Beantwoorden
Duimelijn
Experienced Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Play Sports binnenkort alleen nog mogelijk op TV-box.

"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box

Vervang je verouderde Digibox of Digicorder voor de nieuwe Telenet TV-box

We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."

Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.

Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.

Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?

Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu

193 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Peter78  schreef:

... maar voor alles is er een oplossing ....

Blijf dromen. 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Peter78 ok je hebt gelijk, het compact signaal is niet goed van kwaliteit, maar ik heb een ontvanger met meerdere DVB-C tuners waarmee ik dan meerdere opnames tegelijk kan doen wat soms eens voorkomt op dezelfde moment en dan is dat een handige optie voor tijdelijke opnames te doen dat je dan verwijderd na gezien te hebben, heb nog 2 CI+ modules ook waarmee ik dan 2 gecodeerde opnames kan doen, ik ben tevreden met het compact signaal voor tijdelijke opnames dat verwijderd worden na bekijken.

als ik wil kan ik ook nog 3 opnames in HD doen met 1 of 2 VRT opnames en dan nog max 2 in HD van gecodeerde zenders.

maar met het bittere weinige interessante dat er nog getoond word is 2 a 3 opnames tegelijk het maximum.

maar wil hierbij zeggen, het compact signaal is dus nog handig. (maar ben misschien een uitzondering).

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Peter78 @Master-Magic @janne_man @luc55 allemaal erg interessante meningen in deze laatste posts, maar wel erg off-topic (benoemenden jullie zelf ook al). Laten we daarom het gesprek over de welvarendheid in Vlaanderen/België, de inkomstengemiddelden die daarmee gepaard, het vervangen van oude Telenet-modems of de beeldkwaliteit van het compacte signaal even laten voor wat ze zijn en het in deze thread houden over Play Sports en het niet meer beschikbaar zijn op de Digibox en Digicorder. 😉

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

Peter78
Professional Weetjesweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

@Master-Magic  schreef:

@Peter78 ok je hebt gelijk, het compact signaal is niet goed van kwaliteit, maar ik heb een ontvanger met meerdere DVB-C tuners waarmee ik dan meerdere opnames tegelijk kan doen wat soms eens voorkomt op dezelfde moment en dan is dat een handige optie voor tijdelijke opnames te doen dat je dan verwijderd na gezien te hebben, heb nog 2 CI+ modules ook waarmee ik dan 2 gecodeerde opnames kan doen, ik ben tevreden met het compact signaal voor tijdelijke opnames dat verwijderd worden na bekijken.

als ik wil kan ik ook nog 3 opnames in HD doen met 1 of 2 VRT opnames en dan nog max 2 in HD van gecodeerde zenders.

maar met het bittere weinige interessante dat er nog getoond word is 2 a 3 opnames tegelijk het maximum.

maar wil hierbij zeggen, het compact signaal is dus nog handig. (maar ben misschien een uitzondering).

@Master-Magic da is hier wel een antwoord op een andere topic e 😉

Nickname
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Beste, mijn schoonvader is klant bij Telenet voor TV en telefoon en heeft als grote voetballiefhebber een abonnement op Play Sports. Hij kreeg onlangs de vraag om zijn modem om te ruilen in een telentverkooppunt. Daar zei de verkoper dat zijn beeld op Play Sports binnenkort wegvalt omdat hij geen internetverbinding heeft. Van Telenet zelf heeft hij daar nog geen informatie over gekregen. Als ik hier de antwoorden lees, zou dat kunnen kloppen. Het is toch niet logisch dat hij daar enkel mondeling iets over te horen krijgt omdat hij toevallig in een verkooppunt komt? Maar vooral: kan hij zomaar verplicht worden om er een internetabonnement bij te nemen? Hij heeft daar als 82-jarige zonder computer of smartphone helemaal geen behoefte aan. 

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Nickname  schreef:

Van Telenet zelf heeft hij daar nog geen informatie over gekregen. Als ik hier de antwoorden lees, zou dat kunnen kloppen. Het is toch niet logisch dat hij daar enkel mondeling iets over te horen krijgt omdat hij toevallig in een verkooppunt komt?

Gebruikt je schoonvader een Digibox, Digicorder of CI+? (Je hebt de tag "TV-box" gebruikt, maar dat kan niet zonder internet)

Indien Digibox of Digicorder dan zou er al een melding op het beeld verschenen moeten zijn (dat lees ik toch van anderen). Daarnaast vermoed ik dat men de komende weken/maanden ook wel de nodige communicatie per post (of via de maandelijkse aanrekening) zal doen.

