Beantwoorden
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Aanpassingen in de Telenet producten

Gisteren (30/01) paste Telenet zijn producten aan. In een tijd waarin alles meer en meer online gebeurt, vinden we het belangrijk om relevant te blijven en te voldoen aan de noden van onze klanten. Zo willen we klanten meer opties aanbieden om zelf hun abonnement samen te stellen. 

Daarom zetten we de aanpassingen graag op een rijtje.  

 

Unlimited internet + Telenet TV 

We streven ernaar om iedereen onbeperkt internet aan een zo hoog mogelijke snelheid aan te bieden. Dit zal er veranderen: 

 

Specificaties

Aanpassing 

Prijs per maand 

All-internet + TV Iconic 

Unlimited  
300 Mbps 

Lagere prijs voor de specificaties van het ‘oude’ All-internet. 

€ 70,00 

Giga Internet + TV Iconic 

Unlimited 
1 Gbps 

Nieuwe naam. Het ‘oude’ All-internet met een hogere snelheid (1 Gbps i.p.v. 300 Mbps )

€ 87,10 

 

Mobiele Telefonie 

Ook voor onze mobiele abonnementen is het belangrijk om meer verbonden te blijven. Zo willen we meer mobiele data aanbieden.  

 

 

Specificaties 

Aanpassing 

Prijs per maand 

Telenet Mobile 8 GB 

8 GB mobiele data 
Unlimited sms’en + bellen 

Aanpassing ‘oude’ Telenet Mobile van 3 GB naar 8 GB voor dezelfde prijs. 

€ 20,94 

Telenet Mobile 5 GB 

5 GB mobiele data 
Unlimited sms’en + bellen 

Een ‘extra’ Telenet mobile van 5 GB voor een scherpe prijs 

€ 16,00 

King 

7 GB mobiele data  Unlimited sms’en  
150 belminuten 

Van 1,5 GB naar 7 GB voor dezelfde prijs. 

€ 17,40 

King Supersized 

9 GB mobiele data 
Unlimited sms’en 
150 belminuten 

Van 2 GB naar 9 GB voor dezelfde prijs 

€ 22,80 

Kong 

10 GB mobiele data 
Unlimited sms’en + bellen 

Van 6 GB naar 10 GB voor dezelfde prijs 

€ 28,30 

 

Slimme combinaties 

ONE(up) blijft de topper voor residentiële klanten, maar ook als je als klant minder nodig hebt op vlak van internet of mobiel, kan je nu slimme productcombinaties maken. Zo kan je een Easy Internet combineren met een Telenet Mobile 5 of 8 G. Wie dan weer All-Internet of Giga Internet wil combineren met mobiel, komt altijd voordeliger uit met ONE(up). 

 

Handige weetjes 

  • Met deze aanpassingen biedt Telenet binnen iedere productcombinatie (internet, internet + tv, internet + mobiel) een 1 Gbps-internetoplossing. 
  • Giga internet met Telenet TV Flow is momenteel nog niet mogelijk. Je kan wel de optie Gigaboost toevoegen wanneer je all-internet hebt. Dan surf je ook aan de snelheden van Giga-internet. 

Ben je vandaag Telenet klant? Dan zal je proactief op de hoogte worden gebracht via mail over de veranderingen die voor jou van toepassing zijn. 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

44 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanpassingen in de Telenet producten

Kan je een link plaatsen ,waar je kan zien hoeveel klanten bij Ziggo op 1 Node zitten.

Graag ook een link hoeveel klanten er op 1 Node van Telenet zitten.

Telenet business heeft al 'n jaar 50Mbps up.

Hier niet te merken dat alles moet verdeeld worden over 1 node.

En de Nodes kunnen ze nog voorzien van(update) zwaardere apperatuur.

Volgens mij zijn ze daar al lang mee bezig.

 

Bij de koper concurentie is het veel erger gesteld qua snelheid.

De snelheid hangt af van de Rop internet kast,die hier en daar opduikt in het straatbeeld.

Naast de kast 90Mbps hoe verder je van de rop woont hoe sneller je internet snelheid zakt zelfs tot 30Mbps

 

 

 

Ex-Netweter
 

Aanpassingen in de Telenet producten


@robatoras  schreef:

Kan je een link plaatsen ,waar je kan zien hoeveel klanten bij Ziggo op 1 Node zitten.


