|
26.466
netweters
|
164.592
antwoorden
|
|
22.095
vragen
|
Vanmiddag in het VTM Nieuws (vanaf 15m30s): Telenet spreekt van een "lokaal probleem", maar wie rondvraagt, merkt al snel dat de storingen juist heel wijdverspreid zijn.
Het netwerk blijkt op talloze plaatsen overbelast, en heeft upgrades nodig. En daar wringt het schoentje: het kabelnetwerk wordt vandaag beheerd door Wyre, waar Telenet moet aankloppen. Maar dat mag allerminst de bezorgdheid zijn van de klant.
Als inwoner van Bierbeek was ik zelf slachtoffer en heb ik aan den lijve ondervonden hoe machteloos je staat als individuele klant. Pas na een buurtbevraging en een flinke escalatie kwam er eindelijk beweging in de zaak.
Ik had deze ochtend geen internet, waarschijnlijk door de zware regen. Volgens de app is mijn internet nog altijd offline, maar eigenlijk werkt het alweer.
Ik zal eens om compensatie vragen aangezien mijn internet nog "offline" is volgens hun systeem. Misschien krijg ik alweer 10 euro korting 😛
Het is opvallend dat de stijging in meldingen samenvalt met de lancering van Telenet's 2.5 Gbps-abonnement. Ik weet niet hoe populair deze formule is, maar ik kan me goed voorstellen dat een handvol 'heavy users' op één node al voldoende is om de limieten van het netwerk te bereiken.
De capaciteitsproblemen spelen al langer, maar deze nieuwe abonnementen lijken de bestaande bottlenecks alleen maar verder te vergroten.
Ondersteunen de "kabels" en "nodes" max 10 Gbps per straat of per omgeving? Dus als 4 personen per node toevallig Battlefield 6 zitten te downloaden dan krijgt de rest van de klanten gewoon geen data meer?
Ik heb dit keer €11 gekregen als compensatie. Nieuwe record.