Beantwoorden
mblockx
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

Ik heb sinds enige tijd een nieuwe modem CV8560E die in Bridge modus staat.

Sinds de nieuwe modem heb ik dagelijks internet haperingen. Websites enige tijd niet bereikbaar. Netflix die stopt met afspelen en na enige tijd hervat met afspelen.

Ook valt na enkele dagen mijn telefoonlijn uit.

Als ik de modem herstart, komt de telefoonlijn terug op, maar valt na paar dagen weer weg.

De internet haperingen met modem herstart worden niet opgelost.

Ik heb een Wigo All-Internet 300 abonnement.

Heb met Telenet helpdesk contact opgenomen en zij zien geen problemen op mijn modem.

Ik heb de modem wel mogen gaan ruilen voor een nieuw exemplaar, maar dit helpt niet.

Problemen blijven.

Heeft iemand ook dit probleem of weet iemand wat te doen?

 

Wat ik wel raar vond als ik de nieuwe modem installeerde, is dat al de Bridging settings (bridging aangevinkt en mac adres van mijn eigen router nog ingevuld) nog aanwezig waren in “mijn telenet” en de “nieuwe” modem direct in bridging modus werkte.

 

0 Likes
26 reacties
mblockx
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

Technieker is langs geweest. Deze vertelde dat het weg vallen van de vaste telefoonlijn een gekend problemen was met deze modems.

Het zou opgelost zijn in de laatste firmware versie 35. Deze is gisteren automatisch op mijn modem geïnstalleerd geweest.

Ook zouden op deze modem scripts draaien die elke ochtend om 05:00 uur de modem herstart.

Technieker zag geen problemen met mijn internet.

Ga nu afwachten dat het opgelost is.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

@mblockx het probleem met het wegvallen van de vaste lijn op de CV8560E, zou inderdaad opgelost moeten zijn sinds de upgrade afgelopen zondag. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

Suzy, 

 

Ik heb een tijdje geleden dit probleem ook gehad en ze hebben dit nooit gevonden wat het was. 

Ikzelf heb gewoon mijn vast nummer gefoward naar mijn gsm nummer.Zo ben ik zeker dat mijn klanten me kunnen bereiken.

Het probleem was voor enkele maanden goed maar nu is het terug... Ik denk dat het te maken heeft met de updates en checks van Telenet uit. Ik heb dit kunnen monitoren en het is toevallig dan dat er problemen zijn, ik weet niet of dit het probleem is natuurlijk.

Ikzelf heb een eurodocsis 3.1 modem omdat die e-router een grotere bandbreedte zouden hebben en minder problemen zouden geven....Ik hoop dat hier in de korte toekomst een oplossing voor kan komen. Voor de rest geen problemen meer met het internet, alleen spijig genoeg haal ik mijn gigabit snelheden niet zoals voorgesteld door Telenet. Direct op de router zit ik op max 750 a 800 mbps.

Met een cat 7 kabel en met een nieuwe laptop met gigabit aansluiting.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

@kristofDW mij hebben ze verteld dat het issue met de telefoonlijn op deze modem pas sinds met de release vorige week zondag werd opgelost. Als je dit nu nog altijd ervaart, neem je best opnieuw individueel contact op met de Telenet klantendienst. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Meertmichael
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek! On a roll...

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

dankjewel nu weet ik waarom ik de laatste tijd zoveel heb moeten bellen naar telenet voor telefoonlijn want sindsdien heb ik geen last meer van en ook internet haperingen zijn weg.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

Ik heb vandaag de overstap gemaakt van een modem-only (docsis 3.0 CV6181E) naar de nieuwe router (docsis3.1 CV8560E).

Ik heb mijn eigen router (Fritzbox) eraan gehangen zoals voorheen, en het WAN adres van deze router in de bridge configuratie toegevoegd op mijn telenet.

Mijn fritzbox krijgt nu een extern publiek ipv4 adres, echter geen ipv6 adres zoals voorheen. Is dit een bekend probleem? De helpdesk medewerker leek het probeem en de configuratie die ik gebruik niet te begrijpen, dus kon ook geen oplossing bieden, behalve de suggestie iemand langs te moeten sturen.

Iemand anders ook al dit probleem ervaren? En op kunnen (laten) lossen?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

@Arnie 

 

Als je de zoek functie even gebruikt zal je snel ontdekken dat dit een gekend probleem is met de E-router. je bent niet alleen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

Ik pleit voor een duidelijke pagina door Telenet aangaande IPv6 op de CV8560e router.

 

@StefaanH Het is helemaal niet zo dat er een probleem is met IPv6 op deze router.

Het is wel zo dat Telenet met deze router (in combinatie met bridging) een /60 prefix gebruikt voor de LAN zijde bij de klant (deze wordt doorgegeven via DHCPv6 Prefix delegation).

 

Bij de modem only toestellen wordt er een /56 geassigned.  Blijkbaar hebben de meeste customer routers meer moeite met die /60 prefix en vereist dit wat extra configuratie.

Maar het is niet zo dat er een "probleem" is met de E-router.

Zoek maar eens op IPv6, CV8560e en Fritzbox.  Er zijn gebruikers waarbij het werkt, inclusief screenshots met voorbeelden.

 

Maar Telenet zou het zichzelf en zijn klanten wel makkelijker maken door een /56 prefix te gebruiken.

😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

@Steven-E 

 

Je hebt uiteraard overschot van gelijk. Ik heb het verkeerd verwoord. Sorry.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

Ik stel voor dat we de IPv6 discussie op de CV8560e verder zetten op onderstaande link.

Ik heb daar de meest interessante posts uit het verleden proberen samen te vatten, want het wordt hier veel te ononverzichtelijk. De titel van deze post dekt ook de lading niet 😉

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/IPv6-op-de-CV8560E-E-router-met-MAC-Passt...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mblockx
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen

Tot mijn grote spijt is dit probleem van herstarten modem (internet haperingen, geen telefoonlijn) nog steeds niet opgelost. Ondertussen heb ik al 4 CV8560E modems gehad en nog steeds hetzelfde probleem. Telkens als ik de helpdesk bel krijg ik als antwoord, ga uw modem maar omruilen. Maar dit is dus geen oplossing.

Soms kan ik een week werken zonder problemen. Soms herstart de modem gans de dag om de 10 à 15 minuten. Om zot van te worden.

@Suzy kan je dit eens escaleren a.u.b. of wat te doen. Thuiswerken en afstandsonderwijs is zo niet mogelijk.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CV8560E modem in bridge modus – internet haperingen


@mblockx  schreef:

 

@Suzy kan je dit eens escaleren a.u.b. of wat te doen. Thuiswerken en afstandsonderwijs is zo niet mogelijk.


@mblockx individuele problemen kunnen we via De Netweters niet escaleren. Indien er iets veelvuldig gemeld wordt, zullen we dit intern zeker doorgeven om nagekeken te worden. Bij jou is er zelfs al een Telenet technicus langs geweest. Indien jouw modem ondertussen de nieuwste firmware (sinds maart) heeft, zou ik dit opnieuw laten onderzoeken door middel van een individueel dossier. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes