Beantwoorden
ShinyKnight
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Happy New Year! Netjes! It's your second party!

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

De speedtest op de pc (rechtstreeks aangesloten op de Telenet modem) geeft een snelheid aan van 140 Mbit/s. Met de recente verhoging naar 250 mbit/s voor het One abonnement had ik verwacht dat dit hoger zou zijn.

Heeft het dan zin voor mij om over te stappen naar OneUp abonnement met een gigabit verbinding? Ik geraak blijkbaar op de modem toch niet hoger dan die 140 Mbit/s.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: OneUp bij lage speedtest?

0 Likes
25 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

Heb je de behoefte om een gigabit verbinding te hebben? Indien ja, zeker doen, indien neen en je zou het toch graag hebben, maak jezelf wijs dat je de behoefte hebt.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

@ShinyKnight 

Welke modem type heb je, kan zijn dat je modem die je hebt gecapt is op 200 nog en niet hoger kan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

@ShinyKnight 

Herstart je modem eens kan ook helpen dat is ook meestal iets om te doen na een snelheidsverhoging. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

Je hebt een EuroDOCSIS 3.1-modem nodig om hogere snelheden te halen.
Test ook de uploadsnelheid eens. De downloadsnelheid van 140 Mbps lijkt me niet de flessenhals voor de internettoepassingen die je gebruikt.

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

Enkel opmerkingen: ik lees: je hebt een docsis 3.1 modem nodig voor hogere snelheden.

Dit is niet correct, Telenet heeft verschillende types docsis 3.0 modems in gebruik die perfect hogere snelheden aankunnen, ook 1 Gbps.

Spectrum wise is het echter beter D3.1 te gaan gebruiken voor meer efficient gebruik, dus vanzodar echt hogere snelheden, bvb + 500Mbps, lijkt het wel logischer dat ze een docsis 3.1 modem zouden aanbevelen/installeren.  Er zijn natuurlijk wel wat oudere types in gebruik, deze zijn inderdaad wel cap'd, maar zeker niet tot maar 140Mbps, dat is wel erg laag.

Dus vraag 1: welk modem type heeft u in gebruik ?

Daarnaast zijn er ook dingen op de PC die de speedtest kunnen beperken. 

1. De laptop/PC kan oudere netwerk kaart hebben, maar hier is de cap dan eerder 100Mbps, niet 140Mbps.

2. De laptop/PC heeft een virusscanner draaien.  Vele virusscanner, zeker niet allemaal, hebben grote impact op de doorversnelheid, dus disable al zeker eens deze , indien aanwezig.  Sommigen moet je zelfs even de-installeren om hem uit het systeem te krijgen

3. de laptop/PC kan ook gebruik maken van een VPN.  Ook deze kan de max doorvoersnelheid gaan beperken.

 

Bekijk deze dingen eens en see what happens ..

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?


@Ex-Netweter  schreef:

Je hebt een EuroDOCSIS 3.1-modem nodig om hogere snelheden te halen.


Niet waar! Je hebt minimum een CH7465LG-TN nodig en dit is een EuroDOCSIS 3.0 HGW.

Ik heb deze en haal 240 down en 19 up.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

@ShinyKnight Alles hangt af voor wat je internet gebruikt. Het is zeer leuk om bijvoorbeeld sneller Netflix en Youtube te laden , maar de vraag is gebruik je al deze dingen. 

Om alleen maar te surfen op het internet is uw huidige snelheid meer dan genoeg, tenzij er meerdere personen hetzelfde doen en af en toe een filmpje kijken...

Ikzelf vind bijvoorbeeld de upload snelheid zeer belangrijk omdat ik regelmatig upload naar mijn klanten.

Is het alleen om films te streamen en muziek te luisteren via internet, is het misschien wel aan te raden om de OneUp aan te schaffen. Maar dat is een persoonlijke keuze dat je moet maken. Ik vind dit persoonlijk de meerprijs tegenover het ONe abonnement waard. 

(p.s. ik gebruik het KLIK abonnement, maar de snelheid is bijna te vergelijken met het ONEUP abonnement)

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?


@BandR  schreef:

Enkel opmerkingen: ik lees: je hebt een docsis 3.1 modem nodig voor hogere snelheden.

