@Suzy schreef: Wel kan je vragen aan de klantendienst om een bepaald toestel tijdelijk (volgens mij is dit gedurende 30 minuten) op de 2.4 GHz frequentie toe te kennen, zo kan je de installatie van het toestel in orde brengen. Want het is meestal enkel tijdens het installeren dat devices hier problemen door kunnen ervaren. Erna zou het niet mogen uitmaken voor jouw devices en zouden ze ook moeten werken met de nieuwe modem die werkt via mesh-technologie. @Suzy Ik denk dat de uitleg hierboven iets anders is. De toestellen werken perfect op 2.4Ghz, ook in een niet gesplitst netwerk. Meestal zijn dit IoT devices (vb Airco's), waarvoor je een Smartphone nodig hebt om deze in te stellen, zodat ze daarna verbinding kunnen maken met jouw netwerk. Gedurende het installeren moet jouw Smartphone verbonden zijn met jouw lokaal netwerk op 2.4Ghz. Het IoT device verbindt zich met de Smartphone, via een tijdelijk wifi signaal op 2.4GHz, of via bluetooth, om dan de netwerkinstellingen van de Smartphone over te nemen. Het is dus de Smartphone die gedurende dit process geforceerd op 2.4Ghz moet verbinden (met de unieke SSID van je lokaal netwerk), en niet "het toestel" 😊 @Dislikebutton Mogelijke Oplossingen: kijk op de WiFi instellingen van je smartphone, of je deze niet tijdelijk kan beperken tot 2.4GHz (5Ghz uitschakelen)? of gebruik tijdelijk een apart AP, waarop de 5GHz uitgeschakeld is, en verbind dit met jouw lokaal netwerk. Verwijder eventueel de andere 360° pods uit het stopcontact (om er zeker van te zijn dat je Smartphone zich met het tijdelijk AP vebindt. Vervolledig nu de installatie van de "verloren zonen". Van zodra deze geïnstalleerd zijn, en dus verbinding maken met jouw 2.4 GHz SSID, kan je de 360° pods terug insteken, en het tijdelijk AP verwijderen. Op die manier breng je ze terug thuis 🤗. Lijkt omslachtig, maar dat is 10 minuutjes werk, en is een éénmalige activiteit (onboarden). @janne_man schreef: Of een communicatie al dan niet mogelijk staat los van de frequentie van het Wifi signaal tenzij twee toestellen rechtstreeks met elkaar verbonden zijn (en bijgevolg niet verbonden zijn met je LAN). Je gsm communiceert met het mesh systeem en het mesh systeem communiceert met 'het toestel dat bij installatie vraagt naar een 2.4 netwerk'. Of elk van die twee communicaties verloopt via netwerkkabel, Wifi 2,4 GHz of Wifi 5 GHz maakt niets uit. @janne_man Zoalang je toetsel geen verbinding heeft met je lokaal netwerk, kan het niet communiceren via het mesh systeem met de gsm. dus jouw verhaal klopt hier niet. Het gaat hier over toestellen die je via de smartphone moet instellen, door eerts een directe verbinding te maken tussen beide (gebeurt in de achtergrond tijdens installatie). gedurende dit process moet je Smartphone uniek met 2.4Ghz verbonden zijn. zie uitleg hierboven
... Meer weergeven