Beantwoorden
Ree
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. It's your ninth party!

Brief Telenet TV Box

Zojuist mail gekregen van Telenet dat ik ten laatste op 13 februari zou moeten beslissen om over te stappen op de TV Box.
Wij kijken nu TV (geen streamingdiensten) via 1 gehuurde Digicorder in de living waar enkel een coaxkabel ligt
                                                                  via 1 gekochte Digicorder in de keuken met enkel coax.
                                                                  via 1 gekochte Digibox in het bureel waar coax ligt + UTP. Omdat ik met twee computerschermen werk gebruik ik hier veel Telenet.tv zodat ik TV kan kijken op een klein deel van mijn tweede scherm.
Als ik nu overschakel krijg ik een jaar 11.26 € gratis TV box huur en maak ik kans op het winnen van een TV.
Ik weet dat ik voor het einde van het jaar toch naar een TV box moet overschakelen maar dat betekent boren en kappen om de internetkabel in de living en de keuken te krijgen en daar ben ik nog niet klaar voor.
Wat is jullie inschatting ? Ik had verwacht tot einde 2026 gerust te zijn maar als ik binnenkort (februari ?) niet meer Telenet.tv kan gebruiken vind ik dat een probleem.
Bedankt alvast.

81 reacties
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Brief Telenet TV Box

Het klopt voor sommige mensen zal dit stoppen omdat  er te veel geld wordt  gevraagd opeens en die haken af 

En de oudere die niet handig zijn zijn de pechvogels 

De rest neemt een Vdsl abo en werkt met de zenders apps een groot deel zal dit doen 

Of als ze meer willen de base app die heb voor een 10 euro en Vdsl start vanaf 30 euro 

Natuurlijk 40 euro is nog veel voor sommige die nu 22 euro betalen 

Maar minder zal er niet in zitten 

Best dat mensen ook eens zien of ze geen sociaal abonnement     

kunnen krijgen 

luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Brief Telenet TV Box

Zoals je zegt ben je tevreden met Mobile Vikings met Apple TV

Ieder moet zijn eigen keuze maken de meeste zullen met de tv zenders apps proberen valt het goed mee zullen ze verder doen 

Anders is ook nog een base app dat kunnen gebruiken voor 10 euro 

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Brief Telenet TV Box

Proximus heeft altijd zijn tv aangeboden via streaming. Enkel via de kabel kreeg je een signaal dat rechtsreeks te bekeijken was met je tv. Bij streaming heb je geen tv nodig enkel een monitor.

Telenet is geen beurgsgenoteerd bedrijf en heeft slechts één Amerikaanse aandeelhouder. 

Enkel klanten kunnen Telenet verplichten een andere weg te gaan, maar dan zouden alle klanten een zelfde richting moeten uitgaan. Weet dat naast de traditionele kijkers een er groeiende massa is dit het anders ziet, die niet geïnteresseerd is in traditioneel kijken, enkel in de pseudo vrijheid van streamen gelooft. 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Brief Telenet TV Box

@Ex-Netweter 

Zuur? Eerder realistisch. Sinds ik op de hoogte ben dat mijn CI+ kaartje tegen 2030 (ws eerder) niet meer zal werken ben ik zelf ook op zoek naar betere (goedkopere) oorden. Proximus leek me géén goed alternatief. Ik kijk naar de volle prijs, niet naar een korting van 6 maanden.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Brief Telenet TV Box

Ik werk als vrijwilliger voor Digibank en regelmatig kom ik daar oudere (70+) mensen tegen die een Telenet abo hebben van meer dan 100 euro. Zij weten niet beter en hebben dikwijls niemand die hen helpen met een alternatief.

Voor oudere mensen, digibeten, mensen die geen (duur) internet willen is wat Telenet doet een ramp. Maar als ze voor deze mensen een uitzondering zouden maken, dan gaan jongere mensen klagen.

Sinds ik weet dat mijn CI+ kaartje tegen 2030 (ws eerder) niet meer zal werken kijk ik ook uit naar alternatieven. Ik heb dus wel nog even.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
Benny3
Freshman Veelweter
Like a journalist. Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO!

