Beantwoorden
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Hallo, ik krijg dagelijks ongevraagde mails binnen via chaturbate.com . Kan ik deze blokkeren in Telent webmail? Mvg, Alain

0 Likes
51 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Inderdaad, op de manier dat jij het probleem aanpakt is het beter om in mijn Telenet de ongewenste berichten in de Inbox laten staan, maar dat ze gemerkt worden als spam.

Als jij dan een regel aanmaakt waarbij je de berichten gemerkt als spam weggooit zijn allicht veel van je huidige regels overbodig.

janne_man_0-1656074782185.png

 

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Moet de instelling van Anti-Spam dan niet op op UIT staan?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Moeten? neen. Mogen? ja.

 

Anti-span aan en toon [spam] vermelding in onderwerp: alle mails komen in de Inbox, mails die de telenetserver beschouwd als spam krijgen deze melding in het onderwerp van de mail. 

Anti-spam uit: alle mails komen in de Inbox.

Het verschil tussen beiden. Voor mails die Telenet herkent als spam, maar waarvoor jij geen regel heb zal in het eerste geval gemerkt zijn als spam en in het tweede geval blijft dat een gewone normale mail.

 

Ik raad af om alle mail die gemerkt wordt als spam automatisch met een regel weg te gooien. Soms wordt een coorecte mail ook gemerkt als spam.

Na al deze beschouwingen: zet maar gerust Anti-spam op uit.

 

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Perfect Janne_man, ga deze instellingen dus proberen; bedankt voor je wijze raad, er is me nu toch al heel wat duidelijker geworden, prettig weekend nog, mvg, Alain

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Beste, toch nog een vraag/probleem: niettegenstaande mijn Telelnet SPAM af staat, komen er nog SPAM-mails binnen in de SPAM-map; deze kan ik éénmalig verwijderen via een regel, de volgende SPAM-mail komt terug binnen in de SPAM map.

Hoe kan ik deze definitief verwijderen via een regel?

Een concreet voorbeeld: mail ontvangen in de SPAM map:

- titel: Zonnepanelen

-afzender: contact.ID@xxx725n.net

- aan: xxxxxxx@telenet.be

Deze mail kan ik éénmalig laten verwijderen via een regel, de volgende mail van die afzender komt opnieuw weer terecht in mijn SPAM-map......

mvg, Alain



StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: uw echt mail adres gemaskeerd

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

@mercury2001 

Beste

Als je uw mailadres zomaar op internet zet, mag je nog heel veel spam verwachten 🙂

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

hallo, dit is niet mijn mailadres maar inde spam-mail  als AAN vermeld

0 Likes
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Hi, @mercury2001  Dus de mail is  verzonden naar jou, maar dit staat in de tekst? Om de privacy te garanderen, willen we toch vragen om het adres helemaal of gedeeltelijk aan te passen

Indien je meer van deze mails krijgt die niet aan jou zijn verstuurd, laat dan best even weten via een privébericht!

 

Thx

Bert 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Hallo Bert, vermoedelijk staan de rest van de 'bestemmelingen' in BCC, dus niet zichtbaar, enkel dat ene email adres is zichtbaar. Hoe kan ik mijn bericht aanpassen, dat adres gedeeltelijk wijzigen? mvg, Alain

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com


@flip1953  schreef:

@mercury2001 

Beste

Als je uw mailadres zomaar op internet zet, mag je nog heel veel spam verwachten 🙂


Dat dacht ik ook dus heb het gemaskeerd


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com


@mercury2001  schreef:

hallo, dit is niet mijn mailadres maar inde spam-mail  als AAN vermeld


Sorry, misverstandje ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com


@mercury2001  schreef:

Hallo Bert, vermoedelijk staan de rest van de 'bestemmelingen' in BCC, dus niet zichtbaar, enkel dat ene email adres is zichtbaar. Hoe kan ik mijn bericht aanpassen, dat adres gedeeltelijk wijzigen? mvg, Alain

 


Je kunt tot twee uur na het posten uw eigen bericht bewerken. Rechtsboven op het pijlktje (nu ja, hoekje) klikken en dan in het verschenen menu "post bewerken" aanklikken. Niet vergeten te bewaren ...

Na die twee uur kun je dat niet meer zelf. Dan is het aan een moderator of een Krak om het uit te voeren, hetgeen ik dus gedaan heb. Zoals de regels het voorschrijven heb ik dat ook duidelijk aangegeven en ook de reden waarom. Wij gaan nooit zomaar in iemands post achter zijn/haar rug sleutelen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

oké, bedankt voor de correctie, hopelijk nu nog een oplossing voor mijn probleem/vraag, mvg, Alain

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com


@mercury2001  schreef:

hallo, dit is niet mijn mailadres maar inde spam-mail  als AAN vermeld


Op die manier zadel je een ander op met nog méér spam. Niet doen dus. Wil je een e-mailadres vermelden, gemaskeerd of niet, gebruik dan AT ipv @


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Dagelijkse een 30 tal spamberichten van chaturbate.com

Top! Bedankt @StefaanH 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.