Dit is niet correct, Telenet heeft verschillende types docsis 3.0 modems in gebruik die perfect hogere snelheden aankunnen, ook 1 Gbps.



@Santa  schreef:

Niet waar! Je hebt minimum een CH7465LG-TN nodig en dit is een EuroDOCSIS 3.0 HGW.

Ik heb deze en haal 240 down en 19 up


Er is een verschil tussen de individuele specificatie van de modem en de gezamenlijke EuroDOCSIS-configuratie van de modems op een node op het Telenet-netwerk.
Die configuratie zal verschillen van node tot node, individuele ervaringen vandaag kan je niet veralgemenen naar het volledige Telenet-coaxnetwerk! Je moet ook rekening houden dat het Telenet-coaxnetwerk de komende maanden en jaren upgrades zal ondergaan waarbij de bandbreedte van EuroDOCSIS 3.0-modems vermindert ten voordele van EuroDOCSIS 3.1-modems.
Je modem kan bijvoorbeeld op papier 24 EuroDOCSIS 3.0-kanalen ondersteunen, maar Telenet kan beslissen om oudere types modems slechts 4 kanalen toe te wijzen op het Telenet-netwerk en meer bandbreedte toe te wijzen aan EuroDOCSIS 3.1-modems. Telenet kan die EuroDOCSIS-configuraties dus elk moment wijzigen als bijvoorbeeld meer klanten de komende maanden en jaren naar een abonnement met hogere snelheden zouden overstappen.

Ik herhaal gewoon het advies van @Suzy:


Voor ONE worden zowel de downloadsnelheid, van 150 Mbps naar 250 Mbps, als de uploadsnelheid, van 15 Mbps naar 20 Mbps, verhoogd. Dit voor zowel vast als mobiel internet. Let wel op, om van de hogere snelheden te kunnen genieten heb je de laatste nieuwe modem (F@ST3896LG-TN) nodig.

bron: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Snelheden-van-ONE-KLIK-en-Business-Fibern...

Als je qua snelheid op veilig wil spelen de komende maanden en jaren, heb je een EuroDOCSIS 3.1-modem nodig om een stabiele internetverbinding met meer dan 200 Mbps download en meer dan 20 Mbps upload te halen.

Guy1717
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day It's your eighth party! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

Ik heb al enkele keren 250/260 gehaald maar 90% van de testen schommel ik tussen 50mbps en 130mbps. Getest zonder vpn, docsis 3.1, zowel op Ipad als Macbook. Modem herstart. Vermits ik al enkele keren 250 gehaald heb kan het niet aan instellingen liggen. Gemiddeld haal ik 80-100 mbps. Triest…. (Test 5 minuten geleden 58Mbps). Zelfs met utp kabel haal ik maar 130Mbps

Ex-Netweter
 

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

Je moet je snelheid steeds bekabeld testen met een netwerkkabel rechtstreeks op de Telenet-modem.

Snelheden via je eigen draadloze Wifi-verbinding zijn sowieso trager en onderhevig aan storingen afhankelijk van hoeveel toestellen in jouw directe buurt dezelfde Wifi-frequenties gebruiken.

Lees de uitleg op Wikipedia als je dit niet begrijpt: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi#Verstoring

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

@ShinyKnight 

Ik heb One.

Welke type modem hebt gij , ik een CH6643E en ik haal down 182Mbps en up 28 Mbps.

Zoals@Santa zegt , heeft een CH7465LG-TN en haalt 240 down en 19 up.

Specs

CH6643E   Downloadsnelheid tot 200 Mbit/s

CH7465LG-TN  Downloadsnelheid tot 1 Gbps

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

Deze modems zouden ok moeten zijn

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

De laagste max snelheid is 300 Mbps

of hebben ze toch een andere modem nodig enkel voor one

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

@luc55 

Blijkbaar zijn ze niet eenduidig op de Telenet-site

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/

Daar geven ze voor CH6643E Downloadsnelheid tot 200 Mbit/s.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nuttig om ONEup te nemen bij lage speedtest?

Info klopt niet is 300 Mbps

https://www.normann-engineering.com/products/product_pdf/cable_modems/compal/CH6643%20datasheet.pdf

CH6643E Downloadsnelheid tot 300 Mbit/s.

Dus alle one klanten kunnen genieten van de snelheid van 250 Mbit/s.

 

0 Likes