Beantwoorden
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Als trouwe klant (sinds jaaaren) heb ik een Wigo 25 GB abonnement met 300 Mbps download speed, maar via de Motorola modem CV8161E haal ik amper 200 Mbps.

Ik bel dus naar de helpdesk om dit probleem aan te kaarten (betaal voor 300 maar krijg er 200), en geef aan dat ik dus zou willen overstappen naar de nieuwe CV8560E (waar ik via de bridging functie mijn eigen router kan blijven gebruiken zoals met de Motorola modem-only), maar dat ik in de toekomst dus ook de nieuwe TV-Box zou kunnen gebruiken (heb nu 3 digicorders...).
Ik krijg te horen dat ze daar een technisch ticket voor moeten aanmaken en dat er een technieker zal langs komen. Op mijn vraag of ik dat zelf niet kan via omruiling in een Telenet center wordt ontkennend geantwoord.

Bon, technieker komt langs, test mijn snelheid en vervangt de modem (nu dus idd 300Mbps). Bridging geconfigureerd met het MAC adres van mijn eigen router en alles werkt zoals voordien, maar nu met hogere dowloadsnelheid.
Maar nu komt het: bij mijn afrekening van januari 2020 staat nu een extra eenmalige kost van € 170,00 voor een "Afspraak met verplaatsing en 15 min. werk 30/12" !!! 

@Suzy Dit is toch niet normaal? Kan jij dit eens nazien?

0 Likes
21 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E


@tisniwoar  schreef:

Vreemd, of is een technieker zogezegd nodig als het om een CV8560E Gaat?? Alhoewel ik hier op Netweters verschillende keren heb gelezen dat die idd gewoon in een Telenet center kon afgehaald worden.

Misschien had ik beter een Telenet center gecontacteerd ipv Telenet zelf???

 

Ik kan mij ook niet van de indruk ontdoen dat veel afhangt van wie je bij Telenet aan de lijn krijgt...


Vermoedelijk is het volgens "de procedure" via een technieker maar zijn er in de praktijk wel andere mogelijkheden 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Het is natuurlijk zo dat als je zelf de modem vervangt er soms iets kan misgaan. Een 2-tal weken geleden bij iemand de zwarte HGW vervangen door de witte. Na 1 uur nog geen internet. Gebeld, mac adressen gecontroleerd enz. uiteindelijk heeft het 4 uur geduurd voor alles terug werkte. De laatste keer dat ik gebeld heb was dit voor ruim 3/4 uur.

En het was bij iemand die zijn telefoon en internet moeilijk kon missen en juist daar loopt het verkeerd. Maar blijkbaar kan het met een technieker ook verkeerd lopen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

@tisniwoar 

 

Ik heb het nochtans rechtstreeks met Telenet geregeld, niet via een center. En die mail dat ik een nieuwer model mocht gaan ophalen kwam ook van Telenet zelf.

 

Maar de laatste zin uit uw post, dat is wel een waarheid gelijk een koe. En dat is waar voor vele, zoniet alle providers.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Okay,

 

ik heb dus hetzelfde probleem.  Met heel de vernieuwing van het netwerk kom ik bekabeld op max 220mbps.  Heb een klik 30.  Spijtig dat Telenet zelf zijn klanten niet proactief meldt dat de modem moet veranderd worden.  Ik moet dus zelf Telenet contacteren voor de modem te verhogen, hoop dat dit kostenloos is... heb al lang te traag internet hierdoor dus!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

@Noelis 

 

Het basisprincipe is dat wanneer uw huidige modem de snelheden geleverd door uw abo niet kan leveren de omwisseling van modem naar een performanter model kosteloos is.

 

Omwisseling op eigen aanvraag die niet gebaseerd is op tekort schietende prestaties van het huidige model is steeds betalend.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E

Ik heb vandaag mijn CV6181E voor een CV8560E omgeruild in het telenet-center in Mechelen. Ik kon deze krijgen omdat ik een gigaboost optie bijbesteld had. Eerst was mij gezegd dat het modem toegestuurd zou worden, na verschillende telefoontjes bleek dat ik deze gewoon in de winkel kon komen omwisselen (kostenloos).

Voor het werk heb je zeer zeker geen technieker nodig.

 

Nu zit ik echter met het probleem dat ik geen IPv6 heb op mijn eigen router, die achter de CV8560E hangt. Een bekend en aktief besproken probleem op dit forum.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E


@Arnie  schreef:

Ik heb vandaag mijn CV6181E voor een CV8560E omgeruild in het telenet-center in Mechelen. Ik kon deze krijgen omdat ik een gigaboost optie bijbesteld had. Eerst was mij gezegd dat het modem toegestuurd zou worden, na verschillende telefoontjes bleek dat ik deze gewoon in de winkel kon komen omwisselen (kostenloos).

Voor het werk heb je zeer zeker geen technieker nodig.

 

Nu zit ik echter met het probleem dat ik geen IPv6 heb op mijn eigen router, die achter de CV8560E hangt. Een bekend en aktief besproken probleem op dit forum.


Arnie, ik probeer net de posts rond IPv6 op de CV8560e te groeperen in een nieuwe post (waar je trouwens ook al op geantwoord hebt).  Kan je het bij die ene draad houden aub 😉

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/IPv6-op-de-CV8560E-E-router-met-MAC-Passt...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes