Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/dpg-media-en-telenet-lanceren-vlaamse-netflix-streamz~b47332a1/

 

De Vlaamse streamingdienst van Telenet en DPG Media krijgt concrete vorm. De Europese Commissie heeft vandaag daarvoor haar goedkeuring gegeven. Het platform zal Streamz gaan heten.

 

DPG Media en Telenet bereiden zich nu voor op de lancering naar het grote publiek later dit najaar. De naam wordt wel al bekend gemaakt: Streamz. Het nieuwe bedrijf - dat dezelfde naam draagt - wordt op 1 september 2020 opgericht, met Peter Vindevogel als CEO. Voorzitter van de Raad van Bestuur van Streamz wordt Kris Vervaet.

De lancering van Streamz zal een mijlpaal in de Vlaamse mediageschiedenis worden. “We zijn heel blij met de goedkeuring van de Europese Commissie”, klinkt het. “We kijken er enorm naar uit om dit nieuwe, lokale streamingplatform te lanceren, samen met Telenet. Samen kunnen we het verschil maken met de beste Vlaamse en internationale content. Dat is zowel een boost voor de Vlaamse kijker, als voor het hele medialandschap.”


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
53 reacties
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

@pk74Ik ben dezelfde mening toegedaan :

Ik ben zelf play klant voor de themakanalen en dat koste 9 euro. Toen kwam hbo bij play 12 euro afgerond. Nu wordt play streams maar de themakanalen verhuizen naar streamz+ voor afgerond 20 euro. Ze spelen het heels slinks en de klant moet telkens meer betalen.

---

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

Spijtig genoeg wel een Discovery dat naar streamz+ gaat!!!!!

0 Likes
pk74
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Er staat "Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music" ... Die "zoals" betekent volgens mij dus alle themazenders en niet beperkt tot 2 ... Dus zowel Discovery World, Discovery science, ID, History en National Geographic. Plus alle Stingray Music kanalen (gebruik ik nu niet zo veel, maar toch, wordt me nu wel afgenomen hé)

Voor mij is dit weer een slinkse manier van Telenet om me toch maar weer 8 euro per maand meer te doen betalen. Waarom laten ze de keuze niet aan de klant ? Ik wil geen opgedrongen Streamz, ik wil mijn themakanalen.

0 Likes
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

en de themazenders verdwijnen, blijft dus niet hetzelfde he.Je krijgt dus iets bij, wat voor mij niet echt intressant is, en wat je met regelmaat bekijkt gaat weg.  of je moet upgraden naar streamz+. 

0 Likes
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Ja, ik weet op de website staat er "zoals" maar de klantendienst heeft het hogerop nagevraagd en mij verzekerd dat het enkel om discovery world zou gaan en de radiozenders

 

Voor mij is het simpel, themazenders weg in oktober, is weg bij telenet na 25 jaar!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz


@Bjarne  schreef:

@cercle  schreef:

...maar blijft de inhoud van play die er nu is bestaan, of gaan

straks een pak series die ik nog wil bekijken verdwijnen ??

 

Gaat mij tv werken met streamz ?  ik heb een samsung smart tv.  is 3 jaar oud en kan niet eens

...


Hey @cercle, Streamz kan je ook gebruiken op de decoder. Qua inhoud blijft dit hetzelfde als Play, maar er komt ook nog extra content bij. Je krijgt dus eigenlijk meer voor dezelfde prijs. ... knip ...


@Bjarne 

 

Dat klopt niet helemaal hé ... De themazenders van Play verdwijnen, deze zijn niet inbegrepen in Streamz.

Ik heb dus minder voor hetzelfde geld, want extra films en series interesseren mij niet. Ik heb Play voor twee dingen:

  1. De extra thema zenders
  2. De 7 dagen terugkijk TV

Ik blijf dus hetzelfde betalen maar ik krijg maar de helft meer van wat ik wens en waarvoor ik Play genomen heb. Niet echt fair van Telenet. Als Telenet ons nu eens de keuze zou laten, overstappen van Play naar Streamz of gewoon Play  blijven, zonder al die nieuwe films en series maar met de thema zenders.

 

Ik ben de laatste tijd echt ontgoocheld in Telenet. Vorige maand gedwongen overstappen van Zoomit naar Doccle en nu dit .... Nee, het is echt niet leuk meer ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Ik vermoed dat Telenet zich hier toch juridisch op glad ijs begeeft.

Een bestaand product geforceerd vervangen door een ander, zonder themazenders. En extra zaken toevoegen die niet worden gevraagd door een deel van het klantenbestand.

 

Dat mag imho niet zomaar...

Maar ik ben geen advocaat 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Zou het niet kunnen dat ze het bij Telenet ook niet goed weten? Net zoals ze nog niet weten of je nog tv en intenet kan hebben zonder Digicorder of Tv-Box.

