24759
netweters
|
152481
antwoorden
|
20713
vragen
|
Is er inmiddels al zicht op de beschikbaarheid van de TV-Box?
Mijn aangekochte digicorder werkt niet meer. Ik kijk TV via een kaartje.
Ik ben enkele maanden geleden overgestapt naar Wigo. Binnen dit abonnement is de huur van een TV-box inbegrepen. Helaas hebben de Telenet Centers er geen.
Ze kunnen eventueel een digibox aanbieden, maar ik wacht liever op de TV-Box. Nu is de vraag hoelang dat wachten nog gaat moeten duren.......
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter momenteel helaas geen update. Sowieso blijven we vinger aan de pols houden als het over de TV-box voorraad gaat. Weet dat er heel wat klanten aan het wachten zijn om de omschakeling te kunnen maken. Als er iets wijzigt in de positieve zin, zullen we het zeker delen op de website, maar ook hier op De Netweters.
Onlangs van een technieker vernomen dat dit minsten nog tot Pasen is en misschien zelfs pas in het najaar ...
Techniekers weten daar niets van.
Laat je niets wijsmaken.
Telenet laat nooit in hun kaarten kijken.
Volgens iCenter Aarschot zou de levering terug op gang komen einde maart ... (in het beste geval)
Net gebeld naar Computer Checkpoint Gent en daar sprak men over recente communicatie van TN naar hen toe dat pas in Q4 2021 deftige leveringen mogen verwacht worden 😔. Blijkbaar productieproblemen bij producent in China, Bestaande klanten blijven dus nog een extra jaar in de kou staan. TN zou dus beter zijn communicatie eens aanpassen en zwijgen over hun TV box want is nu erg misleidend...
Dat zijn weer zeer uiteenlopende momenten ... Q4 vs maart ...
In het laatste geval zit die technieker er niet zo ver naast.
En de trouwe klanten moeten het dus maar verder doen en stellen met refubrished digicorders bij defecten want nieuwe worden niet meer geïntroduceerd .. @Suzy Zeer, zeer teleurstellend, al meer dan 20 jaar klant zijnde bij TN.
Ik ben vorig jaar Wigo klant geworden (upgrade vanaf een oudere Whoppa / Fiber 200 formule). Bij deze nieuwe Wigo formule is de huur van de TV-box inbegrepen. Helaas heb ik er nog altijd geen kunnen ontvangen.
Voorlopig werken mijn aangekochte digibox en tv-kaartjes nog goed, maar ik zou toch graag de TV-box ontvangen. Ik betaal er immers voor..... Spijtig dat Telenet me in de kou laat staan. 😞
Nieuwe klanten krijgen ze wel.
Telenet met hun TV box konden mij de boom in.
Dus abo upgraden en je krijgt de box wel ?
Voor bestaande klanten die upgraden naar een Wigo is een "decoder" inbegrepen. Niet een TV box als dusdanig.
Zowel de digicorder als TV Box zijn decoders. Als de TV box niet voorradig is dan wordt het een digicorder. Als beiden voorradig zijn heb je de keuze.
@LT , ik ben van Yugo naar Wigo gegaan en heb een TV-Box verkregen.
PS: er was wel maar 1 op voorraad in de shop, dus je moet een beetje geluk hebben.
Mvg,
Yves
Tegenwoordig staat het toch zo op de webpagina van Telenet. Kijk bijvoorbeeld hier, onder Telenet Tv lees je duidelijk: Telenet TV-box Inbegrepen.
Ga je over van een andere formule naar een Wigo waar deze vermelding staat, kan ik alleen de nogmaals de raad geven dat je een Digicorder kunt aanvaarden (of geen ruil) wegens het niet voorradig zijn en dat je dan ook binnen de kortste keren aan Telenet laat weten dat je begrip hebt voor dat tekort, maar dat je niet afziet van je recht op de TV-Box en bijgevolg de TV-Box wil zodra die voorradig is en dit zonder het betalen van een vergoeding voor die ruil. Het is immers bij de ruil dat Telenet de contractuele verbintenis nakomt.
Telenet verwijderd profielen van decoders.
Decoders van Telenet krijgen in maart een update waarna klanten geen profielen meer kunnen instellen via het toestel. Bovendien zullen bestaande profielen en bijbehorende pincodes worden verwijderd
De update heeft geen gevolgen voor de content op de Digibox, Digicorder of Telenet TV-box, zoals opgenomen programma's of favorieten. Maar doordat eerder aangemaakte profielen verdwijnen, blijft er vanaf 2 maart nog maar één pincode over - de zogeheten masterpincode. Die kan ook na de update nog steeds worden aangepast via Instellingen, Gezin, Beveiliging, Wijzig pincode.
Laagste leefdtijdsgrens.
Telenet wijst er verder op dat de decoder na de update automatisch de laagste leeftijdsgrens krijgt. Heeft de decoder bijvoorbeeld een profiel 12+ en een profiel 16+, dan wordt de leeftijdsgrens vanzelf ingesteld op 12+. 'Dit doen we om te voorkomen dat kinderen beelden te zien krijgen die niet voor hun ogen geschikt zijn', aldus het telecombedrijf.
@Suzy Kan er nog altijd geen concreet perspectief geboden worden wat beschikbaarheid van de TV-box betreft?
Ik hoor steeds meer mensen klagen over problemen met refurbished digicorders die vervangen worden door andere opgekalafaterde exemplaren en geen nieuwe meer kunnen huren / kopen omdat ze niet meer gefabriceerd worden.
Dit zijn toch geen toestanden die TN eindeloos kan laten aanslepen ... Vandaar mijn vraag of de TV box niet opnieuw in het vooruitzicht is en zo ja, welk tijdspad hier dient te worden voorzien.
Dank bij voorbaat voor de reactie.
Die TV box levering kan telenet ook niet versnellen.
Net zoals levering vaccins die telkens vertraging oplopen.