Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Al twee weken weigert de server van Telenet verbinding te maken met mijn mailbox. Op een gegeven moment was het opeens voorbij, en sedertdien krijg ik alleen nog foutmeldingen: 

"FOUT Ox800CCC0E: Kan geen verbiding maken met de server. eem contact op met de serverbeheerder of internetprovider als u dit bericht blijft ontvangen " bijvoorbeeld.

Ik heb mijn hele Outlook account al eens volledig verwijderd, en een gloednieuw account aangemaakt. 

En ik heb ook een paar keer naar de Telenet gebeld, maar al wat ze me daar vertelden was dat ik mijn account moest opnieuw instellen, maar dat hàd ik dus al eens gedaan. En dat hielp niet.

Ik ben ook naar de Telenetwinkel geweest, en daar kreeg ik hetzelfde antwoord.

Kortom, Telenet steekt geen poot uit om je te helpen, maar het is wél degelijk hun schuld, want het probleem is zomaar out of the blue uit de lucht komen vallen, ik heb niks gedaan.  En zoals gezegd: een nieuw account aanmaken helpt niet.

Wat moet ik in godsnaam doen om die Telenetters te bewegen, me te helpen? Of me te vertellen wat er aan de hand is?

Hier zie ik veel topics die veel op mijn probleem lijken. Maar of het net dezelfde zijn, weet ik niet.

Maar lastig is het wél!

 

Titel gewijzigd door Brent (mod) | Vorige titel: Hij wil van mij niet meer weten 😞

0 Likes
126 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Manga 

Kort door de bocht gezegd , ik gebruik meerdere email clients dan enkel Outlook en merk nergens een probleem. 

En nee ik stel nergens niks speciaals in en heb geen speciale configuratie ergens. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Wat fijn voor jou. Maar dat bewijst toch niks? Ik heb nu ook geen probleem meer, want die IT-er in de winkel heeft iets opgeknapt wat ik niet weet, en nu heb ik geen miserie meer. Maar dat neemt niet weg dat de mensen daar nog altijd in de rij steen, ook die zonder Outlook... en in de Proximuswinkels niét.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet server verbindt niet met Outlook

Beweren dat alle Outlook gebruikers dan problemen zouden hebben is onzin. Er bestaan heel wat verschillende versies van Outlook en er zijn ook heel wat verschillende instellingen binnen Outlook zelf.

Zoals aangegeven geeft Telenet geen ondersteuning hierin en dat is logisch: als er geen algemeen probleem* is, dan is het voor hun in orde.

Heel wat mensen hebben geprobeerd om jou dit duidelijk te maken, maar je blijft maar rond de pot draaien om toch maar je gelijk te halen. Achterhaal eerst eens wat die IT'er exact gedaan heeft, dan weten we tenminste waarover het gaat ipv te speculeren.

 

* Met andere mailclients en zelfs met Outlook werkt het wél, dus geen algemeen probleem.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CoCoon1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik denk dat vooralsnog alle "belangrijke" diensten op het net nog steeds via IPv4 bereikbaar zijn. Ik heb alleszins nog geen problemen ondervonden door het uitschakelen van IPv6. Geef het een poging, je kan het altijd terug aanzetten.

 

0 Likes
CoCoon1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Beste Arnie,

Geef me gelijk eens de regels van het forum door, ik kon zo niet direct vinden waar staat dat ik geen IP adres mag delen.

Ik zag er niet direct graten in, want 't was het temp IPv6 adres, dat toch regelmatig verandert.

Maar goed, bij deze dan het eerste plaatje met mijn temp IPv6 adres gewist:

CoCoon1975_0-1657565712054.png

waaruit blijkt dat na de eerste stap in de TLS handshake de IMAP server (of de load balancer die er voor staat) de connectie verbreekt.

