24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hello,
Alweer even geleden dat bridge mode en F@ST3896LG-TN in een thread staan.
Vandaar tijd voor een update!
Concrete vraag voor de 11e maand van 2024: wordt bridge mode ondertussen ondersteund door Telenet op de F@ST3896LG-TN ???
Door de 2.5Gbps poort is dit namelijk een leuker alternatief dan de CV8560E...
Zou mooi zijn dat er vanuit Telenet zelf een bevestiging volgt (of eventueel een schatting wanneer dit wel ondersteund gaat worden...)
Dank!
Gr. Jawi
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Bridge modus eindelijk beschikbaar voor F@ST3896LG-TN
Opgelost! Ga naar oplossing.
Die 2.5 Gbps poort zal je niet verder helpen hoor. Je bent en blijft beperkt tot want de snelheid is van je internetabonnement.
Hoogstens kan dit nuttig zijn voor interne communicatie op je netwerk voor zover al je toestellen 2.5 Gbps ondersteunen.
Maar voor je communicatie van buitenaf naar binnen of omgekeerd heeft dit weinig of geen nut momenteel.
@igvfer schreef:Hoogstens kan dit nuttig zijn voor interne communicatie op je netwerk voor zover al je toestellen 2.5 Gbps ondersteunen.
Lokaal verkeer op het eigen netwerk passeert niet via de router, dus daar zal het ook niet helpen.
enkel wel als het van de (2.5gbe) switch naar een op wifi van de router aangesloten apparaat gaat toch
@thomasdb schreef:enkel wel als het van de (2.5gbe) switch naar een op wifi van de router aangesloten apparaat gaat toch
@thomasdb, dat is inderdaad correct. Het verkeer passeert niet de router-functie, maar wel de ingebouwde switch en access-point. Dus simpel gezegd, ja het passeert wel door het apparaat. Dat zal echter niet de 2.5 gbps aansluiting werkelijk belasten.
Heel fijn @ChristofM, thanks !
Dan weten we waar we aan toe zijn en/of hoe lang we nog moeten wachten voor een vervanger van de CV8560E.
@Jawi schreef:Dan weten we waar we aan toe zijn en/of hoe lang we nog moeten wachten voor een vervanger van de CV8560E.
@Jawi, waarom wil je eigenlijk iiever de F@ST3896LG- dan de CV8560E? Welk voordeel denk je uit deze omwisseling te verkrijgen?
Ik zie eigenlijk maar 2 verschillende tussen beide modelen, welke beide in mijn ogen echter geen voordeel bieden:
@Arnie schreef:
@Jawi schreef:Dan weten we waar we aan toe zijn en/of hoe lang we nog moeten wachten voor een vervanger van de CV8560E.
@Jawi, waarom wil je eigenlijk iiever de F@ST3896LG- dan de CV8560E? Welk voordeel denk je uit deze omwisseling te verkrijgen?
Ik begrijp de hele dsicussie ook niet.
Voor gebruikers die een eigen router gebruiken achter een bridged modem heeft Telenet één Docsis 3.1 modem die hiervoor ontworpen is: de CV8560E
Waarom zou je hiervoor een "vervanger" willen? Ik zie geen toegevoegde waarde voor nog een andere Docsis 3.1 modem met bridge support ??
Een Docsis 3.1 vervanger voor de verouderde CV7160E (EMTA-modem) zou natuurlijk wel welkom zijn, maar met de onlangs ingevoerde modemvrijheid kan iedereen die dat wenst een echte Docsis 3.1 "modem-only" aanschaffen om zijn CV7160E up te graden 🤔
PS @Moderator
De titel van deze topic is misleidend, bridge modus is NIET beschikbaar voor F@ST3896LG ...
Hey @flip1953 ,
Thanks om te laten weten. @ChristofM heeft het al aangepast.
Volgens mij kan deze modem (CH7465LG-TN) niet in bridging modus gezet worden, denk ik...
Klopt dat?
Ik heb deze functie wel degelijk nodig voor een nieuwe setup van het interne netwerk. Moet of kan ik dan een andere modem vragen?
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: aanvulling o.b.v. vorige titel, nu samengevoegd met ouder onderwerp
Een vraag, vergelijkbaar met deze recente discussie omtrent de Fast3896LG:
Misschien kan er een topic over "bridging" gepinned worden. Er zijn al verschillende goede topics voorbij gekomen met uitleg over wat deze functie is, hoe in te stellen, en welk type modem het ondersteund.
Dat de CV8560E geen wifi heeft lijkt mij voor "bridge" gebruikers geen nadeel te zijn. Zij kiezen er immers voor een eigen router te gebruiken, en dus eigen LAN's te voorzien.
Ik had al eens gezocht maar niet echt mijn antwoord gevonden. Blijkbaar niet hard genoeg gezocht want ondertussen had ik toch zelf al het antwoord gevonden.
Mijn excuses.
Dit terzijde, vind ik het spijtig dat ze niet alle modems (ook die mét wifi) in bridge mode kunnen laten zetten.
In mijn geval gaat het inderdaad (uiteraard) om een eigen setup waarbij het niet van belang is dat er geen wifi in zit. Er wordt eigen switch, router en wifi geplaatst.
We hebben ondertussen meer informatie hierover ontvangen. Bridgemode zal in de loop van dit jaar, 2025, beschikbaar worden voor F@ST3896LG-TN. Tot dit hiervoor beschikbaar is, raden we wel de modem-only aan: CV8560E. Ook deze modem kan tot 1Gbps.
@ChristofM schreef:Tot dit hiervoor beschikbaar is, raden we wel de modem-only aan: CV8560E. Ook deze modem kan tot 1Gbps.
De CV8560E is geen modem-only. Het is een router, echter zonder WLAN / WIFI. De CV7160E, ook EMTA modem genoemd was een echte modem-only.
De bridge functie van de CV8560E is een alternatief, maar maakt dit nog geen modem-only.