Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Al twee weken weigert de server van Telenet verbinding te maken met mijn mailbox. Op een gegeven moment was het opeens voorbij, en sedertdien krijg ik alleen nog foutmeldingen: 

"FOUT Ox800CCC0E: Kan geen verbiding maken met de server. eem contact op met de serverbeheerder of internetprovider als u dit bericht blijft ontvangen " bijvoorbeeld.

Ik heb mijn hele Outlook account al eens volledig verwijderd, en een gloednieuw account aangemaakt. 

En ik heb ook een paar keer naar de Telenet gebeld, maar al wat ze me daar vertelden was dat ik mijn account moest opnieuw instellen, maar dat hàd ik dus al eens gedaan. En dat hielp niet.

Ik ben ook naar de Telenetwinkel geweest, en daar kreeg ik hetzelfde antwoord.

Kortom, Telenet steekt geen poot uit om je te helpen, maar het is wél degelijk hun schuld, want het probleem is zomaar out of the blue uit de lucht komen vallen, ik heb niks gedaan.  En zoals gezegd: een nieuw account aanmaken helpt niet.

Wat moet ik in godsnaam doen om die Telenetters te bewegen, me te helpen? Of me te vertellen wat er aan de hand is?

Hier zie ik veel topics die veel op mijn probleem lijken. Maar of het net dezelfde zijn, weet ik niet.

Maar lastig is het wél!

 

Titel gewijzigd door Brent (mod) | Vorige titel: Hij wil van mij niet meer weten 😞

0 Likes
126 reacties
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik heb intussen nog maar eens mijn account verwijderd, en een nieuw aangemaakt, weer met Windows 10 Mail. Normaal zou dat toch moeten gaan, hé? Wel, het gaat dus niét. De foutmeldingen zijn anders, maar de onmogelijkheid om te mailen is dezelfde. In W10 Mail staat er: "dit account kan niet worden geopend. Mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat".  De server van Telenet weigert koppig contact te maken met mijn account. 

Nog iets, ik praat wel om  mijn wachtwoord te veranderen, maar ik heb geen flauw idee hoe je dat moet doen! Het is niet zoiets als een wachtwoord op een winkelsite, waar altijd staat "Wachtwoord vergeten?". Dit is het wachtwoord van je telenet-emailprofiel, dat de Telenet je al die jaren terug bij het intekenen toegekend heeft. Hoe verander je dat?  Kun je dat überhaupt zelf veranderen?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Manga 

Als je op de Netweters bent, klik dan eens op Mijn Telenet. Onder de kop Internet klik je op Telenet Mailboxen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet server verbindt niet met Outlook

Heb je zelf wel gezocht?

 

https://letmegooglethat.com/?q=telenet+wachtwoord+vergeten


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Pff 😤

Ik heb de laatste twee weken zoveel gezocht dat ik het zoeken (en meestal niks bruikbaars vinden) een beetje strontbeu geworden was. 

Gewoon veranderen, dus. okee.

Al ben ik nauwelijks overtuigd of dàt mijn probleem zal oplossen.

Toch merci

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet server verbindt niet met Outlook


@sb  schreef:

Heb je zelf wel gezocht?

 

https://letmegooglethat.com/?q=telenet+wachtwoord+vergeten


Die indruk heb ik soms ook dat mensen nog nooit van Google gehoord hebben.

Soms als je hun vraag letterlijk googeld staat het antwoord bovenaan....

0 Likes
DirkVerheyden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik heb sinds een 2-tal weken hetzelfde probleem. Volgens de helpdesk had ik een te oude modem. Dus een nieuwe modem gehaald. Het ging een paar dagen goed maar nu begint het opnieuw. Als ik lang genoeg probeer geraak ik uiteindelijk voorbij die fout en kan ik mijn mails lezen. De webmail werkt perfect en ook op mijn smartphone werkt mailen perfect. Het is enkel mijn laptop met windows 11 waar ik het probleem heb.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet server verbindt niet met Outlook

@DirkVerheyden 

Gebruik je toevallig Avast als antivirus op die laptop?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DirkVerheyden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik gebruik norton en heb die al uitgeschakeld maar het probleem blijft. Ik heb ook het paswoord van het telenet-account en de mailbox gewijzigd in een zeer sterk paswoord. Maar het probleem blijft terugkomen.

