Beantwoorden
CMTL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

Beste

 

Ik las dat er een switch zal komen voor analoog televisie in 2020. 

Voor televisie jonger dan 9 jaar zal het geen probleem zijn, op voorwaarde dat er een DVB-C-tuner ingebouwd zit. Mijn televisie is nog nieuw.

 

Mijn probleem: de coaxkabel van analoog tv zit aangesloten op mijn dvd-hdd-recorder. En een andere coaxkabel is verbonden aan mijn TV om de beelden te kunnen zien. 

 

Maar mijn dvd-hdd-recorder (een Sony uit 2006) heeft waarschijnlijk geen DVB-C-tuner en ik vermoed dat het problematisch kan worden om te kunnen opnemen. Hoe kan ik dit oplossen? Iemand suggesties? Ik heb al veel gezocht op internet maar ik vind niet direct iets. 

 

Voor alle duidelijkheid: ik moet geen digibox hebben met HD-televisie. 😉

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

CMTL

0 Likes
35 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

@janne_man bedankt om me even te mentionen!

 

Ik ben eens door de stappen gegaan op de signaalswitch pagina's en de flow die klanten moeten doorlopen klopt. De eerst volgende stappen die de klant ziet na de schermen van @Janneke_Dust zijn namelijk deze:

 

Netwerk ID.PNG

 

frequentie.PNG


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

CMTL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

@Steven-E En het pakje met de decoder en 1 TB geheugen is ook al binnen. Vanmiddag zal ik alles eens uittesten. Ik hou jullie nog op de hoogte! 

77007306_2632261330186933_2503356241485496320_n.jpg

CMTL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

Ik heb het toestel (Xoro HRK 7672 HDD) uitgebreid getest. Het werkt zeer goed. Geen storingen, mooie opnames, ... 

 

Er is maar 1 nadeel: EPG gaat maar tot morgenavond (middernacht) en dat vind ik een beetje sneu. Want als ik eens op reis moet gaan of zo, dan kan ik mijn opnames niet instellen voor 5 dagen later of zo. Iemand die een tip heeft? 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

Due EPG van maar 1 dag vooruit, is dat niet eigen aan DVB-C zonder kaartje?

Ik heb zelf geen ervaring met DVB-C.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CMTL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

Ik ook niet eigenlijk, maar ik maak er werk van om het allemaal te ontdekken. 

Maar ik vrees wel dat er niets aan gedaan kan worden ivm EPG. Jammer! 

0 Likes
CMTL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

Misschien dat jij het antwoord weet ivm EPG, @Suzy ? 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

De tv-gids in dvb-c is bij Telenet steeds beperkt tot twee dagen. Op dit ogenblik (zaterdag 19:15) heb ik juist gecontroleerd tot wanneer er programma's aanvangen in de tv-gid. Na controle van de zenders van 1 tot 50 is het laatste programma een programma dat start op maandag om 0:56. Dus in dit geval amper iets meer dan één dag. 

@Suzy  is dat toevallig een tijdelijk probleem  dat de programma gids in dvb-c beperkt is tot circa 30 uur en niet 48 uur geeft? 

CMTL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

@janne_man Je hebt gelijk: deze NM en daarjuist heb ik het getest: het stopt vanaf morgenavond (middernacht). Verder geraak ik niet: nacht van zondag op maandag zie ik 'geen data beschikbaar'. Ik kan nu dus maar 24u vooruit kijken op het menu. Op die manier moet ik elke dag kijken naar het programma om iets te kunnen opnemen voor de volgende dag. Wat uiteraard ook niet altijd praktisch is! Hopelijk is het een tijdelijk probleem.  

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

@CMTL de programma info van de zenders is maar 24 uur maximum als je geen digicorder of digibox gebruikt, er is niks aan te doen, 

moest je een linux toestel hebben dat open is en waar door middel van een image andere software en werking kan opgezet worden dan kan je via een optie 14 dagen EPG laden in die box, 

maar vrees dat je toestel gesloten is en er geen andere versie op kan waar meer mee te doen is dan nu wat er standaard opzit.

niks aan te doen, dat is het nadeel aan zo toestellen waar je niks meer kan doen dan wat ze aanbieden en gesloten zijn 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CMTL
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg. Daarnet heb ik het opnieuw gecheckt en voor morgenvroeg staan er bij sommige wel en sommige niets (Kanaal 2 bv). In de NM en 's avonds staat er nog altijd 'no data'. 😞

 

Zoals je zei: er is niks aan te doen. 

 

Trouwens, wat is zo'n linux toestel? 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

Dat is een toestel waar je andere firmware (software) kan inladen dan de standaard officiële firmware. Je ziet dat dikwijls op bijv Linksys routers waar je bijv dd-wrt op kan installeren. Is meer bedoeld voor hobbyisten die technisch zijn aangelegd, want op ondersteuning van de fabrikanten hoef je niet te rekenen.

 

@Master-Magic heb jij een voorbeeld van zo’n dvb-c toestel?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

@Steven-E deze bv ---> https://www.electro-sat.be/vu-zero-4k-dvb-c-t2.html

 

Er zijn er nog beschikbaar in die reeks van VU+, Dreambox heeft er ook nog en nog andere merken dat soms goedkoper zijn, je moet gewoon eens zoeken.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?


@janne_man  schreef:

...

@Suzy  is dat toevallig een tijdelijk probleem  dat de programma gids in dvb-c beperkt is tot circa 30 uur en niet 48 uur geeft? 


@janne_man ik heb het eens nagevraagd, kom erop terug zodra ik meer duidelijkheid heb! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?

@CMTL  Linux is een operating system zoals Windows10 en IOS (die trouwens gebaseerd is op linux, dacht ik).

Als je echt eens wil experimenteren met lage kosten om een mediacenter te bouwen kan je dit bijvoorbeeld doen met Raspberry PI. Daarvoor bestaan verschillende distributies, linux gebaseerd, om dit te bouwen en massa's software als aanvulling. Voor minder dan 100€ kan je starten. Zoek maar eens op Kodi, Libre Elec en andere.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe opnemen met Sony recorder zonder DVB-C tuner?


@Suzy  schreef:

@janne_man  schreef:

@Suzy  is dat toevallig een tijdelijk probleem  dat de programma gids in dvb-c beperkt is tot circa 30 uur en niet 48 uur geeft? 


@janne_man ik heb het eens nagevraagd, kom erop terug zodra ik meer duidelijkheid heb! 


@CMTL @janne_man er werd mij bevestigd dat de tv-gids voor DVB-C effectief een tv-gids van 48 uur is die elke ochtend wordt geactualiseerd.

 

Kunnen jullie me even laten weten of de tv-gids nog steeds maar +/- 30 uur ver gaat? Want dan moet ik dit doorgeven voor verder onderzoek. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes