|
26.296
netweters
|
163.468
antwoorden
|
|
21.968
vragen
|
Sinds een paar weken krijg ik om de paar uur een vraag in mijn Microsoft authenticator om een inlog poging die ik niet ken goed te keuren. Uiteraard weiger ik deze. Ik heb mijn password al veranderd van mijn Telenet account, maar toch blijven deze verzoeken tot approval binnenkomen. Ik krijg telkens de vraag of de aanmelding moet worden goedgekeurd en ik heb keuze uit drie getallen. De boodschap zegt altijd aanmelde op mijn telenet account van Germany of Van Netherlands staat er altijd bij. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik er vanaf kan geraken ? Zoals gezegd verandere van passwoord helpt niet. Ik heb al eens geprobeerd om alle toestellen uit te loggen, maar het blijft terugkomen.
@Boksbal Heb je ook het paswoord van Microsoft aangepast??
en ben je zeker dat die mails van Telenet uit komen,
je belt best eens naar Telenet om de inlog verder te monitoren en bekijken of ze iets raar zien.
Ik had mijn telenet account wachtwoord gereset en dan van mijn werkgever, maar inderdaad mijn microsoft nog niet, dat heb ik nu gedaan
en mijn tweefactor auth aangezet. Eens zien of het nu opgelost is. Bedankt !
De Microsoft Authenticator app geeft je codes voor 2FA. Meldingen om een inlogpoging goed te keuren doet die volgens mij niet, dus wat is het probleem juist? Ik vermoed dat je e-mails krijgt?
Het probleem is nog niet opgelost, ik krijg om de paar uur volgende aanmelding op mijn Microsoft Authenticator.
Ik heb al mijn paswoorden gereset (van Microsoft, telenet, werk account) Ik heb paswoord loos aanmelden aangezet voor mijn
Microsoft account, twee factor authenticatie staat aan.
Ik heb elke device eerst ook afgemeld voor ik het paswoord heb aangepast.
En nog blijf ik onderstaande aanmeldingen krijgen sinds een paar weken.
Om de paar uur krijg ik zo een verzoek, van iets of iemand, en ik vind niet waarvan.
Uiteraard keur ik deze altijd af.
De ene keer komt het van Netherlands, de ander keer van Germany (Telkens van 1 van deze 2)
Geen idee, wat ik verder kan doen, ik zie in mijn activities ook geen mislukte aanmeldingen

@Boksbal Na alle paswoord aanpassingen wel zeker dat dit echt is, krijg ook wel mails in spam van dat mijn iCloud gehackt is of de betaling niet is doorgegaan enz.
toch best eens bellen met Telenet om dit uit te zoeken, je hebt de nodige stappen al doorlopen.
dit krijg ik telkens te zien in mijn authenticator. Ik krijg geen mails ofzo.
@sb schreef:De Microsoft Authenticator app geeft je codes voor 2FA. Meldingen om een inlogpoging goed te keuren doet die volgens mij niet, dus wat is het probleem juist? Ik vermoed dat je e-mails krijgt?
Voor Microsoft accounts kan je wel 2FA (of zelfs login zonder wachtwoord) gebruiken waarbij je dit soort meldingen krijgt.
Dit is dus ook een Microsoft Account probleem, geen Telenet probleem
Ja, ik heb ook al contact gehad met Microsoft support en die hadden me aangeraden om mijn paswoord te wijzigen alles uit te loggen en 2FA aan te zetten, zogezegd zo gedaan. Maar de aanmeldingen blijven komen. Ik begrijp het niet goed.
Microsoft heeft me gezegd om geen zorgen te maken, al de beveiligingssettings staan op het maximum en zijn in orde.
Dus ik zal er mee moeten leren leveren. Zolang ik niks goedkeur kan er niks fout gaan. Mogelijk een Bot die elke x uur probeert
aan te loggen. Op mijn windows account.
Maar dan is het wel een bot met jouw wachtwoord. De 2FA wordt pas actief met een gebruiker en zijn correct wachtwoord. Niet van aantrekken is een goedkoop antwoord. Als je veel van zulke berichten krijgt weet je immers niet meer of het een bevestiging is van jouw inlogpoging of niet en de kans op het verkeerd klikken groeit met het aantal meldingen.
Tja, of een soort aanlog service zonder wachtwoord via een oude app of device of zo ? Het ding is als ik eerst alle devices uitlog en dan mijn paswoord
wijzig dan krijg ik binnen een paar uur terug een verzoek.
Doe eens een volledige viruscan. Bij de grote anti-virusleveranciers kan je meestal online (zonder kosten) een grondige scan laten uitvoeren. Doe dat met twee verschillende.
Als 2FA aanstaat met de optie van een Authenticator, dan is het normaal dat je bij elke login moet bevestigen via de authenticator. Kies eens een andere methode. Op de manier dat je het voorkomen beschrijft lijkt het me dat als het geen virus is, dat je een automatisch proces op één van je toestellen uitgevoerd wordt.
Misschien wil je dan gewoon “Aanmeldingsmeldingen verzenden” uitschakelen als login optie.
Dat kan op deze pagina: https://account.live.com/proofs/manage/additional of vanuit de Autenticator-app zelf