Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?

Ziggo komt hoogstwaarschijnlijk op termijn met een nieuwe settopbox die dezelfde functionaliteit als de huidige Mediabox Next zal hebben. Veel details zijn nog onbekend, maar wel is duidelijk dat de provider onlangs een groep klanten heeft benaderd om het nieuwe kastje te testen.

https://tweakers.net/nieuws/183096/ziggo-komt-met-nieuwe-versie-van-mediabox-next-settopbox.html

 

@Suzy 

Heeft Telenet ook plannen hieromtrent?

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Ziggo komt met nieuwe versie Mediabox Next-settopbox.

Tags (1)
28 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?


@robatoras  schreef:

@m-jan20  schreef:

Misschien gaat het wel om dit 👀

 


@robatoras Stond al vermeld  in de Topic starter @Ex-Netweter die de link plaatste.

 

@Tweakers-net.

Het zou kunnen dat de nieuwe versie aansluit bij de bestaande 4K Mini TV Box, een decoder die Ziggo's moederbedrijf Liberty Global met het bedrijf Commscope heeft ontwikkeld.


Ook uit artikel: 

De woordvoerder meldt dat nieuwe Mediabox Next een aantal andere hardwarecomponenten heeft, dat de verschillen met de huidige versie minimaal zijn en dat het nieuwe apparaat dezelfde functionaliteit als de bestaande 4k-settopbox heeft. 

 

Ik vroeg me dus af of het eventueel om deze zou gewoon, of gewoon een V2 optie zonder grote hardware veranderingen, zoals @FilipD zei. 

 

Het draait hier niet om je gelijk te halen, dit is geen competitie. Niemand is hier verplicht te praten, dit is een vrijwillig forum. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?

Volgens Telenet is er nog niets nieuw buiten de TV box die nu op de markt is.

Ze zijn al tevreden dat de huidige TV box met mondjesmaat kan geleverd worden.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?


@Steven-E  schreef:

Het geluid van de fan ervaar ik persoonlijk als het grootste nadeel van de huidige box, vooral als hij niet in een gesloten kast staat.


Dan heb ik geluk. Ik hoor mijn TV-box helemaal niet of moet er zéér dicht bij komen en ik ben hier zéér gevoelig aan.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?


@Ex-Netweter  schreef:

@Steven-E  schreef:

Het geluid van de fan ervaar ik persoonlijk als het grootste nadeel van de huidige box, vooral als hij niet in een gesloten kast staat.


Dan heb ik geluk. Ik hoor mijn TV-box helemaal niet of moet er zéér dicht bij komen en ik ben hier zéér gevoelig aan.


Ik ook niet, want hij zit in een gesloten kast. Maar mijn tweede op zolder hoor ik wel.  Ik heb ook de indruk dat die meer lawaai maakt dan de andere, maar heb ze nog niet naast mekaar gezet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?

@Steven-E Wat ik hier al heb gelezen vermoed ik dat deze toch ook met fan gaat zijn 

 

Ten opzichte van de V1: geen + - toetsen meer op het frontpaneel, LED lampjes weg, gee nmini scart en 3.5mm jack achteraan, geen power button meer, resets zijn ook makkelijker uit te voeren. De afstandsbediening van de V2 is ook 2 cm kleiner. De functie om deze terug te vinden als je hem kwijt bent is ook verdwenen.  De externe voeding is ook kleiner. Meer vind ik er voorlopig niet van terug.

 

Zal gewoon eens op het werk goed luisteren naar beide.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?

@Steven-E  Nee, de V2 versie is zoals MartijnS reeds aangehaald heeft een getweakte versie van de “gekende” TV-box.. (minder knopjes aan de voorkant, kleinere afstandsbediening, geen mini-scart of analoge audio uitgang meer) Ook geen gaatjes meer aan de onderkant voor verluchting.

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?

En het belangrijkste: goedkoper qua onderdelen dus hopelijk snel meer mensen met een nieuwe Telenet TV box want er is enorm veel vraag naar 😉

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?

