Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Al twee weken weigert de server van Telenet verbinding te maken met mijn mailbox. Op een gegeven moment was het opeens voorbij, en sedertdien krijg ik alleen nog foutmeldingen: 

"FOUT Ox800CCC0E: Kan geen verbiding maken met de server. eem contact op met de serverbeheerder of internetprovider als u dit bericht blijft ontvangen " bijvoorbeeld.

Ik heb mijn hele Outlook account al eens volledig verwijderd, en een gloednieuw account aangemaakt. 

En ik heb ook een paar keer naar de Telenet gebeld, maar al wat ze me daar vertelden was dat ik mijn account moest opnieuw instellen, maar dat hàd ik dus al eens gedaan. En dat hielp niet.

Ik ben ook naar de Telenetwinkel geweest, en daar kreeg ik hetzelfde antwoord.

Kortom, Telenet steekt geen poot uit om je te helpen, maar het is wél degelijk hun schuld, want het probleem is zomaar out of the blue uit de lucht komen vallen, ik heb niks gedaan.  En zoals gezegd: een nieuw account aanmaken helpt niet.

Wat moet ik in godsnaam doen om die Telenetters te bewegen, me te helpen? Of me te vertellen wat er aan de hand is?

Hier zie ik veel topics die veel op mijn probleem lijken. Maar of het net dezelfde zijn, weet ik niet.

Maar lastig is het wél!

 

Titel gewijzigd door Brent (mod) | Vorige titel: Hij wil van mij niet meer weten 😞

0 Likes
126 reacties
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet server verbindt niet met Outlook

ergens sta ik hier ook vooraan met hetzelfde probleem. Een week geprobeerd en alle tips nagedaan, door helpdesk afgescheept omdat het aan outlook ligt etc...Webmail moeten gebruiken en na een tweetal weken en NIETS gedaan te hebben probeer ik nog eens outlook: werkt normaal NIETS aan de hand. Iemand weet wat het is maar het "potje" wordt toegedekt. Flauw en ergerlijk...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Foxster 

Heb je al eens willen overwegen dat het mogelijk is dat er een update geweest is van Outlook tijdens je twee weken vrijwillige ballingschap?

 

0 Likes
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Natuurlijk wel, maar wat eigenaardig is dat deze outlook zaak nu nog "slachtoffers" maakt. Als outlook een update gegeven heeft (indien de oorzaak aan outlook lag) waarom is deze zaak hier nog steeds bezig. Ik denk dat mijn antwoord teveel de indruk geeft dat het fout "telenet" is en je deze zaak kunt relativeren tov telenet. Wel je goed recht, maar het feit dat deze zaak nu niet definitief volledig van de baan is denk ik dat het eerder een configuratie probleem is. I rest my case....😀

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Als het een update of een fout van Outlook was, en niet van Telenet, dan zou IEDEREEN die Outlook gebruikt met dezelfde miserie zitten, en niet alleen de klanten van Telenet... Logisch, toch?

Proximus-klanten hoor je niet klagen. Toch gebruiken die ook Outlook.

So?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Manga 

Als ik effe google op het internet dan vind ik veel problemen met Outlook. Uiteraard veel want het woord Outlook dekt verschillende varianten van mailprogramma's en apps en deze worden door zeer veel mensen gebruikt.

 

Ik wil niet beweren dat er geen fouten zijn bij Telenet, die zijn er vast en zeker. Maar leg me eens uit hoe het komt dat het vooral Outlook gebruikers zijn die een probleem hebben met de e-mail met Telenet (en met andere providers (google maar). Dus als ik  uw logica volg moet de fout bij Microsoft liggen. Behalve een aantal Outlook gebruikers met problemen, zijn er zeer veel Telenet klanten die geen probleem hebben met Outlook in combinatie met Telenet mail. Dat maakt juist het probeem: waarom de ene wel en de andere niet. Wat is het verschil tussen beiden? Als je dat simpele verschil kent, dan heb je het begin van de oplossing.

Het groenere gras ligt hier.

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

'Leg me eens uit...'    theoretisch hoef ik niks uit te leggen, IK ben het expert niet. 

Maar ik weet wél zeker dat het niét alleen Outlook-gebruikers zijn die dit probleem hebben, want zoals ik hier een poos eerder in de thread al vertelde stonden er een rij klanten achter mij in de Telenetwinkel met allemaal detzelfde miserie, en ik was toevallig maar de enige die met Outlook werkte... al de anderen hadden een ander emailprogramma: de meeste hadden Windows 10 en één zelfs iets waar ik nog nooit van gehoord had.  En één had godbetert een Linux computer die nog nooit van Microsoft gehoord had. Maar ja hoor: "de server verbindt niet met....".

Wat ook zeker is, is dat alleen Telenetters het hebben, en Proximussers of anderen niet.  

Al wat ik kan doen is gevolgen trekken uit die observaties. Ik weet niks van computers, maar logisch deduceren kan ik wél.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet server verbindt niet met Outlook


@Manga  schreef:

een rij klanten achter mij in de Telenetwinkel met allemaal detzelfde miserie,

.....

Wat ook zeker is, is dat alleen Telenetters het hebben, en Proximussers of anderen niet.  

