@igvfer schreef: Ik gebruik verschillende SMTP servers maar steeds die welke bij de domeinnaam horen. Zo kan ik ook geen mail versturen met mijn domeinnaam met de SMTP server van Telenet en omgekeerd. Wat je nu beweert over het voorbeeld van PostNL en BPost moet je zo zien: In een kantoor van BPost gaan ze geen pakje aanvaarden die gefrankeerd is door PostNL en omgekeerd, dat heeft niets te maken met de bestemmeling. Nogal logisch dacht ik. Ik zou ook geen dingen uitvoeren waarvan de opbrengsten voor een ander zijn. Waarom je na 4 klachten in 5 maanden nog geen duidelijk antwoord hebt? Omdat of de vraag niet duidelijk is gesteld of een bewijs van het niveau van de helpdesk? Als je dan toch wilt vergelijken met de Post: Wat de Topic starter wilt doen, en tot voor kort kon doen: hij wilt een mail sturen via de SMTP van zijn eigen provider (Telenet), maar met een afzender adres van een ander domain. vergelijk het met de Post: hij verstuurt een pakje via Bpost, met een Bpost zegel, maar met een afzender adres in Nederland. Dat kan toch? Wat jij doet is iets anders: jij gebruikt verschillende SMTP servers maar steeds die welke bij de domeinnaam horen. vergelijk het met de Post: jij verstuurt dus een pakje met een NL afzender adres, via PostNL (= een andere SMTP server). Maar die vergelijkingen met de post gaan niet helemaal op, en dus beetje nutteloos 😊... Er zijn eigenlijk 2 manieren om een mail uit te sturen: je gebruikt de SMTP server van je internet provider (in dit geval Telenet): als het toestel, waarmee je de mail verstuurt op het Telenet netwerk zit, kan je normaal poort 25 gebruiken zonder authenticatie. In principe is er hieer ook geen controle op de geldigheid van het afzender adres. met een mobiel toestel lukt dat niet, gezien Telenet inkomende verbindingen op poort 25 (met goede reden) blokkeert van buiten hun eigen netwerk. In dit geval moeten Telenet klanten, die de SMTP server van Telenet willen gebruiken, bewijzen dat ze Telenet klant zijn, via een beveiligde verbinding (poort 587, beveiligingstype TLS, en inloggen met een geldig Telenet gebruikersnaam en paswoord). Het "afzenderadres" van de mail, is niet noodzakelijk gelijk aan de gebruikersnaam van de authenticatie. Maar sommige mail clients hebben daar wel problemen mee en kan je dat niet apart instellen 🤔 je gebruikt de SMTP server van jouw mail provider (vb gmail): in dit geval moet je altijd een beveiligde verbinding gebruiken, want vanuit Telenet kan dat niet via poort 25. De juiste poort en authenticatie verkrijg je bij jouw e-mail provider, en deze kan verschillend zijn volgens provider (587, 465) Waarom zijn er nu zoveel problemen? Mogelijk blokkeert Telenet bepaalde (afzender) domainnamen wegens gemelde abuses? Telenet heeft onlangs de authenticatie via POP3 verstrengd, ... maar dat zou geen invloed mogen hebben op SMTP? Telenet is ook bezig met een nieuwe admin systeem, en zijn er nieuwe regels wat betreft de inlognaam (vele gebruikers moeten hun inlognamen wijzigen naar een geldig e-mail adres) om terug gebruik te kunnen maken van alle Telenet diensten (vb "Mijn Telenet", Netweters, ...). Misschien is dit de reden van de "access denied" berichten? Of Telenet heeft SMTP "gelockt" (alleen voor eigen mail klanten)? Zonder te communiceren? Andere reden ?? Persoonlijk gebruik ik nog altijd "uit.telenet.be" op poort 25 bij een aantal Telenet klanten waar ik een Fritz!Box hebt staan. Als verzendadres gebruik ik "fritzbox@xxxxx.be" (en dat zijn meestal adressen die niet eens bestaan). Tot nu toe geen problemen, alle push berichten worden keurig verstuurd. PS Eigenlijk is Telenet niet verplicht om een SMTP service aan te bieden. Er zijn internet providers die alleen internet aanbieden (vb EDPNet), daar heb je geen SMTP server om berichten uit te sturen, en moet je altijd de SMTP server van jouw mail provider gebruiken.
... Meer weergeven