb ooit een oude digibox gehad, en toen werd ik RUIM op voorhand gewaarschuwd dat deze niet meer ondersteund zou worden. Het feit dat ze recente digiboxen/digicorders gaan deactiveren, zonder voorafgaande waarschuwing zou mij enorm straf lijken. Zeker gezien dit type van digiboxen nog te verkrijgen is in de TELENET winkel.
... Meer weergeven
15-01-2024
14:57
SCART wat is dat ? 😂😂😂 . Nee, ze zijn allemaal via HDMI aangesloten (ik denk zelfs dat sommige van de TV's geen SCART aansluiting meer hebben). Hoe dan ook, moest het effectief een probleem zijn in de beeldscherminstellingen, dan is dat sowieso problematisch, want ik geraak niet meer in het menu van de digibox, dus ook niet in de beeldscherminstellingen. Zoals ook al aangehaald : 1. De DIGIBOXEN deden het tot voor kort prima. 2. Zou wel straf zijn, moesten de instellingen voor de 3 TV en digiboxen, plots tegelijkertijd opnieuw wijzigen. 3. Ik heb perfecte beeldkwaliteit bij het "gewoon" TV kijken via de DIGIBOXEN, dus ik onderstel dat de beeldinstellingen ook goed zitten. Toch bedankt om mee te denken.
... Meer weergeven
15-01-2024
14:06
Ik heb even rondgekeken naar gelijkaardige vragen, maar zie niet direct een antwoord (wat me verbaasd), maar goed, bij deze een poging via deze weg.
Context :
Ik beschik over 3 aangekochte digiboxen (AD220) en 1 Digicorder (AD2200) in huur.
Sinds enige tijd werken de 3 digiboxen TEGELIJKERTIJD niet meer, het is te zeggen, ik krijg geen menu meer, als ik op de afstandsbediening op "het huisje" druk (dus ik kan niet naar het zenderkeuzemenu, ook niet naar "Mijn telenet", instellingen, ...
De afstandsbediening werkt wel normaal, ik kan de digiboxen aan/uitzetten, volume regelen, naar de volgende zender gaan (via volgend/vorig kanaal).
Ik heb wel een normaal TV beeld (dus "gewoon TV kijken" lukt wel).
Gezien ik niet via de afstandsbediening naar het menu van de digibox kan, heb ik geprobeerd om de digiboxen naar de fabrieksinstellingen te krijgen via "Back+ok" + langdurig op "back" drukken. Dit lukt ook niet.
Alle digiboxen zijn correct geconnecteerd via Coax (uiteraard, anders zou het TV beeld niet doorkomen) en hebben allemaal een correct werkende internet aansluiting (getest door er mijn laptop op te koppelen).
Als ik de DIGIBOX koppel op de coax/internet aansluiting van de DIGICORDER die wel correct werkt, dan lukt het ook niet.
Alle digiboxen/digicorder staan in principe "interactief".
Ik heb TELENET even gecontacteerd, en zij komen tot de conclusie dat de DIGIBOXEN alledrie (tegelijkertijd ???) defect zijn, en dat ik een afspraak moet maken om een technicus te laten langskomen (hoewel het mij een raadsel is wat die zou kunnen komen doen). Bovendien lees ik in de voorwaarden dat er kosten kunnen zijn als een technieker dient te komen voor de aangekochtte toestellen.
In dat kader lijkt het mij nog eigenaardiger dat uitgerekend de kooptoestellen plots defect gaan, en het huurtoestel perfect blijft werken.
Vandaar even mijn licht hier opsteken.
Gezien ik niet echt gelijkaardige vragen hier lees, betwijfel ik dat ik hier ook een antwoord ga vinden, maar je weet uiteraard maar nooit.
Ik kijk er in elk geval naar uit.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: DIGIBOXEN werken plots niet meer
... Meer weergeven
Labels:
03-11-2021
13:25
@Ex-Netweter : Nee, klopt jammer genoeg allemaal niet. Vandaag een vlucht naar Madrid gehad, gisteren enkele films gedownload, die zijn dus nog 29 dagen te bekijken. Op het vliegtuig, zelfde probleem : "Er ging iets mis, probeer het later opnieuw (200.60)". Nu in het hotel even geprobeerd (tablet stond nog in vliegtuigmodus), en dan had ik ook dezelfde foutmelding (200.60). Tablet opnieuw opgestart, en dan werkt het weer (ook in vliegtuigmodus). Ik kan de films opstarten (heb er maar één geprobeerd, want anders moet ik inderdaad alles binnen de 48 uur bekijken). Maar met de gedownloade contact is dus effectief niks mis. Dus er is nog iets anders. Ik hoor hier alleen van IOS gebruikers dat het bij hen probleemloos werkt, dus ik onderstel dat het toch een probleem is met de Android versie. Gelukkig had ik deze keer mijn voorzorgen genomen, en ook nog enkele MP4 films op de tablet gezet, zo heb ik toch tijdens de vlucht nog iets kunnen kijken, zonder de Streamz app te moeten gebruiken. De gedownloade streamz films zijn dan maar voor in het hotel. Toch bedankt om met mij mee te denken.