Bij de Giga-upgrade is Ziggo van 600 "homes passed" naar 150 "homes passed" per node gegaan, maar het aantal actieve breedbandlijnen zal ongeveer de helft daarvan zijn.

In het laatste kwartaalverslag spreekt VodafoneZiggo over 7 361 300 "homes passed" en 3 300 500 "internet subscribers" = 45 % bezetting = 67 breedbandklanten per node

https://community.ziggo.nl/t5/Suggesties/Nieuwbouw-Reconstructie-Hoe-wij-ons-glasvezelnetwerk-aanpas...

https://www.vodafoneziggo.nl/resultaten/kwartaalverslagen/


@robatoras  schreef:

Graag ook een link hoeveel klanten er op 1 Node van Telenet zitten.


6500 nodes volgens slide 19 op de CMD presentatie uit 2018: https://nl.investors.telenet.be/nl/kapitaalmarkt-dagen?a8460942_year%5Bvalue%5D=2018

1 729 000 breedbandklanten in Q3 2022: https://nl.investors.telenet.be/nl/financiele-resultaten-0

Twee bovenstaande cijfers delen krijg je het gemiddelde aantal breedbandklanten per node: 1 729 000: 6500 = 266 breedbandklanten per node

 

Dus 67 breedbandklanten per node bij Ziggo versus 266 breedbandklanten per node bij Telenet.

Misschien verhuizen naar Nederland? Ziggo zoekt klanten!

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanpassingen in de Telenet producten

Telenet zoekt klanten voor hun Abbonementen met hogere snelheden sommigen worden zo al overgezet.Toch zekers van hun stuk.

Bij Ziggo haal ik ook niet meer downspeed dan bij Telenet,hopelijk 75Mbps up binnenkort 1 mei zoals Ziggo,dan staan beiden wee safe.

Straffe kost,ik haal net zoveel snelheid over het Telenet netwerk met 4 x meer klanten dan Ziggo op 1 Node.

Hier dichtbevolkt 37.000 inwoners en 13 Nodes.

Volgens mij voeren ze regelmatig updates uit in hun Nodes,om die snelheden vlot aan te kunnen.

 

 

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Aanpassingen in de Telenet producten

@janne_man Ik heb het intern voor jou nagevraagd. Van zodra we meer informatie hebben, laten we het hier weten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassingen in de Telenet producten


@robatoras  schreef:

@StefaanH  Jij betaalt nu 17,10 euro voor boost inplaats van 15 euro

Je krijgt maar 300Mbps up inplaats van 400Mbps  

Je betaalt meer voor minder.

 


Ik weet niet waar je het haalt maar uw redenering klopt van geen kanten.

Lees wat er staat bij All-Internet: hetzelfde als de oude formule maar aan lagere prijs.

Door niet over te gaan naar Giga Internet behoud ik mijn huidige specs maar betaal ik er € 17,10 minder voor. Ik betaal dus helemaal niet meer voor minder, in tegendeel, ik betaal nu minder voor hetzelfde.

Ik zie niet in waarom ik meer zou gaan betalen voor iets waar ik geen behoefte aan heb.

P.S. Er heeft iemand uw post geliked. Die was dan toch ook niet goed wakker ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanpassingen in de Telenet producten

Sorry een typfout van mij! Ik bedoelde,je krijgt maar 30Mbps up inplaats van 400Mbps up

Die zelf overgaan van All-Internet 300/20Mbps naar Giga internet 1000/30Mbps betalen 17,2 euro meer. (boost)

Ik betaalde +2 jaar geleden 15 euro voor boost whoppa van 400/40Mbps naar 1000/40Mbps

Boost is gewoon 2,10 euro per maand duurder geworden.

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassingen in de Telenet producten

@robatoras 

OK, nu kan ik u volgen. Tussen haakjes, je hebt ook hier een typfout gemaakt, je schreef 400 up ipv 40 up, maar dat terzijde.

Uw redenering voor de overgang is ook niet correct. Wat er nu gebeurde is dat iedereen die een All-Internet had automatisch werd omgezet naar het nieuwe Giga Internet, en dat aan dezelfde prijs. Helemaal geen opslag dus.

