Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Jari_Opsomer
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
03-05-2025
00:37
|
Lid sinds: 06-10-2022
Datum laatste bezoek: 03-05-2025 00:37
Ranking
Professional Meerweter
26-03-2024
14:22
2
Beste Bart, Allereerst, betreffende je vraag over het instellen van port forwarding op een ander subnet dan 192.168.x.x: Ja, het is meestal mogelijk om dit in te stellen, maar het kan variëren afhankelijk van de router en de firmware. Het lijkt er dus op dat de huidige firmware van de CV8560E alleen de standaard 192.168.x.x range ondersteunt voor port forwarding. Het zou daarom verstandig zijn om je router om te zetten naar de 192.168.0.x range om deze functie te kunnen gebruiken. Wat betreft het probleem met dubbele NAT na het inschakelen van de bridge mode: Het kan inderdaad gerelateerd zijn aan het feit dat je oorspronkelijk op de 10.0.x.x range zat. Wanneer je de bridge mode inschakelt, wordt de routerfunctie van je eigen router uitgeschakeld, waardoor deze fungeert als een 'doorgeefluik' voor het internetverkeer. Als de IP-range van je router niet overeenkomt met de range van de modem, kan dit problemen veroorzaken bij het doorgeven van het internetverkeer. Daarom is het aan te raden om je router ook naar de 192.168.0.x range te wijzigen om deze compatibel te maken met de modem. Zorg er ook voor dat je router geen conflicten heeft met andere apparaten in je netwerk. Hopelijk lukt het, op tijd! Groeten, Jari Opsomer
... Meer weergeven
07-02-2024
17:12
Koop een Chromecast met een bakje, en bespaar je de ellende met de trage TV interfaces. (en de dure TV abonnementen)
... Meer weergeven
07-02-2024
17:09
"I watch", waarom.. Het is toch niet zo moeilijk om "Apple Watch" te typen/zeggen? Nogmaals, het technische 'systeem' van Telenet staat in de fik (vanamiddag was er bijvoorbeeld weer een grote storing in heel het land, zie hier). Je kan over de problemen i.v.m. Apple Watches genoeg topics vinden op dit forum.
... Meer weergeven
30-01-2024
19:52
Lees er hier alles over, @wannesT. (en andere mensen die 400 euro per jaar willen besparen)
... Meer weergeven
30-01-2024
19:48
Inderdaad, waarom zou je een aanzienlijk bedrag uitgeven, terwijl je met aanzienlijk minder reclame en zonder kosten kunt kijken naar content van jaren geleden in plaats van slechts de afgelopen 7 dagen (terugkijk tv), en dat alles via gratis apps? Het gaat er bij mij eerlijkgezegd niet in, 20 euro per maand betalen voor meer reclame dan via de apps (die gratis zijn). Ook kan je dat maandelijks bedrag bv. spenderen aan echte streamingsdiensten. Zelfs Streamz (van Telenet) is dan nog beter en goedkoper dan ouderwetse TV.
... Meer weergeven
23-01-2024
19:18
Dat weet ik natuurlijk, maar het zou toch zonde zijn om alle nieuwe niet-IP TV BOX'en weer te moeten vervangen en dus weg te moeten gooien. Ik weet dat dit technisch zeker mogelijk is, omdat deze op dezelfde software (Android) draaien, en omdat opnames en terugkijk tv ook enkel via internet gaat. In tegenstelling tot de Digicorders/Digiboxes. Alle TV BOX'en met coax die ook met ethernet verbonden zijn, zouden dus een update moeten krijgen waardoor deze ook via IP kunnen werken. Dit zou ook al heel wat extra bandbeedte beschikbaar maken op de coax voor een broodnodige hogere uploadsnelheid. Het moet sowieso toch in de toekomst gebeuren. DTV zal IP-only worden, en hopelijk snel.
... Meer weergeven
23-01-2024
18:46
1
Fantastisch, bedankt @Suzy om ons dit te laten weten! Ik heb wel nog een vraagje, zou het mogelijk zijn om de gewone TV BOX ook met slechts een ethernet kabel te verbinden? Nu ik zie dat Telenet TV streamen zonder coax mogelijk is, zou ik graag de TV BOX verplaatsen naar een ruimte zonder coax aansluiting. (Momenteel niet de aangenaamste plek om tv te kijken.) Alvast bedankt.
... Meer weergeven
23-01-2024
18:42
2
Update: Ik heb contact opgenomen met de klantendienst, en de 100 euro extra zou te maken hebben met de toestel korting. Ik heb namelijk deze maand mijn ONE for 2 veranderd naar een ONE for 1 (omwille van slechte bereik), en blijkbaar mag dit niet. Teleurstellend, maar ik heb dus - zonder dat ik het doorhad - 1 van de 2 toestellen 'afbetaald'. Nu, heb ik net gelezen dat eSIM voor smartphones er eindelijk echt aankomt (29/01), en heb ik besloten om toch nog klant te blijven (als dit wel deftig werkt uiteraard). Bedankt voor alle snelle reacties trouwens!