... Meer weergeven
02-11-2021
15:28
Dat is correct : 1. De Streamz app wordt gebruikt (wel op een android tablet). 2. De films werden op voorhand gedownload, en staan dus lokaal op de tablet. 3. Wanneer ik op een vliegtuig een film (dus reeds gedownload) probeer af te spelen komt het foutbericht : "Er ging iets mis, probeer het later opnieuw (200.60)". 4. Dezelfde films zijn wel af te spelen in bijvb. hotel, ook als het tablet in "vliegtuigmodus" staat. Dus, ik heb alles gedaan zoals de app het voorschrijft.
... Meer weergeven
02-11-2021
11:50
Hoi,
Ik heb een abonnement op Streamz (via Telenet, als Prime+ klant).
Ik heb op mijn android tablet de Streamz app gedownload.
Deze laat mij toe om films te downloaden en dus offline te bekijken.
Even thuis geprobeerd, en het werkt perfect (gedownloade films komen netjes onder mijn "downloads" en ik kan ze starten).
Deze ook getest in "vliegtuigmodus", en ook daar werkt het.
Ik blij gezien ik met enige regelmaat voor het werk reis.
Groot was dan ook mijn teleurstelling, toen ik op een "echt vliegtuig" zat, en een film wou opstarten.
Buiten een bericht "Er ging iets mis, probeer het later opnieuw (200.60)" geen leven in de gedownloade films te krijgen.
Nadien in het hotel, even gekeken, en daar (ook zelfs in vliegtuigmodus) kan ik de films bekijken.
Op de terugvlucht naar huis : zelfde scenario : opnieuw dezelfde fout "Er ging iets mis, probeer het later opnieuw (200.60)".
Hoewel je dus films kan downloaden, en ook "in vliegtuigmodus" nadien offline kan bekijken, werkt dit dus niet als je "echt in een vliegtuig zit".
Het lijkt er dus op, dat je enkel offline contact in de Streamz app kan bekijken, als je tablet toch nog een netwerk "ziet" (dient er nog ergens aangemeld te worden of zo ??).
Iemand hier ervaring mee (of tips, tricks, ...).
Alvast bedankt.
... Meer weergeven
- Tags:
- Streamz
Labels:
- Labels:
-
app
15-03-2021
16:03
2
@polle Je samenvatting is nochtans correct. Het gemakkelijkst is eigenlijk gewoon de instructies volgen, en verder het verstand op nul zetten. 1. Activatie SIM kaart : idd nieuwe SIM kaart in een GSM steken, en deze aktiveren. In principe moet de SIM kaart allen SMS kunnen ontvangen. 2. PIN code deactiveren : ik weet niet hoe dit bij iOS is, mij op mijn Android phone : - instellingen - Beveiliging & Privace - Aanvullende instellingen - Versleuteling en referenties - Vergrendeling Simkaart. => SIM-kaart vergrendelen uitschakelen. Let hier wel op, het vergrendelen van de SIM kaart afzetten betekent niet dat je ook de code van je SIM kaart uitschakelt. Als je nadien de SIM als gewone kaart in een GSM wil gebruiken, of de SIM vergrendeling terug wil activeren, dan heb je de SIM code wel opnieuw nodig. Het is dus nuttig, om bij activatie van de SIM de pincode van de SIM te veranderen in iets wat je onthoudt (bijvb. de code van je andere SIM), en dan te deactiveren. Bespaart je verrassingen (en opzoekingswerk naar de PUK achteraf). 3. Inderdaad : de app installeren, en de instructies volgen. Klinkt allemaal ingewikkeld, maar zoals ik al zei, verstand op nul zetten, en één voor één de zaken aanpakken helpt gewoonlijk. Is een beetje zoals een IKEA kast in elkaar knutselen, stap per stap, en pas naar de volgende stap, als het vorige is uitgevoerd. Ziet er ook vreselijk ingewikkeld uit, maar een keer vertrokken, gaat het meestal vanzelf.
... Meer weergeven
12-03-2021
09:00
@alien51 Tuurlijk mag dat, maar als je verschillende accounts gebruikt, dan moet je goed opletten dat je overal met de eerste account bent afgemeld, vooraleer je met een tweede inlogd. Zoals gezegd, ook miserie mee gehad, maar nooit opgelost geraakt. Ik begrijp de opmerking ivm "nagaan gebruik" niet zo goed. In principe zijn de meeste Telenet diensten (mijn telenet, webmail, Telenet TV app, ...) gelinkt aan dezelfde account informatie. Voor "mijn telenet" kan je inderdaad je mail adres koppelen aan ITSME, maar ook hier is de account info die hierachter zit dezelfde.
