Beantwoorden
Kcquipor
Experienced Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Topicwurm!

Telenet speedboost fiberklanten tot 8,5gbps

Ik zag zojuist op Twitter/X deze tweet verschijnen over een speedboost sinds 29/07 voor fiberklanten voor 30€ per maand extra. 
https://x.com/telenet/status/1822964895001792627?s=46&t=vPoRfg4sQOtpkd-NtQ1Xyg

Een kleine search op Google/Telenet site maakt niet veel extra duidelijk momenteel, ook niet op de press site van Telenet, of ik kijk er gewoon naast dat kan ook. 

31 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Die info is inderdaad niet terug te vinden, ook niet op de tariefpagina's of infofiches (@Moderator hoort deze info niet beschikbaar te zijn? Of gaat het hier om een specifiek test aanbod?)

Wat intussen wel beschikbaar is, is een adrescheck waarbij je kan nagaan of fiber beschikbaar is op je adres en een infolijn mbt fiber zie: Fiber 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@WG94  Denk dat dit de interne fiber snelheid is, er is nog amper een huis aangesloten op het Telenet fiber netwerk.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@Master-Magic 

Die check dewelke @WG94 aangaf geeft effectief de huidige geldende situatie weer: heb je, zoals bijna alle huidige Telenet klanten, een aansluiting via glasvezel-coax combo (max 1 Gb/s), dan zal de test ook deze snelheid aangeven.

EDIT: voor de duidelijkheid: deze test geeft aan dat op dit adres 1Gb/s de aldaar momenteel te bekomen maximale snelheid is. Het is dus niet noodzakelijk de effectief geldende snelheid, die varieert naargelang het abo.

Er zullen enkele happy few zijn die een veel hoger cijfer uit de test zien tevoorschijn komen ... Zij die effectief full-fiber aangesloten zijn.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@StefaanH  schreef:

Er zullen enkele happy few zijn die een veel hoger cijfer uit de test zien tevoorschijn komen ... Zij die effectief full-fiber aangesloten zijn.

Of aangesloten kunnen worden, kabel moet natuurlijk nog naar binnen getrokken worden.

WG94 | Krak
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Dit gaat waarschijnlijk over business abonnementen.

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@WG94 

Er zullen er toch al wel enkele zijn die al over full fiber beschikken, of vergis ik mij?

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
WG94
Freshman Meesterweter

@StefaanH  schreef:

@WG94 

Er zullen er toch al wel enkele zijn die al over full fiber beschikken, of vergis ik mij?

De eersten zullen er inderdaad zijn. Ken er zelf echter geen

@janne_man  schreef:

Dit gaat waarschijnlijk over business abonnementen.

Tenzij men zich vergist heeft lijkt het me weinig waarschijnlijk dat men antwoord met info over een business abonnement in een thread die gaat over een particuliere klant.

WG94 | Krak
MartijnS
Experienced Veelweter
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

"Speedboost Pro" zoals deze optie heet is wel degelijk een residentieel product voor klanten in de kleine groep van gemeentes waar Telenet (Wyre) momenteel hun eigen FTTH aan het uitrollen is.

FilipD
Ex-Moderator
Waar zijn die handjes? WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

@WG94 

Ik vraag het voor je na waarom deze informatie nog niet volledig beschikbaar is. 😉 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Ex-Expert Moderator

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Ondertussen hebben we meer informatie doorgekregen.

De Speedboost Pro is inderdaad nog niet heel zichtbaar op de website, al wordt dit binnen enkele weken toegevoegd. Dan zal er dus meer informatie te vinden zijn bij klanten van wie het adres aansluitbaar is op fiber. Goed om te weten, enkel klanten die een volledige fiberverbinding hebben, kunnen Speedboost Pro nemen, zowel residentiële als SOHO-klanten.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

Sjekke
Freshman Veelweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

Is er ergens een link met beschikbaarheid?

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Sjekke via https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/fiber/fiber/?CMP=sbr_telenet%20fiber%7C_e_20260032452...

kan je bv testen op je adres wat er beschikbaar is aan internet snelheid.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Deze zal enkel aangeboden worden in bepaalde zones is niet voor iedereen weg gelegd

Daarmee dat ze Speedboost Pro noemen

Om geen verwarring te maken zullen de klanten persoonlijke aan gesproken worden

Zoals je vroeger had op netwerk van fluvius internet kabel was ook niet voor iedereen weg gelegd alleen in bepaalde zones

Sjekke
Freshman Veelweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

Bedankt voor de link, maar ik surf al op 1gbit. Ik wil gewoon weten wanner de fiber beschikbaar is … Fiberklaar ligt al binnen … maar dan moet ik overschakelen naar een andere ISP.