Beantwoorden
Melis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

Help...
Ik ben voor mijn oude vader de ellende aan het opruimen. Hij is door veel belofte van een aan huis verkoper naar Proximus overgestapt. Het was zoveel ellende voor hem dat hij binnen een maand weer terug verhuist naar Telenet.

Nu probeer ik zoals hij altijd had zijn mail progamma op zijn PC weer te activeren zodat hij zijn telenet mail daar binnen krijgt. Dit lijkt niet te lukken.

Ik weet inmiddels ALLE instellingen server namen, beveiligingen etc. Ik  heb zelfs verschillende PC's, Macbook etc. geprobeerd, zelfs op ieder met verschillende email programma's van thunderbird tot Micr.Mail van Mail op mn Mac tot Spark. Nergens succes. 

De meldingen zijn o.a.:

A stable connection to the server could not be established.

Could not authenticate with server.

Mail moet vrijgegeven worden om te kunnen synchroniseren.

Mail server staat niet toe in te loggen.

 

Let wel:

Het heeft voor het overstappen naar Proximus altijd gewerkt. Hij heeft nog steeds hetzelfde email adres van bij telenet wat hij meenam naar Proximus en nu dus weer terug heeft bij Telenet.

Mijn gevoel zegt dat daar iets misgaat.

Helpdesk kan niet verder helpen en ik moet maar naar een PC winkel gaan...?

 

Webmail lezen en gebruiken gaat prima...maar een man van 80 weer over te laten switchen naar het gebruiken van webmail t.o.v. een 'gewoon' mailprogramma is lastig.

 

Iemand enig idee?

 

0 Likes
18 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

Wat de instellingen betreft, gebruik je voor de gebruikersnaam iets als a12345 of een e-mailadres? Ik gok op het eerste en dat dat niet werkt en dat je bij webmail wél een e-mailadres gebruikt (en dat het daarom werkt).

 

Toen je vader vertrok bij TN kreeg hij de mogelijkheid om zijn mail nog 18 maanden te kunnen gebruiken. Wellicht vandaar dat webmail nog werkt. Maar nu is hij terug bij TN, met een nieuwe login/gebruikersnaam en die is niet gekoppeld aan zijn oude e-mailadressen.

 

Volgens mij moet je toch terecht bij de klantendienst. Probeer het anders eens via Facebook of Twitter. Ze moeten ervoor zorgen (indien mogelijk) om het oude mailadres los te koppelen van zijn oude account en te verhuizen naar zijn nieuwe.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

Ik vermoed dat het mail adres dat wel werkt op webmail geacht wordt eigendom te zijn van een vorige klant bij Telenet.

Als men bij Telenet uw vader nu niet kan koppelen aan het contract van voor de overstap dat dat e-mailadres nog meer dan een jaar eigendom blijft van uw vader van voor Proximus en dus alleen bruikbaar via webmail.

Best is dus een ander mailadres kiezen.

Mettertijd komt dat dan wel beschikbaar, maar daar ben je nu niets mee.

Groeten

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Solvathus
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

@Melis  bij de instellingen van het Telenet email adres ( instellingen van het mailprogramma ). Wat staat er bij je uitgaande mailbox als instellingen? ( relay.proximus ? ) of die van telenet ( en welke poort )? 

 

Mss toch wel eens best van de gelegenheid gebruik maken om een gmail of hotmail account in te stellen op je vader zijn email programma, Emailadressen van providers worden de dag van vandaag nog zelfden gebruikt ( toch op particulier niveau ).

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail


@Melis  schreef:

De meldingen zijn o.a.:

A stable connection to the server could not be established.

Could not authenticate with server.

Mail moet vrijgegeven worden om te kunnen synchroniseren.

Mail server staat niet toe in te loggen.


Door wat je hier aangeeft @Melis, moest ik persoonlijk ook aan de denkpiste van @sb denken. Veel hangt er vanaf of de diensten van je vader werden gereactiveerd of opnieuw werden ingeboekt. Indien ze gereactiveerd werden (toen hij terug naar Telenet kwam), heeft hij normaal terug zijn oude internet login en ook de daaraan gekoppelde e-mailadressen. 

 

Indien er nieuwe diensten werden ingeboekt, heeft hij ook een nieuwe internet login gekregen. Wat betekent dat zijn oude Telenet e-mailadres hoogst waarschijnlijk niet gekoppeld is aan zijn nieuwe internet product. Zoals reeds vermeld, blijft een Telenet e-mailadres 18 maanden geldig nadat iemand zijn diensten stopzet. 


