Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@riji ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar die cijfers, maar ik vrees dat we die nooit te zien gaan krijgen 😕 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@riji  schreef:

Mijn antwoord is verdwenen!


@riji je antwoord was onterecht als spam gemarkeerd door het platform van onze community. Ik heb deze net terug publiek gezet. Sorry voor de verwarring! En bedankt @Steven-E om zo snel te handelen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Hier zitten we nu ook de dingen te bekijken en te berekenen wat we gaan doen en hoe we goedkoper kunnen, aan dezelfde diensten als Telenet.

 

Bij Scarlett bijv. zagen we hier dat de themazenders (bijna dezelfde als bij Telenet) in een boeket zit aan 9.95 euro.

Link: https://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/boeketten/ 

 

Nogmaals, als Telenet beter zou communiceren over hoe en wat, dan zouden we de dingen begrijpen;  We weten allemaal dat de Discovery zenderpakket duurder zijn geworden in uitzendrechten.

 

Ik vermoed dat er hier ook klanten aan het rekenen zijn en dingen met andere providers aan het vergelijken zijn.

En gelijk heeft men...

0 Likes
WillyH
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Wat betreft Streamz, ik geloof nooit dat deze zonder enige vorm van reclame (zoals Netflix bv.) zal kunnen bekeken worden. En of de gehate doorspoelbeperking er van toepassing zal zijn is eveneens de vraag. 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@WillyH  schreef:

Wat betreft Streamz, ik geloof nooit dat deze zonder enige vorm van reclame (zoals Netflix bv.) zal kunnen bekeken worden. En of de gehate doorspoelbeperking er van toepassing zal zijn is eveneens de vraag. 


Zeker wel, daar betalen we net voor.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Waar ik ook nog geen antwoord heb op gevonden is wat Play More betrefte , daar kreeg je een heleboel films ,maar de kaskrakers moest je nog eens apart betalen. Gaan we met Streamz Plus die kaskrakers mogen bekijken of gaan we daar ook nog eens moeten voor betalen ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Gilbert  Play More blijft Play More maar je krijgt daar dan de themazenders bij en de inhoud van Streamz+. Misschien eens dit artikel lezen voor meer duidelijkheid.

 

https://press.telenet.be/streamz-het-nieuwe-streamingplatform-van-dpg-media-en-telenet-start-op-maan...

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@patrick37,

 

Alvast bedankt voor de zeer goede tip .👍

AlainT
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Weer de zoveelste truuc van de foor van Telenet om de trouwe klanten nog wat meer geld uit hun zakken te kloppen. De themazenders verdwijnen, helaas ook de muziekzenders, zoals Strictly 60's, de soundtrack van mijn jeugd. En wat krijgen we in de plaats? O.a. een reeks oude Vlaamse series die mijn geen reet interesseren, enkel FC De Kampioenen ontbreekt hier nog.

Stof tot nadenken om over te stappen naar een andere provider.

Ex-Netweter
 

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@riji  schreef:

Cijfers, verantwoording aub

Wij voeren hier zo een lange discussie zonder dat we de nodige cijfers en verantwoording kennen ook voor deze nieuwe prijswijziging=verhoging. Wij hebben daar toch recht op als klant. Deze arrogante houding van TN waarbij wij enkel moeten slikken zal hun vroeg of laat zuur opbreken (maar ja, als er intussen voldoende winst binnen is....).


Ik begrijp deze ganse hectiek niet.

In een vrije markt economie "moet" geen enkele leverancier zich verantwoorden voor zijn prijzen of prijsverhogingen.

Je moet bij Mercedes ook klagen omdat het vervangen van een ruitenwisser bij hen het dubbele kost als bij Midas of Auto5?

Of moeten ze zich verantwoorden omdat hun auto's zoveel meer kosten (met minder opties) dan een nieuwe Renault?

 

En met de opmerking dat het Telenet vroeg of "laat zuur zal opbreken" moet ik ook goed lachen ...

Hoeveel procent van de klanten is er al veranderd van telecom provider (internet, TV, telefoon) omdat de prijzen verhoogd werden?

Kijk maar eens naar de "churn" rate (zie jaarverslag) hoe weinig beweging er is in het telecom landschap ...

De enige echte beweging zie je wel bij de GSM providers, maar dat heeft meer te maken met de verleiding van (bijna) "gratis" toestellen bij een nieuwe contract (waarbij mensen dan vergeten dat ze het toestel afschrijven met een veel te duur abonnement) 😮

 

Ik praat hiermee Telenet helemaal niet goed, maar Telenet "ter verantwoording roepen" kan je alleen door massaal over te stappen naar de concurrentie, toch?

Maar dat zie ik toch niet gebeuren ...

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Die hectiek op zich is inderdaad wellicht veel geblaat en weinig wol (lees: weinigen zullen effectief de daad bij het woord nemen als ze dreigen op te stappen).

 

Maar als klankbord naar Telenet is dit wel nuttig denk ik. Zo voelen ze in Mechelen toch een beetje wat er leeft bij hun cliënteel.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@AlainT  schreef:

enkel FC De Kampioenen ontbreekt hier nog.


FC De Kampioenen zit er ook in hoor 😉 

 

Streamz legt vooral de focus op fictie (Vlaamse en internationale):

  • Streamz Originals (Fair Trade, De Bende van Jan de Lichte, ...) 
  • Streamz Previews (Black Out, ...) 
  • Home of HBO (hele aanbod van HBO, gelijktijdig met USA) 
  • Universal, CBS, ... internationale series 
  • Als extra krijg je er ook oude(re) Vlaamse series bij 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Ex-Netweter 

"In een vrije markt economie "moet" geen enkele leverancier zich verantwoorden voor zijn prijzen of prijsverhogingen."

Hier hebben we wel een feitelijk duopolie... het gemis aan concurrentie verstoort de vrije markt.

.......

Inderdaad, enkel betekenisvol klantenverlies zal effect hebben.

Ik zeg alvast, na Play Sports vorige maand, nu Play op tegen het eind van de maand.

 

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@riji 

Inderdaad, enkel betekenisvol klantenverlies zal effect hebben.

Ik zeg alvast, na Play Sports vorige maand, nu Play op tegen het eind van de maand.

 

Iedereen moest dat doen.Te duur voor wat het waard is.

 

 

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@Gilbert  schreef:

Waar ik ook nog geen antwoord heb op gevonden is wat Play More betrefte , daar kreeg je een heleboel films ,maar de kaskrakers moest je nog eens apart betalen. Gaan we met Streamz Plus die kaskrakers mogen bekijken of gaan we daar ook nog eens moeten voor betalen ?


Het filmaanbod van Streamz+ zal zowat zijn zoals dat momenteel al het geval is in Play More. De betalende kaskrakers zijn samen met de blu-ray release en dat zal zo blijven. Wanneer er een deal is met de filmstudio (zoals bijvoorbeeld Universal) dan zal de film een paar maanden na de blu-ray release ook verschijnen via Streamz+ (19,95 euro per maand) en Play More (24,95 euro per maand).

0 Likes