Beantwoorden
Duimelijn
Experienced Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Play Sports binnenkort alleen nog mogelijk op TV-box.

"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box

Vervang je verouderde Digibox of Digicorder voor de nieuwe Telenet TV-box

We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."

Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.

Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.

Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?

Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu

245 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Liam004 Telenet betaald voor de rechten voor het aanbieden op zijn netwerk van deze diensten exclusief voor telenet klanten, dan gaan ze niet om het even welke provider toelaten om dit door te geven als daar geen inkomsten van terug komen.

net zoals je geen sport zenders van proximus kan bekijken met een niet proximus internet abonnement kan dit niet met een telenet abonnement op een andere provider.

dit zijn exclusieve rechten van een provider en gebonden aan deze provider.

kijk de voorwaarden ook eens na van het play sports abbo, daarin staat dat ze niet verantwoordlijk zijn in welke kwaliteit de beelden worden geleverd, ze zijn afhankelijk aan de gene dat deze beelden leveren.

zo zullen vlaamse voetbal wedstrijden altijd in een HD beeld gegeven worden omdat het captatie bedrijf max HD aanbied aan telenet via satelliet of andere wegen.

ik heb deze satelliet beelden al eens bekeken en dat is in geen al te hoge kwaliteit.

ook betaald telenet bepaalde rechten voor buitenlandse uitzendingen en is dat in een bepaalde kwaliteit, 4K uitzendingen zullen duurder zijn dan een HD uitzending, dat zijn allemaal rechten en overeenkomsten die gedaan worden.

via streaming is de sports aanbieding nu door bepaalde aanpassingen lager, dat ligt bij telenet en de extra beveiligingen dat de DAZN zender oplegt.

maar dat is al allemaal enkele keren vermeld hier 😉 

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Liam004
Professional Beetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Jaja, dan heb je het over het Telenet-netwerk, maar het wereldwijde internet is geen eigendom van Telenet.

Als Telenet in hun informatie en reclames beweert dat ze Play Sports op de Telenet TV-box aanbieden via internet, dan moet Play Sports op de Telenet TV-box ook beschikbaar zijn via alle andere internetverbindingen in de Europese Unie.

Dezelfde regels die voor Netflix of Streamz gelden, gelden ook voor Telenet wanneer ze een dienst over het internet aanbieden.
Mij dwingen om een tweede en nutteloos internetabonnement te nemen, is zuiver bedrog.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Amen +

Liam004

@flip1953 Hier een weesgegroetje:

Weesgegroet, Telenet,
moeder van het grote bedrog,
Gij die klanten vleit met mooie woorden
en hen vastketent met leugens.

Vervloekt zijt Gij onder de providers,
en vervloekt is uw dwangabonnement,
gesmeed uit misleiding en hebzucht.

Heilige Telenet, meester in valse beloftes,
vergiftig ons verder met uw listen,
verberg de waarheid met uw kromspraak,
nu en tot aan mijn laatste factuur.

Amen.

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Liam004 jouw standpunt ten opzichte van deze verandering is ondertussen erg duidelijk. Er zijn hier ook al verschillende leden geweest die je dit hebben proberen duidelijk maken. Dezelfde boodschap blijven herhalen heeft weinig toegevoegde meerwaarde. We willen dit onderwerp graag open houden voor eventuele aanvullende vragen of opmerkingen van andere leden over het verdwijnen van Play Sports op de Digicorder/Digibox.

Daarnaast kan je hier het goede nieuws lezen dat er vanaf vandaag effectief een oplossing is voor klanten die bijvoorbeeld geen internet bij Telenet hebben. Hopelijk kan dit voor jou ook een oplossing zijn.

@Hofkens  schreef:

@Christophe82  schreef:

En wat met de vorige generatie tv boxen (met coax). Zullen dan ook ingewisseld moeten worden?

Zal er bij tv kijken via IP trouwens dezelfde delay tov coax zijn als bij tv kijken via een app of browser of heeft dat er niets mee te maken?

Aangezien Telenet zelf communiceert "TV Box (IP)" zullen alle versies van de TV Box (v1, v2 en IP) blijven werken volgens dat ik hieruit kan opmaken. Ik denk persoonlijk (en dit is duidelijk een persoonlijke bedenking en bij mijn weten nog nergens bevestigd) dat de kanalen die je nu kan vinden op nummer 200 en verder volledig verdwijnen en zal je Play Sports moeten bekijken via een speciale app die ze op de TV Box gaan uitbrengen (via het tv-menu zoals je nu ook al Netflix, Disney+, HBO Max, DAZN, vtm GO, vrt max, ...) waar je alle kanalen dan bekijken. Maar dat zal dus aan Telenet zijn om tegen die tijd de correcte info te verspreiden. Ben ook wel eens benieuwd of Play Sports 8 (het kanaal dat dit seizoen gratis live veldrijden heeft uitgezonden voor iedereen) ook getroffen wordt door deze aanpassingen. Anders zou het betekenen dat er nog wel veel meer mensen die geen abonnement op Play Sports hebben een gedwongen overstap zullen moeten maken naar de TV Box.

@Hofkens ook hier even op inpikken. Wij kunnen bevestigen dat de Play Sports zenders op de Telenet TV-box en TV-box IP blijven bestaan als zenders. Ze worden dus niet vervangen door een Play Sports-app op de TV-box.

En jouw vraag over Play Sports 8 kunnen we ook beantwoorden. Dit kanaal zal vanaf december inderdaad ook impact ondervinden, Play Sports 8 gaat namelijk op zwart. Maar je kan natuurlijk gratis swappen naar een Telenet TV-box als klant.

@WG94  schreef:

@Christophe82  schreef:

En wat met de vorige generatie tv boxen (met coax). Zullen dan ook ingewisseld moeten worden?

Deze toestellen ondersteunen IPTV kanalen, dus die zouden gewoon moeten blijven werken.

@WG94 @Christophe82 dit kunnen we bevestigen. Klanten met een TV-box v1 of TV-box v2 zullen nog steeds Play Sports kunnen bekijken via hun decoder, deze ondersteunen ook IPTV. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Liam004

@SuzyIk heb niet om een app of website gevraagd! De kwaliteit van jullie streams op de Telenet TV-app is veel te laag (bitrate 5 Mbps?). Vooral bij snelle bewegingen in voetbal zie je blokjes en artefacten. dit is totaal geen oplossing voor mij. En voor klanten die de app en website wel willen gebruiken is het een enorme degradatie van de beeldkwaliteit die ze gewoon waren op de Digicorder!

Ik wil vanaf 1 december Play Sports blijven kijken op mijn televisie-scherm tegen gelijke voorwaarden zoals vandaag en niet door 50 euro per maand extra te betalen voor een totaal nutteloos internetabonnement.

Ik heb reeds internet via fiber bij Mobile Vikings dat het stabielste en snelste internet op de markt is. Ik keer niet terug naar het armtierige coaxkabelinternet.

Als Telenet beweert dat Play Sports op de Telenet TV-box via internet functioneert, dan moet de Telenet TV-box via elke internetverbinding werken.

Telenet gaat me geen 50 euro per maand extra uit mijn zakken kloppen! Begrijp je dat niet @Suzy ?