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Het heeft allemaal geen zin. Wat je zelf ook doet, het helpt niet. Het is Telenet dat het probleem veroorzaakt, en niet onze computers. Ze zijn op een bepaald moment op één of andere manier opgehouden met het ondersteunen van onze systemen, waardoor we allemaal domweg verplicht zijn om onze computer naar de Telenetwinkel te dragen en die IT-gasten daar het probleem te laten oplossen. (tegen betaling, of course). Wàt die IT-mannen doen weten we niet, maar wat wijzelf ook proberen is allemaal zinloos.

Ik had er genoeg van, heb mijn computer afgekoppeld, heb hem in mijn rugzak gestopt en ben ermee naar de winkel getrokken ( tevoet, met een desktop op je rug, dat is best zwaar, maar ja, als je nu geen auto hebt..) en heb het hem laten oplossen. Geen andere keus.

Dus ik raad je aan om hetzelfde te doen, je kunt het zelf niet oplossen. Misschien doen ze het wel met opzet, wie zal het zeggen. Het heeft niks met Norton of wat dan ook te maken. 

 

Succes!

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet server verbindt niet met Outlook

"all is well that ends well"

Vraag blijft natuurlijk hangen : wat was het probleem en wat werd de oplossing ?

Je zegt dat wàt die IT-mannen doen men niet weet ... mag men het dan niet weten ?

Zulks zou een foute support attitude zijn in mijn bescheiden opinie 🤐.

Heb je (ja/nee) gevraagd wat het probleem was, en, zo ja, (ja/nee) hoe het werd opgelost?

{*niet* 'like'-en aub}
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet server verbindt niet met Outlook

Je hebt betaald om het probleem op te lossen. Het is in mijn ogen dan ook jouw recht als klant om te weten wat het probleem was. Heb je gevraagd wat het probleem was?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet server verbindt niet met Outlook

Als de IT-er in het Telenet-center het probleem heeft kunnen oplossen, mogen we er van uit gaan dat het een probleem op de PC zelf was.

Die mannen kunnen namelijk (zover ik weet) geen configuratie veranderingen doorvoeren op de mail servers van Telenet. Ik zou anders nog eens terug gaan om te vragen wat deze persoon gedaan heeft om het probleem op te lossen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik heb natuurlijk gevraagd wat er aan de hand was! Maar al wat die technieker kon vertellen, was dat sinds een zekere datum Telenet-servers iets niet meer "ondersteunden". En dat er een nieuw account moest aangemaakt worden.

Maar vermits wij allemaal al (ik in elk geval) een paar dozijn keren een nieuw account hadden aangemaakt en dat geen zoden aan de dijk bracht, moet hij iets anders gedaan hebben, iet wat wij niet kunnen. Wat dat was, heeft hij niet uitgelegd, daar had hij geen tijd voor, want er stonden daar wel vier mensen met hun computer aan te schuiven achter mij met precies hetzelfde probleem.

Het kan wel zijn dat het probleem in mijn computer zat. En in al die honderden andere computers van al die andere mensen die hetzelfde probleem hebben en hadden en nog zullen hebben... het zal een computerpandemie zijn, zeker... Al onze computers in heel België en Nederland hadden plotseling hetzelfde defect? Dat geloof je toch zelf niet?

0 Likes
Jan25
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet server verbindt niet met Outlook

heb het zelfde probleem ook, twee maal gebeld naar de helpdesk Telenet en ze zeggen dat Outlook niet hun probleem is zolang Telenet webmail nog werkt. En natuurlijk verklaren ze dat ik de enige klant bent met dat probleem.

 
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

Daar heeft Telenet gelijk is. Telenet kan onmogelijk alle problemen oplossen van alle producten die de klanten gebruiken. Daarom is een forum zolas de Netweters een geschikt medium om zulke problemen te stellen en hopelijk een oplossing te krijgen.

0 Likes