Dat je het tweede plaatje ook gewist hebt, snap ik ook niet. Die bevat alleen publieke Telenet informatie. Bij deze nog eens:

CoCoon1975_1-1657566051989.png

Om aan te tonen dat achter het adres 2a02:1800:100:3:3 een IMAP (en POP3) front end van Telenet zit.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@CoCoon1975 

Dis is de regel uit de spelregels op de Netweters maar daarbij is dus ook naar voren gekomen om geen QR codes  en geen Ip adressen te delen op dit forum. Ook MAC adressen of simkaartnummers zijn niet de delen op dit forum dat is ook persoonlijke inhoud. Dit is iets wat voor iedereen hetzelfde is en ook iedereen die een beetje nadenkt kan zelf wel raden dit geen goed idee is om het openbaar te zetten. De Netweters is geen besloten forum en is voor iedereen toegankelijk en ook voor diegene die kwaad in de zin hebben. 

 

Schermafbeelding 2022-07-11 om 21.07.59.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CoCoon1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Goed, terug naar de kern van de zaak: waarom breekt de IMAP server van Telenet de connectie af?

Ik kan er trouwens aan toevoegen dat het niet alleen in Outlook een probleem is. Ook Thunderbird heeft hetzelfde probleem.

Het rare is ... soms komen de mails wel binnen. Gewoon Outlook (of Thunderbird) afsluiten en terug starten, enkele keren na elkaar en plots werkt het wel. Om dan later in de dag weer niet te werken. Ik verander niets aan mijn instellingen... dan moet het toch aan Telenet liggen?

 

0 Likes
Jan25
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ondertussen geslaagd om XXX@telenet.be weer via Outlook (desktop) opnieuw te installeren, maar zoals je ook zegt trekt hij de ene keer de mails wel binnen en andere keer geeft hij die fameuze foutmelding terug weer. Verzenden van mails vanuit XXX@telenet.be lukt helemaal niet.  Dit lukt wel vanaf de zelfde outlook vanuit XXX@gmail.com of XXX@outlook.be.  Raar dus.  Morgen heb ik contact met een Telenet-medewerker die op afstand zal kijken wat het probleem juist is. Zal hem alles uitleggen wat hier staat.

Wat betreft de beide pc’s: heb vergeten mee te geven dat de pc waarom de mails wel binnenkomen nog windows 10 (kan wegens oudere hardware niet naar Windows 11 geüpgraded worden). De pc waarom het niet werk, heeft reeds Windows 11 en is van recentere datum.

0 Likes
Jan25
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik ben erin geslaagd om XXX@telenet.be terug te configureren op Outlook voor desktop, samen met XXX@gmail.com en XXX@outlook.be. Hij trekt de XXX@telenet.be mails wel binnen, maar niet altijd (zie ook uw beschrijving). Verzenden vanuit XXX@telenet.be  lukt helemaal niet (weet nu niet waarom hij nu blijft onderlijnen maar soit, je kan ...

Ondertussen een afspraak gemaakt waarbij een telenet-medewerker op afstand naar mijn outlook-configuratie zou kijken.

Vergeten te zeggen: de pc waarom outlook wel goed werkt is, heeft windows 10 en de andere waar het niet goed werkt heeft Windows 11. Kan het verschil daar aan liggen?

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

"Beweren dat alle Outlook gebruikers dan problemen zouden hebben is onzin." 😕 WTF?

Ik zeg net al honderd keer dat het NIET aan Outlook ligt. Jij hebt ook niet tegoei gelezen, vrees ik... En het werkt juist NIET, zomin met Outlook als met eender welke mailclient. Tot de IT-er iets eraan gedaan heeft.  Als het wél werkte, dan zou deze hele thread er niet zijn! 
Ik heb toch geschreven, dat ik daar mensen heb gezien, die allerlei mailclients hadden, maar allemaal hetzelfde probleem? Met andere woorden, als een heleboel verschillende mensen hetzelfde probleem hebben, en alleen met elkaar gemeen hebben dat ze allemaal bij Telenet zijn, is dat dan geen 'algemeen' probleem?

Je leest mijn tekst helemaal omgekeerd, en beschuldigt me dan dat ik persé mijn gelijk wil halen? Daar klopt niks van.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet server verbindt niet met Outlook

Misschien moet je zelf eens goed lezen. Mijn reactie was op dit bericht:

Screenshot_20220712-214642.png

Het ging me om jouw manier van redeneren. Logica, weet je wel? Het is intussen duidelijk dat we er zo niet gaan geraken, dus ga ik er verder geen tijd meer aan verspillen. Laat ons weten wat de IT man gedaan heeft, al de rest is overbodig.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Manga 

Op uw eigen woorden te (mis) gebruiken:

Voor de duizendste keer als het aan Telenet ligt, had iedereen die Telenet gebruikt problemen, ook iedereen die Telenet Gebruikt en andere e-mailclients, en dat is niet het geval. En dan zou niemand problemen hebben die een andere provider gebruikt dan Telenet, en dat is wel het geval.