Brief Telenet TV Box

Gisteren bericht gekregen van telenet dat vanaf april er niet meer via de app kan gekeken worden indien men een digibox of digicorder heeft. 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Brief Telenet TV Box

@Benny3 dit was hier een tijdje terug al gemeld op het forum, geldt ook voor wie via CI+ module kijkt dat dit wegvalt.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Brief Telenet TV Box

Het grote probleem is dat onze democratisch verkozen overheid destijds Belgacom toegelaten heeft tv te koppelen aan een internetabonnement. Uiteraard gaat Telenet van die gunst gebruik maken. België heeft ook toegelaten dat er een Europese regelgeving kwam die koppelverkoop toelaat. 

Draai of keer het zoals je wil, voor velen zal de overstap van tv (compact signaal op met ci+) naar ip-tv een te grote stap zijn, los van de prijs. Je zet je tv aan en kiest een kanaal met de cijfertoetsen.  Er komt daar een onnozel pruts toestel tussen waar er dan met meer acties moet gekozen worden. Ik weet het, je kan ook spreken. Spreken tegen voorwerpen!!!! Ook een stap te ver. 

LordCoeCoe
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Topicvreter! BINGO!

Brief Telenet TV Box

1. TV Vlaanderen heeft niet dezelfde zenders als Telenet TV of Orange TV of Proximus TV.

2. Als jouw moeder "bijna" geen internet gebruikt dan kan je gewoon een 4G/5G abonnement nemen bij Hey! Telecom of iets anders.

ChristofM
Expert Moderator
Jij alziend oog. ;-) Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? De race is begonnen!

Brief Telenet TV Box

@Danibell We hebben jouw topic hiernaartoe verplaatst omdat dit aansluit bij dit bestaande topic. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngChristof
Expert Moderator

HB
Freshman Beetjesweter
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Brief Telenet TV Box

Ook zo'n totaal klantonvriendelijke dreigbrief? Waar halen ze het in hun hoofd?

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Brief Telenet TV Box

@LordCoeCoe tv Vlaanderen is hun klanten ook naar de app aan het pushen, via satelliet vallen de ene zender na de andere weg om enkel via de app aangeboden te worden maar het gaat niet goed daar, de klanten gaan ook weg om betere opties te vinden.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
luc55

Brief Telenet TV Box

Er is veel info gegeven aan de ouderen 

Mijn ouders zijn een aantal keren toch benadert dat ze altijd mogen langs komen om hun mobile of internet abo na te laten zien 

En het info magazine van de gemeente hebben ze ook veel gevraagd om langs te komen 

Zelf op de markt deelde ze folders uit aan de oudere mensen daar over 

Dus zeggen dat ze niets gedaan hebben vinden we een beetje te flauw 

Natuurlijk je moet de stap zetten 

En die hoge bedragen van 100 euro moeten we eerst zien dat dit zonder streaming diensten is 

Weet nog goed dat er aan gemeente huis een stand stond en mensen stonden klaar om de prijs te bereken op een laptop 

en je kon zelf overstappen meteen , zoals ze deden met de energie crisis was de zelfde stappen 

Dat deze mensen dit niet gezien hebben zeer raar elke gemeente zal dit op een andere manier doen 

Maar de overheid heeft daar veel geld in gestoken om het zichtbaar te maken 

En de info campagne van https://www.bestetarief.be/#/home

Dat staat zelf op je eigen factuur 

luc55

Brief Telenet TV Box

Een tv app  heeft veel minder kosten voor de Tv Vlaanderen 

Dan via de satelliet , de satelliet zal meer gebruikt worden op plaatsen waar er geen goed internet is 

In veel landen wordt overgestapt naar goed internet dus die klanten haken af 

Gelukkig hebben ze nog veel klanten in het buitenland waar internet niet goed werkt 

Maar natuurlijk zal er op einde meer zenders zijn via de tv app van hun dan op hun satelliet

Omdat elke plaats op de satelliet duur is en de tv app kost bijna niets 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Brief Telenet TV Box

@luc55 

Telenet ONE for 2 (2 x 10 GB) en TV Iconic

€ 109, 93

zonder streaming. Tweemaal per week help ik mensen bij de Digibank, meestal oudere mensen en niemand werd gecontacteerd voor een goedkoper abo. Mijn eigen moeder met een ONE pakket werd ook nooit gecontacteerd en die komt bijlange niet over 300 GB/maand, die haalt zelfs de 100 niet. Jouw ervaring is misschien anders, maar dat is zeker niet voor iedereen zo.

Telenet kan dit mss aanraden door het op de factuur te zetten, maar wie bekijkt die nog als ze maandelijks een vast bedrag betalen?

Bjørn (sb) | Ere-Krak