De aanpassing is pas voor het einde van het jaar, dus het lijkt me niet zo abnormaal dat nog niet iedereen persoonlijk op de hoogte gebracht is.

@Nickname  schreef:

Maar vooral: kan hij zomaar verplicht worden om er een internetabonnement bij te nemen?

Telenet gaat de komende jaren het DVB-C aanbod inkrimpen, met als gevolg dat je sommige zenders (uiteindelijk alle zenders) dus enkel via een TV-box (alleen beschikbaar icm een internetabonnenemt) kan bekijken. 

Telenet is niet de enige operator die dat doet, dus het antwoord op de vraag of dat kan is blijkbaar "ja".

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
m-jan20
Freshman Meesterweter
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Op de Play Sports website staat dat Play Sports ook mogelijk is met alleen een TV abonnement (voor 31.95 euro/maand), mij lijkt een internet abonnement dus niet vereist. Dit zal zoals @WG94 al zei inderdaad ook afhangen van de soort tv/digi-box dat je vader heeft.

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@m-jan20  schreef:

Op de Play Sports website staat dat Play Sports ook mogelijk is met alleen een TV abonnement (voor 31.95 euro/maand), mij lijkt een internet abonnement dus niet vereist. 

Vandaag wel, maar vanaf het einde van het jaar zal Play Sports niet meer beschikbaar zijn via CI+, Digibox & Digicorder. Aangezien de TV-box uitsluitend beschikbaar is voor klanten met internet zal Play Sports dus ook uitsluitend beschikbaar worden voor klanten met internet (tenzij Telenet een alternatief voorziet)

WG94 | Krak
Nickname
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Hij gebruikt nu een digicorder. (De tags 'digicorder' of 'play sports' blijken niet te bestaan, dus heb ik maar 'tv-box' gebruikt.)

Op het scherm komt inderdaad de boodschap om een tv-box te halen. Maar u zegt dat dat niet kan zonder internet, dan kan hij beter de digicorder houden.

Het is al een geruststelling dat het tot het einde van het jaar is (de telenet-verkoper zei 'binnenkort'). Ik ben benieuwd naar de communicatie van Telenet.

MartijnS
Experienced Veelweter
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Meer info is hier te vinden: telenet.be/tvbox-playsports of https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/omruilen-play-sports.html

Volgens de FAQ:

Ik heb geen internet van Telenet, kan ik nu nog Play Sports kijken?

Je hebt internet van Telenet nodig om Play Sports te blijven kijken via je Telenet TV-box.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Geen paniek de Bij de tv box gaat een modem bij geleverd worden om de voetbal te ontvangen vanaf 1 dec

Je hebt dat nodig om sport te zien er worden geen extra kosten bij gezet de modem gaat allen met tv box werken niets anders

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@luc55 en waar haal jij die info ??? telenet heeft nog niks bevestigd of gezegd omtrent deze optie, ze hebben het hier nagevraagd maar nog geen reactie op kunnen geven, het wordt uitgezocht momenteel bij telenet wat ze gaan doen.

vanaf september mag je meer info verwachten eens ze de sportpakketten niet meer gaan verkopen op digibox en digicorders.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Staat er duidelijk in in de link

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/omruilen-play-sports.html

Mensen die zonder de tv box willen zien zullen de app moeten gebruiken vanaf dec om de sport te zien

Mensen met een gekocht toestel en willen op op tv box verder sport zien zullen de  extra 10,95 voor de nieuwe tv box moeten betalen staat er duidelijk in

Voor internet staan er geen bedragen wordt er bij geleverd anders werkt het tv kijken voor sport niet

WG94
Freshman Meesterweter

@luc55  schreef:

Staat er duidelijk in in de link

Nee?

Weet je wat er wel letterlijk staat? Dat je internet van Telenet moet hebben…

Je hebt internet van Telenet nodig om Play Sports te blijven kijken via je Telenet TV-box.

Je bent weer onwaarheden aan het verkondigen als waarheid …

WG94 | Krak
luc55
Freshman Meesterweter

Je moet telenet internet hebben om de tv box te laten werken deze werkt enkel met internet van telenet

Zeer duidelijk dus je krijgt een modem mee dat is het meer niet

Wat is er niet duidelijk aan

Op een Facebook forum hebben ze de vraag ook gesteld en er zijn duidelijk antwoorden op gekomen

Zoals de persoon met 4 gekochte digicorders moet hij afscheid nemen van zijn toestellen  omdat een sport abo heeft

Neen hij moet het zien via de telenet tv app vanaf dec ,dan kan hij de toestellen houden het is enkel de verspreiding via coax van de sport dat stopt

meer niet