Beantwoorden
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Beschikbaarheid TV-Box ?

Is er inmiddels al zicht op de beschikbaarheid van de TV-Box?

Mijn aangekochte digicorder werkt niet meer. Ik kijk TV via een kaartje.

Ik ben enkele maanden geleden overgestapt naar Wigo. Binnen dit abonnement is de huur van een TV-box inbegrepen. Helaas hebben de Telenet Centers er geen.

Ze kunnen eventueel een digibox aanbieden, maar ik wacht liever op de TV-Box. Nu is de vraag hoelang dat wachten nog gaat moeten duren.......


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
91 reacties
LT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Beschikbaarheid TV-Box ?

In heel de saga over de TV-boxen is het zo dat met een aan 99% grenzende waarschijnlijkheid Telenet de klanten wat wijsmaakt: hoe verklaar je anders dat er voor nieuwe klanten sporadisch en 'toevallig' toch nog ergens in een hoekje een nieuwe TV-box gevonden wordt terwijl mensen die al langer dan 10 jaar klant zijn met een kluitje in het riet gestuurd worden ? Trouwens zo'n electronisch doosje blinkt niet uit in toptechnologie, dus die leveringsproblemen daar geloof ik ook niet in, zeker niet als er duizenden mogelijke leveranciers in China en Zuid-Korea te vinden zijn. 

0 Likes
Meert5
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Topicwurm! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Beschikbaarheid TV-Box ?

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom Telenet geen alternatieven zoekt. Het probleem met de beschikbaarheid van de TV-Box sleept nu al maanden aan. 

Waarom niet inzetten op meer opties met Yugo? Ik denk maar aan een pakket zonder mobiel, een pakket met meer SIM-kaarten, een pakket met één SIM-kaart maar met een snellere internetverbinding, het ontwikkelen van een app voor een Samsung smart TV... Er zijn tal van mogelijkheden om meer mensen te bereiken. Ikzelf zou dan met plezier overstappen naar Yugo en mijn TV-box inleveren. Maar momenteel vind ik helaas niet het juiste pakket binnen Yugo (eentje zonder mobiel en nog geen Samsung app).

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Beschikbaarheid TV-Box ?

@LT  En waarom zou Telenet die TVbox voor bestaande klanten tegen houden.

Weet jij het?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beschikbaarheid TV-Box ?


@LT  schreef:

In heel de saga over de TV-boxen is het zo dat met een aan 99% grenzende waarschijnlijkheid Telenet de klanten wat wijsmaakt: hoe verklaar je anders dat er voor nieuwe klanten sporadisch en 'toevallig' toch nog ergens in een hoekje een nieuwe TV-box gevonden wordt terwijl mensen die al langer dan 10 jaar klant zijn met een kluitje in het riet gestuurd worden ? Trouwens zo'n electronisch doosje blinkt niet uit in toptechnologie, dus die leveringsproblemen daar geloof ik ook niet in, zeker niet als er duizenden mogelijke leveranciers in China en Zuid-Korea te vinden zijn. 


De leverproblemen door Corona, dat is nu eenmaal overmacht.  Als ik een mountainbike wil met Shimano versnellingen moet ik dikwijls ook meer dan een jaar wachten. 

Niet omdat Scott, Trek of andere merken niet willen leveren, neen omdat de toeleveranciers van onderdelen niet kunnen leveren.  Zo zal het wellicht ook zijn met de TV box.  Er zijn inderdaad verschillende merken die gelijkaardige boxen leveren, maar die maken dikwijls gebruik van dezelfde onderdelen.

 

Bovendien: als Telenet een box uitrolt worden er akkoorden gesloten met fabrikanten.  Daar komen contracten bij kijken.  Telenet kan hier niet zomaar onderuit en een andere fabrikant kiezen.

 

En dus moeten er keuzes gemaakt worden als de TV box maar met mondjesmaat leverbaar is. De keuze om  dan prioritair nieuwe klanten te bedienen lijkt me perfect logisch.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Beschikbaarheid TV-Box ?

