Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Jij #DTV. Goed bezig! JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Werking nieuwe Telenet IP TV Box.

Beste netweters, 

ik heb voor de moment een perfect werkende Telenet tv box V2 ( dus het model met de coaxaansluiting). 

De laatste tijd ben ik ook geïnteresseerd geraakt in de IP tv box, maar er is mij nog iets niet duidelijk. 

Volgens de handleiding moet je de internetkabel verbinden met de aansluiting in de stekker ( adapter) en het andere uiteinde in je modem plaatsen. 

Wil dit dat zeggen dat de internetverbinding voor de IP tv box via het electriciteitsnetwerk gaat? 

Dus als je dan live tv kijkt gaat dit nu via het internet in plaats van via coax? 

Ik heb de nieuwe F@ST3896LG-TN als model en in huis is mijn draadloze neterkverbinding perfect. 

Mijn huidige Telenet tv box ( versie 2 ) is aangesloten via een netwerkkabel. 

Alvast bedankt voor de informatie. 

0 Likes
15 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@fieldoxide  schreef:

Volgens de handleiding moet je de internetkabel verbinden met de aansluiting in de stekker ( adapter) en het andere uiteinde in je modem plaatsen. 

Wil dit dat zeggen dat de internetverbinding voor de IP tv box via het electriciteitsnetwerk gaat? 

Neen, dat wil gewoon zeggen dat de internetverbinding via het aansluitkabeltje naar de adapter loopt (in plaats van een netwerkaansluiting op het toestel zelf (plaatsbesparing).

@fieldoxide  schreef:

Dus als je dan live tv kijkt gaat dit nu via het internet in plaats van via coax? 

Ik heb de nieuwe F@ST3896LG-TN als model en in huis is mijn draadloze neterkverbinding perfect. 

Mijn huidige Telenet tv box ( versie 2 ) is aangesloten via een netwerkkabel. 

De netwerkkabel waarmee nu jouw Telenet tv box v2 aangesloten is, voortaan op je TV Box IP aansluiten en klaar ...

fieldoxide

En als je dan live tv kijkt is dit niet meer via coax maar via internet streaming? 

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Je logischerwijs, het toestel heeft immers geen coax aansluiting meer

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide

En mag ik mij qua beeldkwaliteit hetzelfde verwachten als mijn huidige Telenet tv box versie 2? 

Want ik lees hier tegenstrijdige berichten van sommige mensen hier op de netweters dat de beeldkwaliteit minder zou zijn. 

0 Likes
vedebe
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Ik gebruik de IP TV Box van Base en hier geen kwaliteitsverlies. Zappen is snel, en voor de rest hetzelfde gebruiksgemak.

Installatie is simpel, en IP TV Box kan gewoon achter TV (uit het zicht).

Ook bediening van TV (aan/uit) en SONOS verloopt vlot.

Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@fieldoxide 

Je mag natuurlijk overstappen naar de IP TV-box maar je verteld dat je TV-box V2 perfect werkt.

Dan zou ik alles bij het oude laten.

If it aint broke dont fix it!

Ik denk dat iedereen dat al eens voorgehad heeft: "Had ik daar nu toch maar afgebleven!".

Ik heb hier reeds 7 jaar een TV-box V1 en zolang die werkt zoals het moet blijf ik daar met mijn pollen af!

fieldoxide

Ja, misschien is dat wel het beste. 

Ik zou gewoon maar overstappen aangezien de IP box minder verbruikt, maar langs de andere kant bestaat natuurlijk de kans dat ik een omruilkost moet betalen. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@fieldoxide Zolang telenet zelf geen bericht stuurt dat het coax zenders aanbod verminderd en je uw favoriete zenders niet meer kan zien via de gewone coax tv box zou ik niet veranderen, je hebt nog 5 jaar tijd ongeveer (kan langer zijn voor de meest bekeken Vlaamse zenders).

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@fieldoxide  schreef:

En mag ik mij qua beeldkwaliteit hetzelfde verwachten als mijn huidige Telenet tv box versie 2? 

Want ik lees hier tegenstrijdige berichten van sommige mensen hier op de netweters dat de beeldkwaliteit minder zou zijn. 

Waarom stel je deze vraag hier, als je weet dat je hier toch tegenstrijdige antwoorden op zal krijgen 😁 ??

@fieldoxide  schreef:

Ik zou gewoon maar overstappen aangezien de IP box minder verbruikt, maar langs de andere kant bestaat natuurlijk de kans dat ik een omruilkost moet betalen. 

Beste is gewoon niet omruilen, maar:

1. je gaat naar een Telenet shop, en vraagt de Telenet TV-Box IP (als 2de decoder).
  2. thuis vergelijk je beide toestellen. Dan krijg je géén tegenstrijdige meningen, maar kan jij zelf objectief vergelijken op jouw toestel, onder jouw lokale omstandigheden.
  3. draag binnen de maand één van beide TV-boxen terug

Dit zal je maximaal 5,27 € kosten (één maand huur 2de TV-Box, en géén omruilkost), en heb je het antwoord op jouw vragen 🤔

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

De internet kabel gaat in de stroom steker (adapter )

Daar uit vertrekt een usb kabel naar de ip box tv

Daar uit vertrekt een Hdmi kabel naar je tv

Je zal moeten wachten tot je een e-mail krijgt voor het toestel

En beeld is zeer scherp en geen buffering tegen gekomen en veel beter dan de gewone tv app en een internet kabel blijft nog altijd de beste oplossing voor live tv te zien 

Maar dit wisten we al van vrienden

Verbruik tv kijken 3 watt

Na tv uit zetten gaat het omlaag langzaam gaat naar 0 watt

PXL_20241216_195147362.PORTRAIT.jpg

PXL_20241216_195551938.PORTRAIT.ORIGINAL.jpg

PXL_20241216_195830132.PORTRAIT.ORIGINAL.jpg

Toestel staat nu in spaar stand je moet 30 sec wachten op beeld door de spaarstand

Mij stoort dat niet

0 Likes
fieldoxide

Vandaag naar het Telenet center in Leuven geweest en een extra IP tv box meegekregen ( als tweede tv box) van de zeer behulpzame verkoper. 

Heb deze ondertussen geïnstalleerd en alles werkt perfect, beeld is zeker zo goed al mijn vorige tv box versie 2. 

Voordeel is wel dat het toestel zeer klein is en je kan het uit het zicht plaatsen en het lage verbruik. 

De komende dagen ga ik de IP box verder uittesten, mijn vorige Telenet tv box versie 2 ga ik nog even bijhouden.

Indien de IP box zijn werk blijft doen breng ik de tv box versie 2 terug naar het Telenet center. 

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Het is dan toch in orde gekomen

Kan je eens zien dat je een verschil ziet bij deze 2 zenders kwa beeld

Vox en France 5  met de 2 verschillende toestellen

Mijn indruk is het beter beeld op ip box

0 Likes
fieldoxide

@Ex-Netweter Zal zien wanneer ik dit kan testen want anders moet ik mijn IP box weer gaan ontkoppelen en dan versie 2 aansluiten. 

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter

Naast mekaar zetten, en op een andere HDMI poort aansluiten?

Dan kan je gemakkelijk "zappen" tussen de 2 toestellen, om zo het verschil te zien tussen coax en IP (live TV) 🤔

0 Likes