Beantwoorden
Duimelijn
Experienced Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Play Sports binnenkort alleen nog mogelijk op TV-box.

"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box

Vervang je verouderde Digibox of Digicorder voor de nieuwe Telenet TV-box

We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."

Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.

Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.

Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?

Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu

242 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Liam004 Telenet betaald voor de rechten voor het aanbieden op zijn netwerk van deze diensten exclusief voor telenet klanten, dan gaan ze niet om het even welke provider toelaten om dit door te geven als daar geen inkomsten van terug komen.

net zoals je geen sport zenders van proximus kan bekijken met een niet proximus internet abonnement kan dit niet met een telenet abonnement op een andere provider.

dit zijn exclusieve rechten van een provider en gebonden aan deze provider.

kijk de voorwaarden ook eens na van het play sports abbo, daarin staat dat ze niet verantwoordlijk zijn in welke kwaliteit de beelden worden geleverd, ze zijn afhankelijk aan de gene dat deze beelden leveren.

zo zullen vlaamse voetbal wedstrijden altijd in een HD beeld gegeven worden omdat het captatie bedrijf max HD aanbied aan telenet via satelliet of andere wegen.

ik heb deze satelliet beelden al eens bekeken en dat is in geen al te hoge kwaliteit.

ook betaald telenet bepaalde rechten voor buitenlandse uitzendingen en is dat in een bepaalde kwaliteit, 4K uitzendingen zullen duurder zijn dan een HD uitzending, dat zijn allemaal rechten en overeenkomsten die gedaan worden.

via streaming is de sports aanbieding nu door bepaalde aanpassingen lager, dat ligt bij telenet en de extra beveiligingen dat de DAZN zender oplegt.

maar dat is al allemaal enkele keren vermeld hier 😉 

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Liam004
Professional Beetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Jaja, dan heb je het over het Telenet-netwerk, maar het wereldwijde internet is geen eigendom van Telenet.

Als Telenet in hun informatie en reclames beweert dat ze Play Sports op de Telenet TV-box aanbieden via internet, dan moet Play Sports op de Telenet TV-box ook beschikbaar zijn via alle andere internetverbindingen in de Europese Unie.

Dezelfde regels die voor Netflix of Streamz gelden, gelden ook voor Telenet wanneer ze een dienst over het internet aanbieden.
Mij dwingen om een tweede en nutteloos internetabonnement te nemen, is zuiver bedrog.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Amen +