24784
netweters
|
152658
antwoorden
|
20727
vragen
|
Vanaf 17 november is het niet meer mogelijk een Digibox, Digicorder of TV met een kaartje (CI+ module) te kopen. Mocht je toch nog zo een toestel willen, dan zal je op de tweedehandsmarkt moeten zoeken.
Digibox en Digicorder blijven wel nog beschikbaar voor verhuur (voornamelijk voor klanten zonder internet).
Stopzetting verkoop decoders en TV met een kaartje | Telenet
De uitfasering van DVB-C staat (onder voorbehoud) op de planning om te starten Q2 2027 en te eindigen Q1 van 2030, dus lijkt me logisch qua timing.
Bron: Aanbod | wyre > Televisiediensten > 2024-05-27 Wyre Transformation Network Outlook.pdf Pagina 5
@sb schreef:Mijn verhuis is morgen, dus ik heb net chance anders was ik mijn kaartje kwijt vermoedelijk?
Waarom zou je jouw kaartje kwijt zijn?
Alles blijft werken na de vanaf 17/11/2024 dan kan je geen meer kopen in de winkel
Tot zeker 2030 geen probleem om te gebruiken
Het is een dwaling om te beweren dat de CI+ nog 5 jaar zal werken bij Telenet. Dat is een foute lezing van de service voorwaarden.
Op datum X stopt Telenet met het gecodeerde dvb-c signaal in regio Y. Voor de gebruikers uit die regio wordt gekeken of hun gekochte decoders (CI+, Digicorder of Digibox) al dan niet vijf jaar oud is. Indien wel dan hebben deze gebruikers het recht hun tv abonnement op te zeggen. Doen ze dat niet dan moeten ze vanaf datum X één of meerdere ip tv-boxen huren. Hebben ze geen internet van Telenet, dan moeten ze ook nog internet van Telenet erbij nemen. Dit allemaal op hun eigen kost.
Voor de decoders die nog geen vijf jaar oud zijn krijgen ze een gratis alternatief van Telenet tot de betrokken decoder vijf jaar oud is. In de normale gang van zaken zal Telenet het alternatief aanbieden. Om dat alternatief effectief te krijgen moet de klant daarop ingaan op uiterlijk datum X + 3 maanden.
Lees hier het servicebeleid van Telenet.
@janne_man Met de tijd zullen ze het verplicht internet bij de iptv box ook moeten laten vallen om andere klanten nog te kunnen trekken want niet iedereen wil het internet van Telenet en enkel tv kijken zoals je met een tv Vlaanderen app kan doen of andere streaming apps.
@janne_man schreef:Het is een dwaling om te beweren dat de CI+ nog 5 jaar zal werken bij Telenet. Dat is een foute lezing van de service voorwaarden.
Het gaat hier niet over de service voorwaarden van Telenet, maar over het 5-jaren plan van Wyre.
Daarin staat dat:
CI+ zal dus blijven werken zolang er nog DVB-C op de kabel zit (Q1/2030) , maar er zullen geleidelijk minder en minder zenders beschikbaar zijn ...
Ik begrijp geleidelijk anders dan jij. De uitfasering zal gebeuren per regio. De eerste regio is theoretisch voorzien in Q2 2027. Dit betekent dat in de eerste regio de betrokken decoders (CI+, Digicoder en Digibox) niet meer zullen weken in Q3 2027.
Als de uitfasering gelijktijdig over het ganse Telenetgebied gebeurt, gaat dit extra problemen geven in de verdeling van de nodige ip tv-boxen. Vergelijk het met de uitfasering enkele jaren geleden van het analoge signaal. Ook dat is regio per regio gedaan.
Zij die in de regio wonen die het laatst aan de beurt is, zullen volgens deze voorlopige inzichten hun CI+ kunnen gebruiken tot ongeveer eind 2029.
@janne_man tegen 2027 stoppen de 4 muxen met terug kijk tv en daarna een bepaald aantal zenders per keer, eerst de minst bekeken buitenlandse zenders bv en dan zo verder tot de vlaamse meest bekeken zenders als laatste overblijven, want mensen moeten de tijd hebben om te beslissen wat ze gaan doen, er zijn opties genoeg voor tv te kijken via apps enz.
orange zal tegen dan ook IPTV hebben.
Er gaat van alles rond maar er is antwoord geweest bij radio 2
Dus geen paniek alles blijft werken zeker tot 2030
Zij er zeker van dat nog langer duurt vorige week is de vraag aan orange gesteld zij blijven de DVB - C verder zetten
dus er een partij die er nog anders over denkt en niet op de hoogte is
Er gaan verhalen rond in de vooronderstelling
Stap per stap zal het later gebeuren
De kinderzenders zullen ook aan beurt zijn met lage kijkcijfers zenders en de extra betaal zenders zullen eerst gaan