All-Internet is dus niet opgeslagen, in tegendeel, het is € 17 goedkoper geworden. Wie mee op de boot van Giga Internet sprong heeft geen extra kosten. En wie, zoals ik, graag het "oude All-Internet" wil behouden, krijgt dus € 17 korting.

Het klopt wel dat wie vroeger de boost wilde hebben daar extra voor moest betalen. Nu dus niet meer ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanpassingen in de Telenet producten

Correctie

Sorry een typfout van mij! Ik bedoelde,je krijgt maar 30Mbps up inplaats van 400Mbps up   Deze 400Mbps up🙄 bedoelde ik als typfout

Koste All internet in 2 pack zonder Telefonie aan 300/20euro vroeger 87 euro ?duur hoor,Jij spreekt van 17 euro goedkoper geworden naar70 euro gezakt in prijs nu, klinkt al wat beter.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassingen in de Telenet producten

@robatoras 

Inderdaad, dat was de prijs van All internet met TV. Dat staat trouwens netjes in de tabel van @Bjarne :

  • Het "nieuwe" All-Internet is hetzelfde als het oude qua specs, maar goedkoper geworden.
  • Het nieuwe Giga internet heeft dezelfde prijs als het "oude" All-Internet" maar heeft dus betere specs. Voor dezelfde prijs, geen opslag.

It isn't rocket science ....

oudennieuwallinternet.JPG

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Aanpassingen in de Telenet producten

Prijs volgens verbruik optie Surf zijn ze precies vergeten. Doe willen immers ook online. )-;

Nu, ik zie dat Youfone een mooi aanbod heeft. Goedkoper dan optie Surf 5 GiB, méér én beter netwerk (Proximus). (-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jelleuuh
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Aanpassingen in de Telenet producten

@Bjarne en wat met de snelheid voor one? die zou toch ook echt omhoog mogen naar 300? neem je dit ook even mee aub?

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Aanpassingen in de Telenet producten

@Jelleuuh Dit had ik inderdaad ook nagevraagd voor jou. Daar heb ik ondertussen al antwoord op.

Momenteel blijft de downloadsnelheid van ONE 150 Mbps. We zijn wel aan het bekijken om dit op termijn op te trekken naar een hogere snelheid. Van zodra dit het geval is, laten we dit dus zeker weten.

Ik had ook uit interesse navraag gedaan of de optie er zou komen om ONE-internet als stand-alone product te bestellen. Dus onbeperkt internet aan 150 Mbps zonder extra diensten, maar hier zijn momenteel nog geen plannen voor. 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Aanpassingen in de Telenet producten

@janne_man Ook op jouw vraag heb ik ondertussen antwoord gekregen.

 

De promotie is effectief 12 maanden geldig. Ook bij de internet + TV-abonnementen.  

Deze info zal aangevuld worden op de pagina en in de voorwaarden.  


Sowieso bedankt om het te flaggen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Jelleuuh
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Aanpassingen in de Telenet producten

@Bjarne dankjewel! Dan zit het er toch aan te komen. Hopelijk snel 😊

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassingen in de Telenet producten

@Bjarne 

Sorry, maar ik wil je nog eens gebruiken als boodschapper (door te geven aan de bevoegde diensten, ook de dienst die de formele klachten behandeld).

Het gaat over de klanten die met nog een oude bundel zitten ongeacht de naam van de bundel, maar waar de bundel de onderdelen expliciet opsomt. Om een voorbeeld te geven: de oude Whop of de latere Wigo Home S (Telenet gebruikt nog steeds beide benamingen).

Eén van de onderdelen van deze bundel is All-Internet.

Ik verwacht van Telenet dus een aanpassing voor dit type van abonnemeneten. Ik vind mezelf zeer tolerant en daarom stel ik drie verschillende oplossingen voor die mijn inziens elk juridisch verdedignaar zijn. Aan Telenet om te kiezen.

  • Op basis van de naam All Internet: deze klanten krijgen de snelheid en volume van het huidige All Internet.
  • Op basis van de naamsverandering: (All Internet wordt Giga Internet): deze kanten krijgen selheid en volumen van Giga Internet.
  • Op basis van de capaciteit: deze klanten krijgen een lager bedrag aangerekend voor hun bundel en gaan daarbij akkoord dat hun snelheid verlaagt van 150/15naar 100/10 Mbps.

Met grote verwachting wacht ik het officiële antwoord van Telenet af.