Klopt wat @FilipD @JarneD @MartijnS zeggen. Er is een V2 versie van de TV-box die momenteel intern getest wordt (heb er thuis ook eentje staan), maar functioneel is er eigenlijk niets anders, buiten de externe verschillen die Filip al netjes heeft opgesomd.

 

En had hier nog niets over gedeeld met de Kraks, omdat er nog niet gesproken is over testen met klanten en we ook nog niet echt weten wanneer deze uitgerold zullen worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?

@Suzy 

Weet jij ook iets meer over de leveringen van de tv box ik ben nu bijna 3 maand klant maar zit met een tijdelijke oude digicorder waar je maar 2 opnames tegelijkertijd kan doen, wand mijn vrouw haat die digicorders die is die van proximus gewoon dat je meerdere opnames kan doen de v7 android box van proximus, ze wil al terug naar proximus alleen daar al voor 😁 anders moet ik er een vragen van proximus die hebben er genoeg 🤣 groetjes 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?

@TheRealDakota Op het Proximus forum regent het anders klachten over die ontvanger V7 van Proximus dat die ook vol bugs zit, dus waarom overstappen, de Telenet boxen komen mondjes maat in de winkels van Telenet, anders u op de wachtlijst inschrijven of af en toe eens bellen naar het dichtste Telenet punt nabij u 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?

Ondertussen een nieuw artikel over de Ziggo Mediabox Next:

https://tweakers.net/nieuws/183884/nieuwe-ziggo-klanten-met-complete-abonnement-krijgen-mediabox-nex...

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?


@Suzy  schreef:

Klopt wat @FilipD @JarneD @MartijnS zeggen. Er is een V2 versie van de TV-box die momenteel intern getest wordt (heb er thuis ook eentje staan), maar functioneel is er eigenlijk niets anders, buiten de externe verschillen die Filip al netjes heeft opgesomd.

 

En had hier nog niets over gedeeld met de Kraks, omdat er nog niet gesproken is over testen met klanten en we ook nog niet echt weten wanneer deze uitgerold zullen worden. 


Ik moet mezelf corrigeren en dringend wat info delen met jullie, mijn excuses Netweters! 

 

Blijkbaar is de nieuwe versie van de TV-box er al sinds 9/06.

Ik heb er een apart topic over gestart. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?

@Master-Magic ondertussen heb ik de tv box al, ik had gebeld en de dag nadien aan de deur, maar aan de telefoon dat gaat je 50 euro kosten, en ik ik denk het niet heel de uitleg er bij, snap eigelijk niet waarom telenet 50 euro vraagt, 🤣 maar moet ze normaal niet betalen zal het wel in het oog houden 😁 upgraden van toestel bij proximus was altijd gratis v7 had ik niet echt een probleem, maar de koperlijn die aan het verslijten was en ze vernieuwen niet omdat fluvius  januari / februari glasvezel in de straat gaat leggen, normale glasvezel dan profiel 500/50 maar dan gaat er 15 euro voor 1 Gbit profiel 1000/100 bij komen bij proximus dan gaat proximus en telenet ongeveer evenveel kosten. dus daar moet ik niet echt naar kijken, is niet echt concurrentie.

voor de rest ondervind ik geen problemen bij telenet down zit ongeveer aan 940 Mbps,  de tv box werk ook goed en snel dus geen klachten hier 😉 de apps werken dus 👍 tot nu toe alles opgelost alle bij mij toch. 😉

 

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Komt Telenet met nieuwe versie settopbox zoals Ziggo?

@TheRealDakota  Wees maar zeker wanneer Telenet de upspeed verhoogt,zal Telenet de prijs verhogen,voor hun die deze upspeed verkiest.

  • Om je decoder(s) om te ruilen, vragen we éénmalig €50 (eventuele installatie- of leveringskosten niet inbegrepen)Die 50 euro komt op de volgende aanrekening.