Beantwoorden
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

Vandaag nieuwe software op de box gekregen, niets hierover hier wat ik vreemd vind.

Bij het doorspoelen is de aanduiding x2, x6 x30 x60 veranderd in pijltjes. Persoonlijk vond ik het vroegere systeem duidelijker, maar dat zal ieder zijn goesting zijn.

Stilletjes had ik gehoopt van nu eindelijk klank te hebben bij het doorspoelen aan dubbelle snelheid, niet dus! Komt dat er eigenlijk ooit nog van?

Zijn er nog veranderingen hier en daar die je niet direct zal opmerken?

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

@Silverwing  de nieuwe updates op je tv box zijn meestal de verbeteringen die ze door voeren. Wat er precies gaat komen zal hier ook niet vermeld worden. Je kan altijd wel een suggestie doen wat je graag zou willen hebben of zien maar of dat die veranderingen dan ook zullen komen is niet zeker. Ik wist zelfs niet eens dat er een update was omdat ik er ook niet geheel mee bezig ben want kijk weinig tv. Meestal ontdek ik het ook pas achteraf als ik de tv box aanzet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

@patrick37 @Silverwing Ik heb zonet even gekeken op mijn tv box en daar staat als laatste versie 4.22. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/4-22-software-versie-op-de-TV-box-hotfix...

daar staat de laatste update voor de telenet tv box, als er een nieuwe doorgevoerd is zal dit binnenkort hier gepost worden, Suzy is momenteel in vakantie maar er zijn genoeg andere hier op het forum dat haar werk overnemen 😉 

als er een update doorgevoerd is zal dit dus wel binnenkort hier gelezen kunnen worden op het forum, 

beetje geduld dus 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

4.23 is ook in Nederland uitgerold op de Ziggo Next (andere naam, zelfde hardware als de TV box).

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/alles-over-de-software-update-van-de-mediabox-next-4110...

 

Geen 100% garantie dat de update in België dezelfde wijzigingen bevat, maar de kans is wel heel reëel.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

De update waar @Silverwing het over heeft is de 4.25 versie. Het klopt dat deze al gedeeltelijk is uitgerold naar de TV-box klanten. Ik zal morgen een topic maken over deze nieuwe versie en wat er precies allemaal in zit. Sorry voor de vertraging, Netweters! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Skor
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

Wat ik jammer vind is dat bij het spoelen de ondertiteling nu helemaal niet meer zichtbaar is. Het was al moeilijk maar nu is de transparantie bijna volledig weg onderaan.

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

Dat was mij ook al opgevallen, maar ik zie niet tegen een versneld tempo. Het is wel lastig als je reclame doorspoelt en je net te laat stopt, dan kan je weer terug of je hebt een deel regels gemist.

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

@Silverwing 

Een verschil met het verder springen met pijltjes is dat men 30sec vooruit en 10 sec terug springt.

Het oude systeem (gisteren) deed alles in sprongetjes van 10 sec. zowel vooruit als achteruit. De uiteindelijke nauwkeurigheid is hetzelfde. Maar je moet mogelijk wel verder terugkeren.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

Met die pijltjes bedoelde ik wel degelijk dat je vroeger de aanduiding x2 x6 enz. te zien kreeg bij terug of verder spoelen. Dat is nu weg. Per keer je drukt komt er nu een pijltje bij, maar hoe snel dat is heb je geen weet meer van.

Waarom dit nu zo nodig moest veranderen is een raadsel, één van het weinige dat van in het begin echt goed was sneuvelt nu.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

@Silverwing @Suzy 

Het schijnbaar afwijkend gedrag van uw tv-box heeft mij aangezet tot een beetje experimenteren.

Ik heb daarbij gevonden dat de sprongen vooruit, met de navigatietoets, nu 30 sec zijn. Je kan deze ook nu nog beperken tot 10 sec per sprong.

Als je de navigatietoets even ingedrukt houdt tot er beweging is en dan telkens kort drukt wordt de sprong beperkt tot 10 sec. Ideaal om bepaalde dingen te ontwijken.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

Om alle misverstanden te vermijden, ik heb het over verder of terugspoelen met de gewone toetsen naast de play knop, niet met de pijltjes toetsen rond de ok toets.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

@Silverwing 

Ik begrijp dat je het hebt over de knoppen  naast de play toets. Ikzelf gebruik die eigenlijk nooit omdat de navigatieknop veel meer mogelijkheden heeft en het gaat daar veel sneller.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

Ik zal op cursus moeten denk ik, wat kan je daar meer dan 10of 30 sec verder en terug( 10 sec)?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Software update op TV-box: doorspoelen zijn nu pijltjes

@Silverwing 

Eigenlijk kan je niets meer. Je hebt daar alleen geen pijltjes vooruit of achteruit.

Je schrijft wel dat je vooruit springt met 30 sec en achteruit met 10 sec.

Dat kan op een eenvoudige manier ook 10 sec bij vooruitspringen.

Dat is wel onafhankelijk van welke knoppen je gebruikt.

Hoe?

Hou de knop naar rechts even ingedrukt tot het scrollen begint. Los de knop en knipper dan met de scrolltoets naar links of rechts (naar behoefte). Nu spring je per 10 sec.

Waar ik in een vorige post meer mogelijkheden aangaf voor de navigatieknop zat ik wel verkeerd.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.