... Meer weergeven
20-01-2024
12:01
Beste Netweters Ik heb jullie advies nodig. Na jaren Telenet klant zijn, ben ik het nu wel echt beu. Ik wil veranderen naar Orange of Hey Telecom, maar ik kan dit pas binnen ongeveer 11 maanden. Waarom? Omdat er jammer genoeg 2 toestellen gekocht zijn via de Telenet webshop. (Trouwens erg veel problemen hiermee gehad!) Mijn voornamelijkste reden is hun belabberde mobiele netwerk die ik niet meer kan verdragen. Ik heb niks aan 'onbeperkte' data, als ik die zo vaak niet kan gebruiken - vergeleken met het mobiele netwerk van de concurrenten. Hun systeem dat al zo lang scheef staat ben ik ook beu. Ik heb 0 controle over mijn thuisnetwerk/modem, en ja ik heb de witte modem zonder wifi. Next, de problemen met de eSIM op smartwatches die nog steeds niet opgelost zijn! En natuurlijk ook de prijzen, en prijsstijgingen omwille van 'inflatie', kuch. En de druppel: Ik heb zojuist de factuur van deze maand ontvangen. En surprise, zomaar 100 euro meer dan normaal! Ik heb NIKS zot gedaan, we hebben ONE ('onbeperkt' dus) en alle blokkeringen staan AAN zodat er geen roste Frank buiten bundel kan zijn. En typisch, natuurlijk kan ik kan de factuur niet eens openen, weeral een error. Hebben jullie tips? Kan ik toch het contract verbreken omdat Telenet voortdurend fouten maakt en niet de 'kwalitatieve' dienstverlening levert die het belooft? Zoniet, zou het een goeie geste zijn van Telenet als het zou mogen, ook na alle klachten bij de Ombudsdienst. Fingers crossed.. Alvast bedankt voor het advies! Mvg Jari
... Meer weergeven
Labels:
15-01-2024
20:19
[verwijderd bericht]
... Meer weergeven
15-01-2024
20:06
[verwijderd bericht]
... Meer weergeven
15-01-2024
19:52
Lees eerst eens deftig mijn bericht voor je deze brute reactie plaatst a.u.b. Ik heb het erg duidelijk over de branding die van Telenet zelf komt, waar ze in beeldmateriaal in de App Store de eSIM zwart op wit vermelden.
... Meer weergeven
15-01-2024
19:46
3
Net het volgende gezien bij de voorvertoning van de vernieuwde MyTelenet app in de App Store: Er staat "eSIM" en een letter "e" in het simkaart symbool. Het komt er dus eindelijk echt aan?! Ook staat er onder "ONE up for 3" een nummer met "50 GB". Zal het 10 GB abonnement ook een boost krijgen? Hopelijk wel. Nu nog een deftig mobiel netwerk en niet dezelfde situatie als bij de eSIMs voor smartwatches. Stel u voor..
... Meer weergeven
15-01-2024
13:19
3
Bij mij werkt alles perfect, beter dan voordien! Ik ben erg tevreden met de nieuwe lay-out, het ziet er goed uit en het is veel stabieler. Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Bedankt!
... Meer weergeven
09-01-2024
14:04
Bij mij werkt het ondertussen al een week terug. Ik heb iets raars gedaan om het te laten werken. Ik heb een van de profielen die "niet in gebruik" was verwijderd, de app geforceerd gesloten en opnieuw geopend. En dat zo een paar keer, en toen werd er plots een profiel actief, die voor een of andere reden wel werkt. Er staan nog een tiental duplicaten maar ik kom er niet meer aan, want het werkt tot nu toe al een tijdje. Dit is natuurlijk erg gebruiksonvriendelijk, en niet hoe het hoort. Hopelijk werkt het eindelijk eens deftig, zodat iedereen er weer gebruik van kan maken!
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
3 | 28-04-2025 18:01 | |
1 | 19-04-2025 17:58 | |
5 | 03-04-2025 12:24 | |
2 | 06-03-2025 16:22 | |
3 | 05-03-2025 09:21 | |
2 | 03-03-2025 15:36 | |
1 | 03-03-2025 15:14 | |
2 | 16-02-2025 13:49 | |
1 | 06-02-2025 18:19 | |
5 | 06-02-2025 18:17 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
783 | 03-01-2025 20:16 | |
1414 | 26-03-2024 14:22 | |
1253 | 23-01-2024 18:42 | |
6975 | 10-06-2023 15:33 |