Bij zulke wijzinging van abonnement is Telenet verplicht om dat aan elke klant individueel te melden en er de klant attent op moet maken dat deze wijziging toelaat om de overeenkomst met Telent te verbreken. Dus zolang Telenet niets doet in die richting, ga ervan uit dat je de themazenders behoudt, maar wees wel voorbereid als het niet zo is vanaf 6 oktober.

 

 

 

 

 

0 Likes
Svenno
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Alles op zijn plek! Netjes! De kop is eraf! Hi there!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Voor mij is het goed geweest. Dit kan echt niet meer. Die "nieuwigheden" heb ik echt niet nodig en zal er nooit naar kijken. De themakanalen daarentegen kijk ik dagelijks.

 

Vanaf 6 oktober verdwijnen de themakanalen** zoals National Geographic Wild. Gelukkig krijg je er wel heel wat voor in de plaats.

 

**De themakanalen:Discovery World, ID, Discovery Science, History, National Geographic Wild, E! Entertainment, Boomerang, Nick Toons, Nick Music, VH1, MTV Live, Mezzo, Classical Greats, Classical Calm, Classical Orchestral, Belpop, Chansons, Silk, Ultimate Urban, Bass, Breaks & Beats, Groove (Disco & Funk), Drive, All Day Party, World Carnival, Indie Classics, Rock ‘n’ Roll, Classic Rock, Strictly 60’s, 80’s, 90’s, R’n’B & Soul, Hip Hop, Cool Jazz, Blues, Hot Country, Cocktail Lounge, Revival, Schlager, Türk Müzigi, Total Hits France, Total Hits Italy, Total Hits Nordic, Total Hits Spain, Total Hits Germany, Extreme Sports..

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Ik heb het reeds in deze thread bevestigd, maar het klopt dat de themazenders volledig uit Streamz (oude Play) verdwijnen. De reden die we hebben doorgekregen is:

 

"We zien bij Telenet dat klanten steeds meer en meer films en series consumeren via Play en dat het gebruik van de themazenders verder blijft dalen. Daarom kiezen we ervoor om voluit de "films en series kaart via SVOD te trekken" en gaan we er ook meer van aanbieden in het pakket. De themazenders zullen daarom vanaf 06/10 niet meer beschikbaar zijn in Streamz (oude Play). Klanten kunnen deze zenders wel nog bekijken, maar enkel via het Play More pakket."


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

@Suzy 

 

Je kan het toch bezwaarlijk normaal vinden dat de play klant die zijn themazenders graag wil behouden ineens het dubbele moet betalen, niet?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pk74
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Ben volledig akkoord met StefaanH hierboven !

@Suzy : Ik heb aan Telenet nooit gevraagd om die Streamz, dat interesseert mij totaal niet en volgens mij zijn er heel wat klanten zo. Jullie pushen dit gewoon om jullie eigen platform "succesvol" te maken (vind ik persoonlijk wel triestig als je het op zo'n manier moet doen).

Ik heb wel om een goede reden Play genomen destijds en dat was oa voor die thema kanalen. Maar nu nemen jullie dit gewoon van de klant af en verplichten jullie ons om 8 euro extra te betalen.

Doe het dan omgekeerd : laat de klant 8 euro extra betalen als hij Streamz wil. Dat zou ik nu nog eens klantvriendelijk noemen zie ...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

@pk74 

 

Met uw € 8 gaat ge er niet komen. Dat is voldoende voor Streamz+, maar de thema zenders zijn enkel nog te zien via Play More (dat dus blijft bestaan), en dan betaalt ge dus meer dan het dubbele van Play.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10 van play naar play more meer is er niet

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-betekent-streamz-voor-mijn-play-more/

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

Vergeet ook niet dat discovery groep meer geld vraagt voor hun zenders en dus de hogere prijs nodig is om deze te behouden, dan is de play more (streamz+) de enige oplossing om dit recht te trekken en te kunnen behouden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pk74
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

DPG Media en Telenet lanceren ‘Vlaamse Netflix’ Streamz

@StefaanH : Inderdaad, zat met 20 euro in mijn hoofd voor Play More maar is dus 25 euro (had me laten misleiden door 20 euro voor Streamz+). Dus om mijn themazenders terug te krijgen mogen we nu het dubbele betalen. En dat ze nu niet afkomen met "jamaar, ge krijgt meer" hé. Ik wil niet "meer", ik wil wat ik vroeger had.

 

En over een maand of 2 staat er in de krant dat Streamz goed gelanceerd is, al x abonnees ! Tuurlijk, ze duwen het ons gewoon het strot in want als ge 7 dagen terugkijken wil dan moet je het wel nemen.

0 Likes