Wanneer klanten terug naar Telenet komen na x-aantal tijd, moeten zij vaak hun e-mailadres vrijgeven op het oude account om dan te kunnen koppelen op het nieuwe account, hier vind je er meer over. Een hele belangrijke om te onthouden, het verplaatsen van je e-mailadres naar een andere mailbox zorgt ervoor dat je alle mails die erin staan kwijt bent. Er moet dus eerst een back-up genomen worden. 

 

Sowieso kan de klantendienst je helpen om dit na te kijken in de systemen. 

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

@Melis 

Ik weet niet of je vader bij terugkeer naar Telenet heeft kunnen genieten van een of andere promo.

Als dat het geval is moet je wel opletten dat je deze niet kwijtspeelt bij het laten koppelen aan een oude overeenkomst. Men heeft me ooit uitgelegd dat, om promohoppen te voorkomen, men pas nieuwe klant zou zijn na meer dan 5 maanden afwezigheid.

Dus let op de eventuele gekregen promo's.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

@Solvathus

 

Waarop baseer je dat? Zijn daar cijfers over? Wat is bron?

 

En sorry, maar Gmail of Hotmail (bestaat niet meer, dacht ik) vind ik geen goede raad. Je neemt beter een eigen domein met mailhosting. Dan maak je met een catchall zoveel adressen aan als je wilt en je hebt geen problemen bij verhuis naar een andere provider.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Melis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

Ze hebben alles nagekeken van het vrijgeven van het mailadres enz... Nergens een probleem in te vinden. Ik heb ze bij de klantendienst overtuigd om eens een account onder mijn vader zijn naam aan te maken in hun eigen mail programma. Zo konden zij zelf zien dat dat niet gaat en krijgen ook een foutmelding krijgt. (M.a.w. ik doe niets verkeerd 😉 ) De betreffende bij de klantendienst wilde het doorsturen naar de backoffice omdat het toch duidelijk een probleem is vanuit TN. Backoffice accepteert dit niet aangezien zij geen support bieden betreffende 'andere' software...? Het wordt steeds ingewikkelder...pff.....hun advies? Stuur maar n klachtenbrief... 

0 Likes
Melis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

Lijkt keurig vrijgegeven te zijn....

0 Likes
Melis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

imap.telenet.be en smtp.telenet.be zoals aangeven...heb ook al alle verschillende mogelijkheden van poorten geprobeerd

0 Likes
Melis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

Ze hebben dit nagekeken en lijken allemaal vrijgegeven te zijn... maar nog steeds geen succes...

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

@Melis, als alle mailboxen en e-mailadressen zichtbaar zijn zijn via Mijn Telenet en raadpleegbaar via Telenet Webmail, is het inderdaad in orde langs Telenet zijde. 

 

Je bent 100% zeker dat je geen fouten maakt qua instellingen in van de mail clients? Misschien helpt het om de instellingen die je gebruikt, te delen met de Netweters hier zodat ze mee kunnen kijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Melis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

Het feit dat de klantendienst zelfs het voor mij heeft geprobeerd in hun Mail programma een account aan te maken en het niet lukte betekent dat ik niet veel fout doe (want geloof me begin natuurlijk sterk aan mezelf te twijfelen met zo'n raar probleem).

Ik wil jullie gerust zelfs zijn gebruikersnaam en wachtwoord delen zoals ik ook bij de klantendienst heb gedaan?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail


@Melis  schreef:

... knip ...

Ik wil jullie gerust zelfs zijn gebruikersnaam en wachtwoord delen zoals ik ook bij de klantendienst heb gedaan?


ALS je dat al wil doen, doe het dan via een privébericht naar iemand van uw keuze die je "vertrouwt", maar NOOIT publiek op het forum zetten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

E-mail programma instellen voor je Telenet e-mail

Als ik de initiële vraag lees vrees ik dat mijnheer zijn mailbox  nog onder zijn oude account staat en dat is nog voor x aantal maanden gewoon beschikbaar. Maar daar kan je niet meer aan via mijn Telenet om dit vrij te geven vrees ik. Klant heeft bij zijn terugkeer een nieuw account gekregen en zijn oude account is niet opnieuw geactiveerd.

Ik weet niet welk mailprogramma hij gebruikt maar ik zou er in elk geval voor zorgen dat de smtp server van Proximus verwijderd is. Bij een Ipad is er bijvoorbeeld een hiërarchie in het gebruik van smtp servers. Als die als eerst staat heb je mogelijks problemen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes