25.239
netweters
|
155.822
antwoorden
|
21.039
vragen
|
Door een frequentie wissel op de satelliet is BBC News momenteel niet beschikbaar bij telenet, van zodra deze wissel gedaan is zal deze zender terug beschikbaar zijn, de wissel is gaande op de Hotbird, deze wissel was al sinds april gaande naar de nieuwe frequentie, waarom ze zolang gewacht hebben bij telenet tot vandaag dat deze niet meer beschikbaar was is me een raadsel.
mogelijks is het omdat de nieuwe freq van BBC News international een DVB-S2 is en de gebruikte tuner bij telenet of waar ze dit halen dit signaal nog DVB-S is,
de nieuwe freq op satelliet is= 11.727 v 29.900 fec 3/4 8PSK
moesten ze dit bij telenet nog niet weten 😉
@Moderator moesten ze deze info willen staat de freq hierbij zodat ze dit kunnen aanpassen mits de juiste apparatuur beschikbaar.
Telenet heeft een overeenkomst moet ook als ze de zenders gebruiken
@Master-Magic schreef:@Peter78 Omdat de Europese versie in SD is, ze mogen niet de Engelse HD versie gebruiken omdat daar geen uitzendrechten op zijn door de brexit.
Op Telenet is BBC News inderdaad SD, 720x576, bitrate 2.1-2.2 Mbps, versleuteld
Bij Ziggo is BBC News in HD, 1920x1080, bitrate 6.1.-6,6 Mbps (gemiddeld 6.3), onversleuteld!
bron: TV channels and Radio bitrates DAB+ DTT FIBER Satellite Cable OTT
Gelden er dan andere "Brexit" regels in Nederland ???
@Master-Magic schreef:@Peter78 Welke andere ??? Proximus bied ook de SD versie aan, Tv Vlaanderen heeft deze door van de 19.2 oost in HD, maar weet niet of ze daarvoor betalen en een overeenkomst hebben want er staan meerdere zenders in waar je bij nadenkt of dat dit wel officieel is geregeld.
@Master-Magic Proximus SD?!? Ik denk het niet kijk maar eens op de zenderlijst van vlaanderen 😉
En een kennis van mij die in Nederland woont heeft KPN en daar is de zender ook al jaren HD 😉
Kijk maar in het zenderoverzicht en Ziggo geeft BBC News toch ook wel door in HD zeker, hoe doen ze da nu weer e 😲
Nogmaals hier het zenderoverzicht maar deze keer van Ziggo.
Dus uwen uitleg klopt van geen kanten e 😉 is bij Telenet gewoon van nie willen, deze namiddag ga ik bij een kennis die Proximus heeft en zal het eens controleren maar zou mij verwonderen dat Proximus in hun zenderlijst zet dat het een HD zender is maar BBC News toch doorgegeven in SD...
@Peter78 de zenderlijst van Proximus klopt niet, daar staat bv INPLUS bij, je moet die eens bekijken, die is echt geen HD, die is SD, de bron via satelliet is zelf SD al 2 jaar.
ze moeten eens nodig hun lijst bijwerken met juiste info.
@Peter78 schreef:
@Master-Magic schreef:
@Peter78 heb eens gekeken op de hotbird waar ze deze zender van halen, deze is daar nog in SD beschikbaar in 16/9, maar beeld is wel beter dan ervoor door de DVB-S2, het is zelf in 720x576i 25 frames in AVC.
dus je zal de beu al horen hangen, geen verbetering 😉
@Master-Magic en BBC News is terug en het is nog steeds bagger beeld, Telenet blijft hardstallig weigeren om de HD versie door te geven als enige operator in de Benelux 🤔
@ChristofM Vraag jij eens intern na wat daar de reden van is?
@Peter78 Via de zenderkaart zien we dat dit inderdaad niet in HD-kwaliteit is. We hebben wel feedback gevraagd of dit zo gaat blijven of dat dit toch een HD-kanaal wordt in de toekomst. We houden je hiervan op de hoogte.
@Peter78 schreef:
@ChristofM Vraag jij eens intern na wat daar de reden van is?
@Peter78 We hebben ondertussen al feedback ontvangen hierover. BBC News via HD komt eraan in de toekomst. Dit moet aangepast worden op alle platformen waardoor dit wel enige tijd in beslag kan nemen.
@Peter78 schreef:
@Master-Magic Proximus SD?!? Ik denk het niet kijk maar eens op de zenderlijst van vlaanderen 😉
De zenderlijst is inderdaad niet de meest betrouwbare bron van informatie. Best de stream zelf bekijken.
In mijn geval (voor Telenet) kan ik dat doen met mijn gigablue ontvanger, met daarin een CI+ module.
BBC News staat niet in het aanbod van TV-Vlaanderen. TV-Vlaanderen geeft wel een indrukekkende lijst van FTA zenders die met hun schotel kunnen bekeken worden.
Extract uit de uitgebreide lijst van TV-Vlaanderen.
@janne_man Tot die zenders niet meer op die satellieten worden uitgezonden, daar is het “wees gelukkig wat je krijgt”, en veel klanten denken dat ze voor al die zenders ook betalen, moest je eens uitrekenen wat je maar krijgt voor die prijs dat je betaald.
Klopt staat in de vrij je lijst zeg je tv abo van tv vlaanderen op blijft er beeld op deze zenders wand zijn vrij zenders
De rest gaat op zwart daar betaal je ook voor
Als Bbc news naar hd gaat zullen de andere nieuws zenders dit ook doen maar enkel via internet doorgestuurd worden voor tv box
Dan zal niet meer via coax zijn ,dit zullen de volgende zenders die uit zenden op de coax
BBC News Europe is via verschillende satellieten te ontvangen. Enkel via Astra 1P (19.2 Oost) is de zender FTA in HD kwaliteit beschikbaar, via een Spaans pakket. De audio is Engels, maar de EPG informatie in het Spaans. Ik vermoed dat Telenet dit niet wil of mag heruitzenden.
Verder is de zender enkel FTA in SD te zien, onder andere via de Hotbird 13G satelliet, het signaal wat Telenet gebruikt.
Zie hier een overzichtje:
https://www.lyngsat.com/tvchannels/uk/BBC-News-Europe.html
BBC News Europe is niet hetzelfde programma als BBC News UK, welke in HD FTA bijvoorbeeld via Astra 2G (28.2 Oost) te zien is. Ik weet niet welk signaal Ziggo gebruikt, en of dit inderdaad wel echt in HD is.