 


 

Het verbaasd me niets dat je in de Telenetwinkel enkel Telenet gebruikers aantrof die dit probleem hadden.  😉


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

🙄zucht

Mijn reply sloeg op de bewering, dat dit specifieke probleem alleen om Outlook-gebruikers zou gaan, en niet over gebruikers van andere programma's.  

En dat het bij iedereen met een Outlook zou gebeuren, niet alleen bij Telenetters.  

Ik baseer dit heus niet alleen op die vier mensen die in de winkel stonden, maar ook op informatie van mensen die in de Telenetwinkel niks te zoeken hebben, omdat ze bij Proximus zijn... en die hebben dat probleem niét.

Daaruit trek ik de conclusie, dat het niet aan Outlook kan liggen.

Jij hebt de thread niet tegoei gelezen, Arnie.

0 Likes
Jan25
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Even gekeken naar die ipv6 instelling. Dit staat inderdaad aan op mijn pc, maar op een andere pc waar die ipv6 ook aanstaat, komen de Telenet-mail perfect binnen.  Raar dat Telenet blijkt te suggereren om ipv6 uit te zetten (weinig toekomstgericht) of outlook niet meer te gebruiken

0 Likes
CoCoon1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Dag Jan,

Vreemd dat het op de ene pc wel werkt en op de andere niet.

Heb je geprobeerd van op die ene pc waar het niet werkt, IPv6 uit te schakelen? Kan je dat proberen en het resultaat hier meegeven?

Ik blijf er toch bij dat het iets met IPv6 te maken heeft. Dit is wat ik te zien krijg in WireShark als IPv6 is ingeschakeld, wanneer ik Outlook start:

CoCoon1975_0-1657519596634.png

Als ik dan nog meegeef dat 

CoCoon1975_1-1657519695601.png

 

Dan lijkt het me toch dat het de IMAP front-end in IPv6 van Telenet is die de connectie verbreekt.

Ik kan helaas ook meedelen dat Telenet dit niet verder wenst uit te zoeken, omdat het volgens hen om een externe applicatie gaat waarvoor ze geen ondersteuning bieden. Nogal kortzichtig vind ik, omdat de externe applicatie - Outlook in deze - wel moet samenwerken met die diensten die zij leveren... 

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik heb de afbeeldingen afgekeurd, omdat ze je IPv6 adres tonen. De regels van het forum laten dat niet toe. Sorry.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jan25
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ipv6 uitzetten: heeft dit geen gevolgen voor andere applicaties. Ipv6 staat aan bij de Telenet-modem.  Vrees dat dit gevolgen heeft naar andere applicaties. Heb nu nog een probleem aan helpdesk via Whatsapp gestuurd.  Aanhouder wint.  als iedereen met hetzelfde probleem dit zou melden?? Desnoods via Test-Aankoop actie ondernemen.

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

"Ik kan helaas ook meedelen dat Telenet dit niet verder wenst uit te zoeken, omdat het volgens hen om een externe applicatie gaat waarvoor ze geen ondersteuning bieden. Nogal kortzichtig vind ik, omdat de externe applicatie - Outlook in deze - wel moet samenwerken met die diensten die zij leveren... "

Dat waren ze van het begin al niet van plan.  Ze blijven maar beweren dat het aan Outlook ligt, ook al is dat niet zo, om van ons gezaag af te zijn.  Outlook kan zich niet verdedigen, bij wijze van spreken, hé, dus kunnen ze makkelijk genoeg de schuld daarop schuiven. Maar nogmaals: als het aan Outlook lag, zou iedereen met Outlook het probleem hebben, en niet alleen de mensen die bij Telenet zijn!

En ja, je hebt gelijk, het heeft weinig zin om een telecomprovider te zijn en niet goed samen te kunnen (willen) werken met de applicaties die op jouw product draaien...

Enfin. Hoedanook, we weten nu echt wel dat we in de steek gelaten worden door Telenet, dat ons in ons eigen sop laat gaarkoken, in de hoop dat we zélf iets zullen doen aan ons probleem.  

Of ons hoofd erbij neerleggen, whichever comes first.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Manga 

Telenet heeft en zal ook nooit een technische ondersteuning bieden bij problemen op een programma van derden. Als het werkt via de webmail in dit geval dan ziet Telenet er geen probleem in en zal je het dienen verder te zoeken via de makers van dat programma. 

Zelf kan ik nogmaals bevestigen dat ik geen enkel probleem heb met Outlook en dat mijn Telenet email adres daarin perfect en correct werkt. Ik heb via Outlook nog andere email adressen actief en ook die werken perfect. 

Het enige wat Telenet kan en zal doen is je bepaalde richtlijnen mee geven hoe je Outlook het beste instelt. Deze informatie kan je ook online vinden op de website zelf dus er gaat niks speciaals aan zijn als dat ze je kunnen vertellen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Maar niemand vraagt Telenet om ondersteuning te geven voor Outlook... We vragen om ondersteuning te geven voor TELENET. Want het ligt niet aan Outlook, wàt Telenet ook moge beweren.

Voor de duizendste keer: als het aan Outlook lag, had iedereen die Outlook gebruikt problemen, ook iedereen die Outlook gebruikt én andere telecomproviders, en dat is niet het geval. En dan zou ook niemand problemen hebben die een ànder emailprogramma gebruikt dan Outlook, en dat is wél het geval!

0 Likes