24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik heb gemerkt bij het versturen van een batch van 200 dezelfde mails en daar zitten toevallig meer dan 10 skynet, proximus of scarlet adressen in, de betrokken mailserver van skynet protesteert. Die weigert die mails op basis van "
#4.4.5 Too many connections from your host."
Kan ik daar zelf iets aan doen? Dat is een mailing naar onze leden, in wezen meer dan 200 maar we versturen die in een blok van 200, 2 keer per dag. We kunnen er nu eenmaal niets aan doen dat 10% dergelijk adres heeft.
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Mailings
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Mailbatch wordt niet uitgestuurd, wat nu?
In tegenstelling van wat de veranderde titel doet vermoeden wordt de mailbatch WEL uitgestuurd. Maar als als er 10 of meer mailadressen van Proximus, Skynet, Scarlet bij zitten dan protesteert de server van Skynet. Met de melding dat mijn mailserver teveel mails stuurt, in dit geval deze van one.com. Het is de ontvangende mailserver die ze gewoon weigert. Wat ook een gevaar in houdt voor andere sites die deze mailserver van one.com gebruiken. Het is uiteindelijk een mail die naar meer dan 1700 personen gestuurd wordt (bij ons geregistreerde personen) over een periode van 3 dagen. Dus +- 3 batches per dag met een tussenpause van telkens een 4 tot 6 uur. Om dergelijke toestanden te vermijden. De regels zijn (one.com) max. 250 per 5 minuten, 1500 per uur. Ik beperk me dus tot 200 per 4u of meer.
Dus je verstuurt je mails vanuit een One.com server en Proximus/Skynet protesteert? Zit Telenet hier voor iets tussen (bijvoorbeeld is One.com gelinkt aan een telenet-mailadres en gebruik je Telenet SMTP om te verzenden)?
Proximus limiteert hier waarschijnlijk vanwege voorgaande problemen met spam. Vraag is of dit een algemene regel is of dat ze dit specifiek voor One.com (of Telenet) doen.
Je kan je batches nog verkleinen. Maar voor een echte oplossing neem je best contact op met het Proximus Abuse team via Contacteer het Proximus Abuse Team | Proximus Groep of rechtstreeks op abuse@proximus.com
Ik gebruik de SMTP server van one, niet die van Telenet. Ik vrees dat het ook niet zou lukken met een mailadres met eigen domeinnaam. Ik ga inderdaad eens contact moeten opnemen met Proximus.
Ik heb ondertussen een mail verstuurd naar abuse@proximus.com. Benieuwd wat ze gaan antwoorden. Ik heb uw opmerking daar ook in vermeld.
Maar tot op heden geen antwoord gekregen. Via hun site en formulieren kan ik geen vraag stellen omdat ik geen klantnummer heb, uiteraard niet. Dergelijke dingen zijn toch wel een tekortkoming in hun klantenservice. Klanten gaan geen derlijke vragen stellen want al die mailadressen weten niet eens dat hun mail niet toekomt.
Klacht bij de ombudsdienst Telecommunicatie al overwogen. Geeft direct ook mee dat je geen klacht rechtstreeks kan sturen omdat je geen klant bent, maar dat je wel naar abuse een mail gestuurd hebt, met vermelding van datum van verzending.
Als ik google voor "proximus Too many connections from your host" vind ik meerdere berichten op verschillende fora betreffende dit probleem. Dit als sinds een aantal jaren, helaas nog altijd zonder oplossing.
Ik weet niet wat voor programma je gebruikt om de emails te versturen (misschien een wordpress plugin, of iets dergelijks?) - je zou kunnen proberen de snelheid van verzenden te verlagen. Indien je php gebruikt kun je bijvoorbeeld een sleep commando tussenvoegen. De emails worden nu waarschijnlijk snel achter elkaar verzonden, waardoor de ene connectie nog open is, wanneer de volgende emails al aankomen. Als je dit vertraagt, kan het er voor zorgen dat een connectie alweer afgesloten is voor de volgende email verschijnt.
Geen elegante oplossing, maar misschien werkt het. Als je nu 200 emails verstuurd, in enkele seconden en daarna 4 uur lang niets, is het denk ik beter deze 200 emails verspreid te versturen in dit venster van 4 uur, dus bijvoorbeeld elke 4*3600/200 = 72 seconden één enkele email.
Eigenaardig dat dit alleen bij hen is. Ik heb minstens evenveel mailadressen van Telenet of van Gmail of outlook en daar stelt het probleem zich niet.
Ik verstuur via Thunderbird.
Zijn dat "gepersonaliseerde" emails, die je verstuurd via een mail-merge addon functie in TB, of stuur je gewoon één enkele email met 200 adressen in het to, cc of bcc veld?
To of cc is niet aan te raden, omdat elke ontvanger dan ook de emaila adressen van de andere 199 geadresseerden kan zien, iets wat niet GDPR comliant is.
Kijk anders eens hiernaar:
https://superuser.com/questions/883977/how-to-slow-down-outbox-sending-rate-in-thunderbird