Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Zit jij elke zondag aan je scherm gekluisterd om De Mol op Play4 te kijken? Of ga je zelfs een stap verder en ben je iemand die proactief op zoek gaat naar verborgen hints en aanwijzingen om De Mol te ontmaskeren? Heb je een Mol-boekje van jezelf waarin je alles noteert? 

 

Suzy_0-1616763887211.png

 

Dan ben je in dit topic aan het juiste adres. We hebben dit nog nooit eerder gedaan en hebben dus ook geen idee hoeveel Mollenjagers er zich op De Netweters bevinden, maar voor zij die zich geroepen voelen: aarzel niet om je theorieën en ervaringen te delen! 

 

Ikzelf en de moderatoren kijken alvast uit de vele inzichten! 😁

PS. Willen jullie vragen om het ook in dit topic netjes te houden wanneer het gaat over elkaars visie of mening. Zo blijft het leuk en aangenaam voor iedereen. Thanks! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (2)
44 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Een tunnelvisie is het gevaarlijkste dat je kan hebben in dit programma (zei Dima ook in het interview achteraf). Vorig jaar wist ik 100% zeker dat Christian de mol was, en 3x raden wie er de voorlaatste aflevering naar huis moest...


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!

We mogen ook nooit uit het oog verliezen dat men ons gefilterde info geeft. Wij horen en zien enkel wat de makers willen/toelaten dat we horen en zien.

En je weet nooit of iets bepaald en hint is of niet. Zo ook die "verspreking" van € 5000 ipv € 3000. Geeft men ons daar een hint of is het een echte verspreking en is die perfect om ons op een dwaalspoor te brengen?

Trouwens, zelfs zij die meedoen weten het ook niet, anders waren er geen afvallers ... 

 

Dat is trouwens volgens mij ook de sleutel van het succes van dit programma. 😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Deel je De Mol-theorieën met ons!


@StefaanH  schreef:

Trouwens, zelfs zij die meedoen weten het ook niet, anders waren er geen afvallers ... 


Nu klopt dit inderdaad nog in de eerste afleveringen, maar vanaf de laatste afleveringen weet mestaal iedereen wel al wie de mol is, en dan komt het erop aan de vragen zo correct/snel mogelijk te beantwoorden. En als je die zo bekijkt, moet je alle info over de opdrachten, team verdeling, ... goed bijhouden in je mollen boekje. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Weten? Het is niet de eerste keer dat de verliezende finalist gokte op de winnende finalist als mol.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Deel je De Mol-theorieën met ons!


@m-jan20  schreef:

Sven is inderdaad waarschijnlijk de "ik ga zo hard mogelijk mol lijken zodat iedereen op mij stemt"-techniek aan het toepassen, maar geen idee wie anders de mol zou kunnen zijn. 

 

Al vond ik geen énkele (op Manchester United na) Champions League winnaar kunnen opnoemen wel héél vreemd...iedereen zegt toch Madrid, Barcelona, .... (of begin gewoon random Europese steden op te noemen). 


Ik zou er eerlijk gezegd ook geen Champions League winnaar kunnen opnoemen. Zou waarschijnlijk wel de voetbalploegen die ik soms in het nieuws hoor eens proberen, maar echt weten wie, wat of waar? Geen enkel idee als het over voetbal gaat. 😅

 

Ik merk dat er heel wat mensen Philip nu verdacht vinden, maar zijn verspreking zou toch echt een grote blunder zijn als mol. Denk dan ook niet dat de programmamakers deze erin hadden gelaten. Daarnaast vond ik dat Philip heel makkelijk onverdacht kon mollen bij de wijn proeverij, maar daar deed hij dan echt zijn best en heeft hij 2x juist gegokt (ook al volgden ze hem niet). Hier had hij als mol heel gemakkelijk geld kan doen verdwijnen, waardoor ik hem niet verdenk.

