41887
netweters
|
18397
gesprekken
|
19882
vragen
|
Al twee weken weigert de server van Telenet verbinding te maken met mijn mailbox. Op een gegeven moment was het opeens voorbij, en sedertdien krijg ik alleen nog foutmeldingen:
"FOUT Ox800CCC0E: Kan geen verbiding maken met de server. eem contact op met de serverbeheerder of internetprovider als u dit bericht blijft ontvangen " bijvoorbeeld.
Ik heb mijn hele Outlook account al eens volledig verwijderd, en een gloednieuw account aangemaakt.
En ik heb ook een paar keer naar de Telenet gebeld, maar al wat ze me daar vertelden was dat ik mijn account moest opnieuw instellen, maar dat hàd ik dus al eens gedaan. En dat hielp niet.
Ik ben ook naar de Telenetwinkel geweest, en daar kreeg ik hetzelfde antwoord.
Kortom, Telenet steekt geen poot uit om je te helpen, maar het is wél degelijk hun schuld, want het probleem is zomaar out of the blue uit de lucht komen vallen, ik heb niks gedaan. En zoals gezegd: een nieuw account aanmaken helpt niet.
Wat moet ik in godsnaam doen om die Telenetters te bewegen, me te helpen? Of me te vertellen wat er aan de hand is?
Hier zie ik veel topics die veel op mijn probleem lijken. Maar of het net dezelfde zijn, weet ik niet.
Maar lastig is het wél!
Titel gewijzigd door Brent (mod) | Vorige titel: Hij wil van mij niet meer weten 😞
Heb wel het gevoel dat ik van het kastje (Telenet) naar de muur (Microsoft) gestuurd te worden. Ik krijg nl in outlook een melding dat ik mijn internetprovider moet contacteren voor een oplossing. Ik kan er ook niet bij dat men verklaart dat ik de enige ben met dit probleem. Zie in deze thread dat er nog mensen met dit probleem zitten. Er wordt ook gezegd dat Telenet onlangs een paar instellingen in haar mailserver heeft aangepast en dat dit tot problemen leidt.
Bij mij is het probleem na lang wachten uiteindelijk opgelost na een windows update.
Dus, als er nog iemand last heeft van het probleem, je computer eens laten updaten.
Succes!
Als ze je vertellen dat je de enige bent liegen ze dat ze zwart zien. En het is wel degelijk veroorzaakt door iets, wat Telenet gedaan heeft, zoals jij zegt. Ik vind het wel heel vreemd en ergerlijk dat ze dat niet gewoon toegeven, maar ons elk afzonderlijk op ons eentje laten aanmodderen.
Als het aan onze computers lag, waarom zitten dan alleen de Telenetklanten met die miserie, en niet die van Proximus en de rest? Die mensen hebben net dezelfde computers als wij....
Misschien durven ze het niet toegeven uit angst dat we schadevergoeding zouden eisen?
Even voor de duidelijkheid ik gebruikt het email adres van Telenet in Outlook en heb nergens geen enkel probleem mee. Hier werkt dat dus al jaren perfect zonder iets aan te passen of andere dingen.
Dan ben jij bij de weinigen die geluk hebben blijkbaar, Patrick.
Bij mij werkte het ook jaren goed, maar op een gegeven moment dus niet meer... en zoals ze in de Bijbel zeggen: mijn naam is Legioen, want wij zijn hier met velen!
Dag @Manga heb je al eens je instellingen vergelejken met die van mij, die ik eerder vandaag gedeeld heb? Die werken voor mij proleemloos. Outlook windows applicatie in combinatie met telenet email.
Ik hoef niet meer, beste Arnie; ik heb mijn pc naar de Telenetwinkel gedragen en die IT-er daar heeft het opgelost. Wij stonden daar in een lange rij met onze computers. Die mens had het er maar druk mee. Ik heb dat een paar pagina's terug in de thread al verteld. Ik krijg echter nog reacties in deze thread van mensen met precies hetzelfde probleem, omdat we dus met zoveel zijn, en ja, dan antwoord je maar, hé. Maar persoonlijk ben ik uit de problemen geholpen. Ik heb nog altijd Outlook 2007, zoals voorheen, ik hou niet zo van Edge, ik kan er niet gewoon aan worden.
Maar je bent toch bedankt hoor 😚
De instellingen die ik gedeeld heb voor outlook komen eigenlijk perfect overeen met de meer algemene instructies die Telnet hier gepubliceerd heeft. Voor mij werkt dat goed.
In het verleden was het mogelijk zonder authenticatie te verbinden - mensen die in hun email-programma nog geen authenticatie hebben ingesteld, dienen hun configuratie te wijzigen. Dit geldt voor outlook en alle andere programma's. De verandering was nodig - we verlangen immers allemaal van Telenet dat onze mailboxen goed beveiligd zijn.
Telenet heeft zich tot algemene instructie beperkt - zonder specifieke instructies te geven voor de verschillende mailprogramma's. Ze hadden wellicht de moeite kunnen nemen een paar screenshots te publiceren voor de meest gangbare mailprogramma's. Ik kan ergens ook wel begrijpen dat ze dat niet doen - ze zijn tenslotte niet verantwoordelijk voor applicatie support.
Er zijn dus nu misschien veel mensen die problemen ervaren - het is echter geen Telenet storing/probleem. Het is een lokaal probleem op de PC van de gebruiker waar deze zelf verantwoordelijk voor is. De meeste moderne mail-programma moeten enkel even aangepast worden, om aan de nieuwe veiligheideisen te voldoen.
Gebruikers die erg oude software gebruiken die de nieuwe standaards niet ondersteunen zullen een ander mailprogramma (of webmail) moeten gaan gebruiken. Dat is net zoiets als de "gedwongen" overschakeling naar meer veilige authenticatie methodes bij de bank, taxonweb enz.
Dus je gebruikt een programma dat 15 jaar oud is en verwacht dat Telenet daar ondersteuning aan geeft? Microsoft zelf biedt er immers geen ondersteuning meer voor en raadt aan een ander product te gebruiken.
https://docs.microsoft.com/en-us/lifecycle/announcements/office-2007-end-of-support
Ik verwacht niet dat ze er ondersteuning aan geven, ik verwacht dat ze ons de waarheid vertellen, en ons niet wijsmaken dat het aan onze computer ligt. Geen enkele Telenetter heeft gezegd dat het aan het eindigen van enige ondersteuning ligt, ze zegden ALLEMAAL dat ik een nieuw account moest aanmaken. En zoals ik hogerop al verteld heb, heb ik dat een half dozijn keren gedaan zonder dat het iets uithaalde.
Ik kan me niet van het vermoeden ontdoen dat die Telenetters dat moeten geweten hebben, dat dat niets ging uithalen. Maar dat ze met opzet zwegen als vermoord zodat ik zou ophouden met zagen en zélf een oplossing zou proberen te vinden.
Of Microsoft opgehouden heeft met het ondersteunen van Outlook 2007 heeft hier niets mee te maken, trouwens de hele vergevorderde leeftijd van Outlook 2007 heeft dat niet; de meeste mensen die daar stonden bij de IT-er hadden véél modernere mailprogramma's. Maar ze hadden hetzelfde probleem als ik. 😒
@Manga schreef:Ik verwacht dat ze ons de waarheid vertellen, en ons niet wijsmaken dat het aan onze computer ligt.
Dan zouden ze liegen. Het ligt namelijk wel aan de computer, of meer specified het op de PC gebruikte mail-programma en de instellingen ervan.