Hallo,
Sinds mei dit jaar gaat het volume van de op mijn Phillips tv aangesloten Sonos surround systeem op willekeurige momenten automatisch de hoogte in.
Eerst had ik contact met Sonos, die tonen aan dat het probleem niet bij hun ligt, maar de verhoging uitgestuurd wordt vanaf de TV.
Zie Sonos community link:https://en.community.sonos.com/home-theater-229129/auto-volume-increase-arc-5-1-setup-tv-input-68956...
Bij Phillips dan maar een case gelogd, daar geraak ik niet verder. Ze stellen enkel voor de tv te resetten.
Dit verhelpt het probleem zolang de telenet-tv app niet geinstalleerd is.
Via het Phillips forum zijn nog enkel belgische en nederlandse gebruikers met hetzelfde probleem: https://tv-sound-monitors.philips.com/s/question/0D7TY000001uZfF0AU/detail?language=en_US&fromEmail=...
Ziggo app gebruikers melden op dit forum dat het probleem opgelost is bij hun door de ziggo app te verwijderen van de TV, dan doet het probleem zich niet meer voor.
Als ik de Telenet-TV app verwijder doet het probleem zich ook niet meer voor. Graag wil ik wel op deze manier tv blijven kijken, het lijkt er dus op dat er een bug in de app zit.
Aangezien de Telenet-TV app grotendeels gelijk is aan de Ziggo app, lijkt me dat het probleem daar gezocht moet worden.
Het probleem treed op sinds de update van de app waarin men oplost dat het beeld wegvalt als je het volume aanpast, zie :
https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps-platformen/Onderbreking-beeld-bij-geluid-wijzigen-telenet-t...
Dit probleem doet zich voor bij het kijken naar telenet-tv uitzendingen en ook andere bronnen/apps als de telenet-tv app op de achtergrond actief is.