Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Mails geweigerd: "Too many connections from your host"

Ik heb gemerkt bij het versturen van een batch van 200 dezelfde mails en daar zitten toevallig meer dan 10 skynet, proximus of scarlet adressen in, de betrokken mailserver van skynet protesteert. Die weigert die mails op basis van "

#4.4.5 Too many connections from your host."

Kan ik daar zelf iets aan doen? Dat is een mailing naar onze leden, in wezen meer dan 200 maar we versturen die in een blok van 200,  2 keer per dag. We kunnen er nu eenmaal niets aan doen dat 10% dergelijk adres heeft.

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Mailings

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Mailbatch wordt niet uitgestuurd, wat nu?

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
18 reacties
Bjarne
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Is er iemand die @igvfer kan helpen met zijn vraag over het uitsturen van een mailbatch? 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

In tegenstelling van wat de veranderde titel doet vermoeden wordt de mailbatch WEL uitgestuurd. Maar als als er 10 of meer mailadressen van Proximus, Skynet, Scarlet bij zitten dan protesteert de server van Skynet. Met de melding dat mijn mailserver teveel mails stuurt, in dit geval deze van one.com. Het is de ontvangende mailserver die ze gewoon weigert. Wat ook een gevaar in houdt voor andere sites die deze mailserver van one.com gebruiken. Het is uiteindelijk een mail die naar meer dan 1700 personen gestuurd wordt (bij ons geregistreerde personen) over een periode van 3 dagen. Dus +- 3 batches per dag met een tussenpause van telkens een 4 tot 6 uur. Om dergelijke toestanden te vermijden. De regels zijn (one.com) max. 250 per 5 minuten, 1500 per uur. Ik beperk me dus tot 200 per 4u of meer.

Ignace (igvfer) | Krak
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Off-topic: Irritant hé, als ze die titel veranderen? En zeker als het dan verkeerd is.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@igvfer heb de titel opnieuw gecorrigeerd, mijn excuses voor de foutieve verwoording in de aanpassing. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Dus je verstuurt je mails vanuit een One.com server en Proximus/Skynet protesteert? Zit Telenet hier voor iets tussen (bijvoorbeeld is One.com gelinkt aan een telenet-mailadres en gebruik je Telenet SMTP om te verzenden)?

Proximus limiteert hier waarschijnlijk vanwege voorgaande problemen met spam. Vraag is of dit een algemene regel is of dat ze dit specifiek voor One.com (of Telenet) doen.

Je kan je batches nog verkleinen. Maar voor een echte oplossing neem je best contact op met het Proximus Abuse team via Contacteer het Proximus Abuse Team | Proximus Groep of rechtstreeks op abuse@proximus.com

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
igvfer
Professional Superweter

Ik gebruik de SMTP server van one, niet die van Telenet. Ik vrees dat het ook niet zou lukken met een mailadres met eigen domeinnaam. Ik ga inderdaad eens contact moeten opnemen met Proximus.

Ignace (igvfer) | Krak
Gebruiker123
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Ben zeer benieuwd of hier als verder iets over bekend is naar oplossingen toe? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, een eigen domein bij One.com, en het versturen vanop de One.com webmail, van een wekelijkse email batch van ongeveer 60 adresssen, waarvan een 10-tal bij Skynet/Belgacom/Proximus. Meestal na enkele minuten, tussen de 5 en 10 foutmails terug met "Too many connections...." melding. Vandaag kwam het zelfs voor op een mail naar 6 personen, waarvan 4 skynet: 2 foutmeldingen "Too many....". Dit wordt echt heel gortig.
igvfer
Professional Superweter

Ik heb ondertussen een mail verstuurd naar abuse@proximus.com. Benieuwd wat ze gaan antwoorden. Ik heb uw opmerking daar ook in vermeld.

Ignace (igvfer) | Krak
igvfer
Professional Superweter

Maar tot op heden geen antwoord gekregen. Via hun site en formulieren kan ik geen vraag stellen omdat ik geen klantnummer heb, uiteraard niet. Dergelijke dingen zijn toch wel een tekortkoming in hun klantenservice. Klanten gaan geen derlijke vragen stellen want al die mailadressen weten niet eens dat hun mail niet toekomt.

Ignace (igvfer) | Krak
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Klacht bij de ombudsdienst Telecommunicatie al overwogen. Geeft direct ook mee dat je geen klacht rechtstreeks kan sturen omdat je geen klant bent, maar dat je wel naar abuse een mail gestuurd hebt, met vermelding van datum van verzending.

igvfer
Professional Superweter

Klacht is niet ontvankelijk gezien ze dit als een geschil tussen derden klasseren. In casu tussen one.com en Proximus.

Ignace (igvfer) | Krak
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Als ik google voor "proximus Too many connections from your host" vind ik meerdere berichten op verschillende fora betreffende dit probleem. Dit als sinds een aantal jaren, helaas nog altijd zonder oplossing.
Ik weet niet wat voor programma je gebruikt om de emails te versturen (misschien een wordpress plugin, of iets dergelijks?) - je zou kunnen proberen de snelheid van verzenden te verlagen. Indien je php gebruikt kun je bijvoorbeeld een sleep commando tussenvoegen. De emails worden nu waarschijnlijk snel achter elkaar verzonden, waardoor de ene connectie nog open is, wanneer de volgende emails al aankomen. Als je dit vertraagt, kan het er voor zorgen dat een connectie alweer afgesloten is voor de volgende email verschijnt.
Geen elegante oplossing, maar misschien werkt het. Als je nu 200 emails verstuurd, in enkele seconden en daarna 4 uur lang niets, is het denk ik beter deze 200 emails verspreid te versturen in dit venster van 4 uur, dus bijvoorbeeld elke 4*3600/200 = 72 seconden één enkele email.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
igvfer
Professional Superweter

Eigenaardig dat dit alleen bij hen is. Ik heb minstens evenveel mailadressen van Telenet of van Gmail of outlook en daar stelt het probleem zich niet.

Ik verstuur via Thunderbird.

Ignace (igvfer) | Krak
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Zijn dat "gepersonaliseerde" emails, die je verstuurd via een mail-merge addon functie in TB, of stuur je gewoon één enkele email met 200 adressen in het to, cc of bcc veld?
To of cc is niet aan te raden, omdat elke ontvanger dan ook de emaila adressen van de andere 199 geadresseerden kan zien, iets wat niet GDPR comliant is.
Kijk anders eens hiernaar:
https://superuser.com/questions/883977/how-to-slow-down-outbox-sending-rate-in-thunderbird

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.