... Meer weergeven
11-03-2021
14:48
Klein vraagje, Gebruik jij webmail voor verschillende accounts op dezelfde computer ? Heb dat enige tijd geleden ook voorgehad : https://www.netweters.be/t5/E-mail/Verzenden-nieuwe-email-lukt-niet-via-webmail/td-p/52482 Niemand (ook Telenet niet) heeft mij ooit een oplossing voor het probleem gegeven. Nu is het wel al lang geleden dat ik het nog heb voorgehad.
... Meer weergeven
11-03-2021
14:37
4
Ook belangrijk bij dit soort van toestellen : Vergeet niet om de PIN-code van de SIM kaart te deactiveren, voor je die in het toestel steekt. Je kan de PIN code niet via het toestel ingeven, en als deze aktief is, dan zal er geen communicatie met het netwerk gemaakt worden, en zal het dus niet werken. De rest is hierboven dus al uitgelegd.
... Meer weergeven
05-03-2021
12:30
Bedankt Patrick, Ik denk niet dat een regel opstellen per spam bericht de oplossing is (dat zou onbegonnen werk zijn), het gaat écht om gekende spam berichten (dames uit de Ukraine die met mij willen trouwen, de zoveelste iPhone die ik gratis krijg, een bank die mij vraagt om even al mijn login gegevens door te sturen, en de gewone dagdagelijkse onzin dus, ...). De spam filter even aan- en uitschakelen heb ik even geprobeerd, en ik ben benieuwd. Het is nu ook niet zo dat ik tientallen spamberichten per dag krijg (ik let er sowieso goed op dat ik vanuit mijn mail niet op allerhande links, klik, mijn mailadres ook niet overal doorgeef, mij inschrijf op nieuwsbrieven allerhande, ...). Maar op zich valt het mij nu wel op dat er plots relatief veel mails in mijn inbox blijven die duidelijk spam zijn, en dat er in de spam folder nog nauwelijks mails "automatisch" verplaatst worden, terwijl het tot op heden mijn ervaring is, dat de Telenet spamfilter, tot op heden meer dan behoorlijk werkt.
... Meer weergeven
05-03-2021
11:56
Hallo,
Sinds enkele dagen zie ik steeds meer dat de spam berichten in mijn inbox blijven staan (ik moet ze telkens als spam markeren, en dan gaan ze wel naar de spam folder).
Ik heb de indruk dat de anti-spam van telenet niet meer werkt.
De anti-spam instellingen op mijn mailbox zijn correct ingesteld :
Hebben jullie dit ook ?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Spam filtering werkt blijkbaar niet meer
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
e-mail instellingen
-
spam
-
Telenet Webmail
05-03-2021
10:58
Ik krijg al enkele malen een mailtje om een "oplossing" voor mijn vraag te selecteren, maar in deze wordt die niet duidelijk beschreven, dus samengevat : Als de een boel delivery status notifications krijgt, dan wordt je mailbox (of je mailadres) gebruikt om spam mails te versturen : 1. Je moet niets doen (enkel de undeliverables verwijderen). 2. Je wacht tot telenet je mail account blokkeert (zij doen dit ongevraagd, en waarschuwen op geen enkele manier). 3. Je belt Telenet op. 4. Zij doen "iets". 5. Het is weer in orde.
... Meer weergeven
26-02-2021
08:51
@janne_man : ik weet niet of ze mijn wachtwoord gebruiken. Het is niet zo heel moeilijk om eender welk mailadres in te vullen in de metatags van een mail, en deze "in naam van" te versturen. Beveiliging is voor mij "key" (vandaar dat ik alleen maar "sterke wachtworden" gebruik, die ik effectief met regelmaat verander. Ik gebruik ook geen "services" zoals facebook of iets dergelijks om overal in te loggen. Als er dus ergens een beveiligingsprobleem zou zijn, dan is het bij Telenet vrees ik.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 25-03-2024 09:53 | |
1 | 29-01-2024 11:24 | |
1 | 15-01-2024 17:48 | |
1 | 01-04-2020 13:17 | |
2 | 15-03-2021 16:03 | |
4 | 11-03-2021 14:37 | |
2 | 21-04-2020 15:10 | |
1 | 03-01-2020 17:44 | |
1 | 03-01-2020 17:40 | |
1 | 02-01-2020 11:39 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
9593 | 05-03-2021 10:58 | |
6184 | 02-01-2020 11:39 | |
7592 | 12-11-2019 09:15 | |
7683 | 08-11-2019 12:11 | |
19505 | 07-11-2018 18:11 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig