Beantwoorden
DriesV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Happy New Year! En we zijn vertrokken!

e-mailadres van Telenet overdragen

Ik ben een tijdje weggeweest van Telenet en dreig daardoor nu mijn originele emailadressen te verliezen. Ik kreeg daarvoor een mail en een link naar de procedure om die emailadressen over te dragen. Allemaal duidelijk maar bij stap 1 gaat het al mis: ik kom terecht in mijn nieuwe mailbox van mijn nieuwe abonnement. En ik geraak niet meer in mijn oude mailbox om de adressen vrij te geven.

Inloggen probeer ik via mijn oude emailadressen en paswoord, maar lukt niet. Ik probeer een nieuw paswoord aan te vragen en krijg telkens een foutmelding. Ik zit dus vast, wie kan mij helpen...?

0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

e-mailadres van Telenet overdragen

@DriesV 

De best geplaatsten om te helpen zijn de klantendienst medewerkers.

Neem daar contact mee en leg het uit.

Normaal moeten zij uw oude mailbox kunnen bereiken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

e-mailadres van Telenet overdragen


@DriesV  schreef:

Ik ben een tijdje weggeweest van Telenet en dreig daardoor nu mijn originele emailadressen te verliezen.


Als je uw abonnement hebt opgezegd, dan heb je nog gedurende 18 maanden toegang tot jouw mailbox, maar alléén via webmail. Na 18 maanden verdwijnt jouw mail adres (m.a.w. het adres wordt terug vrijgegeven), en verdwijnt je oude mailbox.

 

Gedurende deze periode kan je niet meer aan je mail instellingen, kan je het mail adres niet vrijgeven, en kan je het paswoord niet meer wijzigen...

 

Dat wist je op voorhand, toen je het contract met Telenet hebt opgezegd, toch?

Ik denk niet dat het mogelijk is om je oude mail adressen en/of je oude mailbox te recupereren. Toch niet volgens de officiële info:  Wat met Telenet-mailadres of -webruimte bij opzeg internet?

 

Er was onlangs een gelijkaardige topic: Re: E-mail ietsje langer behouden na opzeg abonnement. - De Netweters

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

e-mailadres van Telenet overdragen

@DriesV  

 

Als je een tijdje bent weg geweest en je bent weer terug klant geworden dan heb je een andere gebruikersnaam gekregen. Het is nu aan de klantendienst om jou email adres van je oude gebruikersnaam vrij te geven , ik weet dat dit kan. Als hun dat vrijgeven dat kan jij zelf dat email adres terug toevoegen aan je nieuwe gebruikersnaam. Maar je bent wel al je emails kwijt die daar bij de inbox staan. Je zal dus de belangrijke emails , die je wil bewaren , moeten opslaan anders ga je alles kwijt zijn. Je kan dan bellen met de klantendienst of je stuurt via Facebook Messenger een bericht en dan maken ze dat ook in orde. Als de klantendienst zelf deze bevoegdheden niet heeft of niet meer kan doen dan is er de technische achterliggende dienst die het wel in orde kunnen maken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

e-mailadres van Telenet overdragen


@patrick37  schreef:

Het is nu aan de klantendienst om jou email adres van je oude gebruikersnaam vrij te geven , ik weet dat dit kan. 


Alles kan .... als de juiste persoon vindt bij Telenet die iets wil doen buiten de officiële procedures???

En hoe kan die "achterliggende dienst" garanderen dat het adres niet in verkeerde handen valt?

 

Ik vind persoonlijk - als er zo'n procedure bestaat, om nà de opzeg van je abonnement toch je oud mail adres te recupereren - dit moet uitgelegd worden op de Telenet support pagina's, zodat iedereen weet dat het toch mogelijk is, en welke weg je moet volgen.

Officieel is het dus niet mogelijk 🤔.

 

Nu moet je dus al toevallig via de Netweters op een ex-Telenet medewerker botsen, die weet hoe het werkt achter de schermen?? Dat vind ik niet kunnen - iedereen gelijk voor de regels 🙄.

 

Met deze verzoek aan @Suzy om eens exact uit te vissen hoe het nu juist zit met de Telenet e-mail adressen (binnen de 18 maanden) nà opzeg.

  • is er een mogelijkheid om het e-mail adres te recupereren en te linken aan een nieuwe mailbox? welke procedure?
  • is er een mogelijkheid om je mails te recupereren?

Duidelijkheid is hier wel gewenst, gezien dit "probleem" hier nu al verschillende keer gepasseerd is.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

e-mailadres van Telenet overdragen

Volledig akkoord, regels moeten er zijn. Goede regels zijn kort en duidelijk. Korte en duidelijk regels kunnen moeilijk alle mogelijk omstandigheden kennen en zeker niet voorzien. Daarom is het ook gepast om in deze omstandigheden pragmatisch te werk te gaan en probleemoplossend te denken. Als Piet Snot zijn abonnement opzegt en diezelfde Piet Snot komt terug kunnen er omstandigheden zijn die dat rechtvaardigen. Wat is het belang, welke schade heeft dat tot gevolg, ...

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

e-mailadres van Telenet overdragen

@Ex-Netweter  en @janne_man  ik heb het zelf aan de hand gehad en het was ook zo opgelost. 

@Ex-Netweter  dit kan je doen als je terug klant wordt en je oude email adres op je oude accountnaam staat. En het is een procedure die ook officieel is dat kan. En ik weet hoe het werkt achter de schermen enkel hoor je er mij niet over spreken enkel nu wel. Dit is ook iets wat mij officieel gezegd is op een chat door Telenet zelf. En dat ik toevallig bij Telenet heb gewerkt dat is dan mooi mee genomen @Ex-Netweter 

Schermafbeelding 2021-01-04 om 11.13.28.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

e-mailadres van Telenet overdragen

Als je vraagt om je oud e-mail adres op je nieuwe account te zetten en die 18 maanden is nog niet verlopen kan je deze via Telenet laten vrijgeven zodat je die weer aan je nieuw account kan koppelen, wel moet je uw identiteitskaart bij de hand te hebben want de klantendienst doet aan de hand van uw identiteitskaart nummer de check of het jij wel bent of niet en of dit nog op de oude gegevens dezelfde is aan gegevens van de klant.

daarna wordt die pas vrijgegeven en kan je die simpel weer linken aan je nieuw account, 14 dagen geleden nog gedaan wegens verhuis naar Telenet terug 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

e-mailadres van Telenet overdragen


@Ex-Netweter  schreef:

...

Met deze verzoek aan @Suzy om eens exact uit te vissen hoe het nu juist zit met de Telenet e-mail adressen (binnen de 18 maanden) nà opzeg.

  • is er een mogelijkheid om het e-mail adres te recupereren en te linken aan een nieuwe mailbox? welke procedure?
  • is er een mogelijkheid om je mails te recupereren?

..


Wat er hier door verschillende personen werd verteld is correct. Wanneer je opzegt bij Telenet kan je jouw e-mailadres nog 18 maanden blijven gebruiken via Telenet Webmail, nadien wordt het vrijgegeven en kan iemand anders dit e-mailadres aanmaken. 

 

Het is ook mogelijk om je e-mailadres te recupereren en te linken aan een nieuwe mailbox. Meer informatie daarover vind je in dit Telenet artikel: Telenet e-mailadres verplaatsen naar andere Telenet mailbox

 

Maar het is en blijft erg belangrijk je wachtwoord te noteren of alleszins goed te onthouden. Dit kan je namelijk niet meer wijzigen of resetten eens je hebt opgezegd bij Telenet. Ben je dit vergeten en geraak je na opzeg niet meer in je mailbox? Dan kan je best contact opnemen met de Telenet klantendienst en dan kunnen zij je helpen bij het vrijgeven van je e-mailadres (uiteraard na gepaste identiteitscontrole).

 

Mails recupereren moet je doen voor het e-mailadres wordt vrijgegeven. Eens vrijgegeven is alles eruit. Het is dan ook aangeraden om regelmatig back-up's te maken van je mailbox of de mails die je wil recupereren te exporteren voordat je het adres vrijgeeft. Kan je er zelf niet meer in? Dan kan Telenet helaas de mails niet voor jou recupereren, Telenet heeft namelijk geen toegang tot de mailbox. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.