 

Lennart blijft in mijn opzicht te stil en heeft bij het zingen in de karaoke toch ook wel wat steken laten vallen. Bracht daar maar 346 euro op, wat voor een mol nog een aanvaardbaar bedrag is. Heeft 0 euro opgebracht bij de wijn opdracht en sprak zich niet echt uit in de laatste proef. In zijn groep zat er namelijk al een individu die duidelijk op de knop wilde drukken waardoor al het geld sowieso verloren ging. Kwam hem goed uit en zo kon hij gewoon mee gaan met de groep. 

Pas op, misschien heb ik nu teveel tunnelvisie. 😁


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Deel je De Mol-theorieën met ons!

@Suzy Ik denk hetzelfde, dat Philip ook geen mol is. Heeft die wijnproef goed gedaan. 

 

Als ik iemand verdenk is het eerder Sven (die horeca doet?). Zo constant kwaad kijken als iemand zijn glas liet vallen, maar kan heel goed geacteerd zijn. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Philip is zo hard de mol, dat hij de mol niet kan zijn. Snapje? Hahah


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Deel je De Mol-theorieën met ons!


@m-jan20  schreef:

Philip is zo hard de mol, dat hij de mol niet kan zijn. Snapje? Hahah


@m-jan20 Haha had er gisteren echt zo veel compassie mee. Dan verbrot hij het domino-spel, iedereen ambetant op hem en probeert hij er toch nog wat de sfeer in te houden. Of bij Sven die het heel verdacht vond dat de hypnotiseur een speciale bril aan had. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Ik denk niet dat Philip de mol is, maar gewoon ongeloofelijk lomp. En lol @ Obi-Wan Kenobi in deze aflevering.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Omdat het meestal iemand is die je niet verwacht omdat het zo goed gemonteerd wordt, verdenk ik momenteel Lennart. Philip en Sven komen ook veel te verdacht over op tv dus zijn het volgens mij zeker niet.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!

De scene met de 6 pasvragen heeft mij tot volgende conclusie doen komen:

 

Annalotte is de mol en Sven heeft haar door. Sven weet dat Annalotte zelf ook weet dat hij het weet vermits zij iedere keer op de hoogte is van de testresultaten, zij weet voor wie ze extra moet toneelspelen.

 

Dat onze oudste deelnemer de mol zou zijn wordt er veel te vingerdik opgelegd door de montage. Dezelfde redenering is waar voor Sven. Moest Sven de mol zijn zouden we veel dingen niet te zien hebben gekregen die we nu wel gezien hebben.

 

Ben benieuwd of deze analyse stand gaat blijven houden 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Ik dacht altijd Philip, en ook als tweede Annelotte. Die Philip kan wel echt níét liegen!!! "Ik heb een lekker glaasje water gedronken"...niet dus. 

 

Ik denk nu dus ook meer en meer dat het Annelotte is, al doet Samina soms ook raar. Lennart blijft ook nog altijd een oplossing, en Jasmien eigenlijk ook haha. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Waarom niet Jasmien?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deel je De Mol-theorieën met ons!


@janne_man  schreef:

Waarom niet Jasmien?


Kan evengoed, ze zijn op zekere wijze allemaal verdacht. Dat is het succes van deze formule. Ge moet het maar doen als crew, iedere keer opnieuw ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Deel je De Mol-theorieën met ons!

Voorlopig blijft mijn hoofdverdachte Lennart, hij verdwijnt makkelijk onder de radar tijdens de afleveringen, maar levert eigenlijk nooit echt geld op. 

 

Al moet ik zeggen dat Annelotte toch ook wel mijn aandacht heeft getrokken de laatste 2 afleveringen. Ze gedraagt zich duidelijk anders dan tijdens de eerste dagen van het programma. Maar voorlopig nog niet genoeg om haar echt te verdenken, aangezien ze in het begin best voor wat geld in de groepspot heeft gezorgd. Misschien is zij eerder een winnaar dan een mol? 

Maar wie zal het zeggen! 😁


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.