Beantwoorden
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Dag beste Netweters , ik zeg nou ,ga mijn modem only ook eens vervangen wegens niet halen van snelheid,na aanpassing van naar Wigo9 en de optie om je eigen router te gebruiken in combinatie met bridging functie , maar helaas modem is volgens telenet juist ingesteld op mijn telenet zijnde 24*8 DOC3 EMTA docsis , maar kan geen instellingen vinden voor mac adres in te voeren van mijn router, gebeld met de klantendienst van Telenet , wordt ik ook geen stap vooruit mee geholpen. melden mij dat alles correct werkt.hopelijk wordt ik wat op weg geholpen door jullie ervaringen met de Modem CV8560E ,hoe dit voor elkaar te krijgen.

Alvast dank

Beste groet. Flipje.

   
0 Likes
68 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

De CV8560E is de goeie.

Dit is geen modem only (Telenet verdeelt deze niet meer), maar een homegateway zonder WIFI, die weliswaar MAC bridging ondersteunt.

Met MAC bridging kan je dus even goed verder.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Bedankt voor de confirmatie

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging


@Blade  schreef:

Pffff, juist call afgerond met Telenet. Heb mij 30 min gefrustreerd. zeker geen luisterend oor...

... Wat een teleurstellende ervaring met de telenet backoffice.


Jammer voor je negatieve ervaring, maar je had je die frustratie kunnen besparen ...

Zoals je al had kunnen lezen uit onze feedback vorige week, is de CV8560E de enige Telenet modem die de bridge functie heeft ... 🙄

Het is inderdaad ongelooflijk (en onaanvaardbaar) hoe onwetend sommige Helpdesk agenten zijn over de eigen producten ...


@Blade  schreef:

Heb dan met telenet winkel gebeld en daar krijgen ze morgen een nieuwe lading modems binnen, ook zonder wifi. Dus hopelijk morgenavond kan ik een CV8560E  ophalen in de winkel en bridging modus instellen. 


Goede beslissing 😊

Maar om jezelf een 2de teleurstelling te besparen, moet je er bij de Telenet winkel op toezien dat de CV8560E correct geprovisioneerd wordt.

Op de doos zal je namelijk 2 MAC adressen zien staan (HFC MAC & MTA MAC), maar op het modem etiket zal je nog een derde MAC adres vinden (GATEWAY of GW MAC).

De 3 MAC adressen zijn nodig voor een correcte provisionering (anders kom je thuis en kan je de bridge niet instellen wegens "verkeerde" modem).

 

PS. Via een technieker hoorde ik dat ze tegenwoordig maar één MAC adres moeten ingeven (HFC MAC), en dat "het systeem" dan automatisch de ontbrekende MAC adressen invult (telkens +1 hexadecimaal).

Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Bedankt voor de bijkomende informatie en het voorkomen van een 2de teleurstelling :-))

Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Even korte update.

 

HGW nog niet binnen in Telenet winkelpunt. Terug met Telenet gebeld en eindelijk iemand aan de lijn gehad die mij geholpen heeft.

Mijn vraag opnieuw duidelijk gesteld en type nummer doorgegeven. De dame van telenet met de backoffice gecommuniceerd tijdens ons gesprek. Uitkomst, als ze nieuwe modem opsturen zal het er weer eentje zijn met wifi. Enige oplossing dat ze mij aanbood was via technieker die dan de CV8560E zal installeren. Bon jammer dat ze hem niet kunnen opsturen, maar voor mij het belangrijkste dat ik de juiste HGW ontvang.
Heb met haar afgesproken indien ik de HGW eerder ontvang via de winkel dan annuleer ik de afspraak.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Misschien anders gewoon eens bij een Telenet Center binnenstappen? Als ze iemand langssturen kunnen daar kosten aan verbonden zijn.

 

Ik heb (nadat ik een gigaboost upgrade geboekt had) mijn router gewoon kunnen omwisselen in een Telenet Center (in Mechelen). Ik heb de installatie van de CV8560E zelf gedaan.

Tegen dat ik thuis was, was de configuratie aanpassing aan de Telenet zijde al in orde en kon ik via mijn.telenet het juiste modem zien.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Eindelijk, na 3 extra telnet centers af te bellen eentje op de kop kunnen tikken.
Aan allen, hartelijk bedankt voor jullie hulp!

 
 

2020-12-02 19_08_45-Telenet-modem - Geavanceerde instellingen.png

Ex-Netweter
 

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Success 😏

brggmn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Het blijft een "pain in the ass" die CV8560e modems/routers.

Sinds gisteren heb ik er ook eentje met het oog op bridging... Maar zoals reeds aangegeven, op de doos staan inderdaad maar 2 MAC adressen. Hierdoor werd mijn modem verkeerd geprovisioneerd en heb ik dus bijna 24u zonder internet gezeten.

Misschien handig dat @Suzy hier de Telenetcenters op attent maakt.

0 Likes