Zo zie je dat dit tot absurditeiten leidt en dat koppig vasthouden aan een stelling die geen steek houd, je geen milimeter korter bij een oplossing van uw probleem brengt.

Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Dat mijn stelling geen steek houdt, laat ik aan jouw redenering over. Ik heb altijd hetzelfde beweerd, van het begin af. Dat het niet aan Outlook ligt, dat het niet aan onze computers ligt, maar aan Telenet.

En mijn bewering alleen staaf ik door de conclusie, dat ook mensen mét Outlook maar géén Telenet, het probleem niét hebben; en dat ook mensen mét Telenet maar géén Outlook, het probleem wél hebben. Meer niet. Ik snap niet hoe je dat op tien verschillende manieren kunt uitleggen. 

Wàt het probleem precies is, heb ik nooit beweerd te weten. En ook niet, waar het door kwam en hoe het op te lossen is.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet server verbindt niet met Outlook


@Manga  schreef:

Dat mijn stelling geen steek houdt, laat ik aan jouw redenering over. Ik heb altijd hetzelfde beweerd, van het begin af. Dat het niet aan Outlook ligt, dat het niet aan onze computers ligt, maar aan Telenet.

En mijn bewering alleen staaf ik door de conclusie, dat ook mensen mét Outlook maar géén Telenet, het probleem niét hebben; en dat ook mensen mét Telenet maar géén Outlook, het probleem wél hebben. Meer niet. Ik snap niet hoe je dat op tien verschillende manieren kunt uitleggen. 

Wàt het probleem precies is, heb ik nooit beweerd te weten. En ook niet, waar het door kwam en hoe het op te lossen is.


Het is niet omdat  je altijd hetzelfde beweert dat je ook gelijk hebt. Jouw bewering staven met je eigen conclusie kan je niet staven noemen.

Je kan op geen enkele manier weten dat geen enkele persoon die geen Telenet heeft het probleem niet heeft, hoeveel keer je dat ook beweert. Het enige wat je zeker weet is dat de winkelmedewerker het opgelost heeft. Dat je niet weet hoe is geen ramp maar stop aub om met grote stelligheid zaken te poneren terwijl je eigenlijk met zekerheid niets weet.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

ik kan heel goed weten dat het niet aan Outlook ligt, want er stonden dus (heb ik ook al een paar keer geschreven) verschillende mensen met àndere mailprogramma's in de rij achter mij die krek hetzelfde probleem hadden. Die paar mensen alleen zijn genoeg om te concluderen, dat je ook met andere dan Outlook applicaties het probleem kùnt hebben. Daar hoef ik heus niet àlle mensen die Telenet gebruiken te bevragen.

En dat het ook niet aan mijn computer ligt of aan mijn soort computer kan ik ook zeker weten, want daar stonden mensen met allerlei verschillende computers, waaronder zelfs een Apple computer. Daar hoef ik ook niet àlle Telenetklanten te bevragen. Een paar is genoeg. Zelfs één is daarvoor genoeg. Dat is uitsluitende logica.

Of Proximus-klanten het ook hebben, dat kun je makkelijk zélf opzoeken op de Proximus-equivalent van de Netweters; daar is geen spoor van dit probleem te bekennen. Wel een heleboel andere problemen, maar hier staat al meer dan een jaar de ene thread na de andere met allemaal hetzelfde probleem, en dat is bij Proximus niét het geval. Daaruit kun je dus rustic concluderen dat ze het probleem niet of althans minimaal hebben, en Telenetklanten wél, en in groten getale.

Je probeert met alle geweld deze kwestie tot een idee-fixe van mij persoonlijk te maken, maar dat is het niet. Als je echt logisch zou nadenken, zou je dat ook zien.  Ik heb hier geen enkel belang bij, vermits ik al uit de problemen ben. Maar er komen er elke dag bij, dus is het probleem nog altijd reëel.

0 Likes