Omdat nieuwe klanten meer opbrengen .. moeilijk is dat niet tenzij je het business model van Telenet niet begrijpt.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Beschikbaarheid TV-Box ?

@LT Er komen nieuwe klanten bij,en er vertrekken klanten.

Zie naar kwartaalcijfers 4 x per jaar.

Bewijs eens dat nieuwe klanten meer opbrengen,ten eerste ze krijgen 3 maand korting,die wij betalen,en die gaan lopen,daar hebben ze niets meer aan.

Ik zit 16 jaar bij Telenet,mij moeten ze niets leren.

Zit nu op 1Gbps.

 

 

 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beschikbaarheid TV-Box ?

Het heeft geen zin om daar over te speculeren.

Ik denk dat ook Telenet het liefst zou hebben ze iedereen die box kunnen geven.

 

Trouwens een klant erbij is 2x winst, want een klant weg bij de concurrentie.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Beschikbaarheid TV-Box ?

@Steven-E Niet als hij  als telenetter naar de koper aanbieders vertrekt.

Of overstapt naar Fiber,eens dat beschikbaar wordt voor velen.

 

 

0 Likes
KM9850
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Beschikbaarheid TV-Box ?

tja als ze al 2 jaar achter de feiten aanhollen met hun TV-box dan lijkt het me zaak voor TN om dringend uit te kijken naar een andere leverancier... Corona kan je niet eeuwig als excuus blijven gebruiken

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Beschikbaarheid TV-Box ?

Het zal zo 'n stormloop niet wezen naar die TV box.

De meesten zijn nog tevreden met de digicorder zoals ik.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Beschikbaarheid TV-Box ?

aan de TV box is alles nog niet op punt ik denk dat ze het uitstellen om dat er nog werk voor de boeg is als het toestel perfect is zal je het meer kunnen krijgen

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beschikbaarheid TV-Box ?

@luc55 er is gewoon amper aanbod aan onderdelen, er zijn genoeg fabrieken dat amper nog aan materialen komen, bepaalde matrassen kunnen zelf niet meer gemaakt worden door geen grondstoffen meer beschikbaar, het is echt geen zever, die Corona brengt heel wat bedrijven in moeilijkheden, zelf de fabrieken van chips voor smartphone's beginnen in problemen te komen.

zelf bij Volvo hebben ze een tijdje stil gelegen door geen onderdelen.

het is echt geen zever wat corona teweeg brengt in de fabrieken.

 

en de meeste problemen met de tv box zijn door netwerk problemen met de tv box en de cloud.

anders werkt die heel goed, de problemen met bv bepaalde tv's is gewoon een connectie probleem van de HDMI versie en de tv's hun versie dat ze hebben.

ook de soundbars en co hebben zoveel verschillende versies van systemen en de tv box heeft ze nog niet allemaal in het systeem om te ondersteunen, er zijn zoveel soorten en merken, telenet heeft ze niet allemaal ter beschikking om te testen en ondersteunen.

en als de mensen het niet melden aan telenet zelf, meldingen van hier krijgen ze niet altijd door spijtig genoeg.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beschikbaarheid TV-Box ?

Telenet heeft zijn webpagina geüpdatet voor de aanvragen van de nieuwe tv-box. Daar kan je je gegevens achterlaten .

Hier klikken 🙂

 

 

Yves

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Beschikbaarheid TV-Box ?


@Ex-Netweter  schreef:

Hier klikken 🙂

Deze pagina lijkt niet te bestaan

 


 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Beschikbaarheid TV-Box ?

@robatoras 

 

Dan hebben ze hem terug offline gehaald, want tot een kwartiertje geleden werkte dit wel.

Was zelfs een link die Telenet als antwoord op Twitter geplaatst had.

En als je kijkt naar het adres waar de link naar verwijst klopt dit wel (Digicorder omruilen).

 

Yves

0 Likes