Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy  is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
424 reacties
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@DeLLiAnO Ik denk tegen september, eenmaal hun softwareproblemen opgelost zijn.

In de VS is de iphone 14 als zonder simslot, en er is sprake dat de 15 voor europa ook zonder simslot zal zijn dus zal telenet niet verder kunnen dan dit uitrollen.

Ex-Netweter
 

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Sven92  schreef:

 

Het blijft me toch nog altijd een raadsel waarom dit zoveel jaar heeft moeten duren. 


Het kost (veel) geld om eSIM te implementeren zonder dat Telenet er voordeel bij heeft.

Integendeel, met een eSIM wordt switchen naar het beste mobiele netwerk voor de klant veel eenvoudiger. (Terwijl Telenet het slechtste mobiele netwerk heeft: https://bipt.be/operatoren/publicatie/mededeling-over-de-kwalitatieve-studie-betreffende-de-vaste-en...)

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Ex-Netweter 

Telenet heeft een heel goed mobiel netwerk en anders een zelf proberen dan altijd iets negatiefs te zetten ondanks je zogezegde bronnen. 

Jij kan er niet over meespreken want je hebt geen Telenet. 

Het is heel erg vermoeiend dat je het altijd negatief moet neerzetten en jij weet dit zelf niet of het ook zo is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Ex-Netweter @patrick37 

Ik klaag zeker ook niet over het mobiele netwerk van telenet. Enkel op de trein zou het mogen verbeteren rond Deinze en 10km voor Brussel heb ik ook hapering.

Op mijn bureau in gent dicht bij het station in een superbeveiligd gebouw heb ik betere ontvangst dan mijn proximus collega's. Ik kan er met mijn ipad met 1 streepje 5G perfect telenet tv kijken.

In ons gebouw regio brussel west ook betere ontvangst dan mijn collega's met proximus.

Telenet is ook de enige die 300gig heeft voor die prijs. Voor mijn kid betekend dat, dat ze 1200 gig samen kunnen opgebruiken en 160gig in het buitenland. Wat moet nen mens nog meer hebben. Toen ze bij proximus epic hadden moesten ze telkens hun verbruik in de gaten houden, en tegen dat ze een bericht kregen dat hun volume op was lag je al aan 60€ extra voor een abo van 20€

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@patrick37 

In elke walt disney zit er 1 personage dat er wat naast slaagt 🤪👽🛸(lion kong, beauty and the beast, alladin, alice in wonderland....) Waarom zou het hier anders zijn 😂🤣

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Ex-Netweter
 

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Off topic

Zoals gewoonlijk zijn er enkele netweters die steeds zo zitten te manipuleren dat er van het onderwerp van de draad volledig afgeweken wordt om toch maar een welbepaalde sterk gekleurde boodschap te kunnen brengen.

Zoals de regelmatige lezers van dit forum weten, zijn er enkel Netweters die er steeds in slagen om waarheden te verkondigen door subtiele manipulatie zoals enkel dat deeltje dat in hun kraam past te verkondigen en de rest te verzwijgen. Bovendien komen ze ook niet met een rechtstreekse bron.

Ik heb de rechtstreekse bron gezocht van wat iemand anders hier rondbazuint, maar die niet gevonden. Dus geeft die maar (de bron naar het BIPT document zelf).

Ik heb hierdoor wel dit gevonden. En haal hier onder andere het volgende uit:

janne_man_0-1679868131989.png

De dekking van het Belgische grondgebied is één zaak. De dekking van de gezinnen een andere.

janne_man_1-1679868364173.png

En volgende kaart was allicht te goed om een bepaalde boodschap te kunnen geven.

janne_man_2-1679868502003.png

 

 

 

 

 

 

 

Ex-Netweter
 

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Straf, terwijl er een rechtstreekse link naar het BIPT-onderzoek van 2022 in dit topic staat, toch de aangeboden informatie niet vinden...
En dan maar 3G-dekking uit het vorige onderzoek uit 2021 posten, totaal irrelevant. Of het moet zijn dat je graag heel traag surft op je smartphone of video in lage kwaliteit met horten en stoten bekijkt. Of je hebt een smartphone van minstens 10 jaar oud die nog niet over een 4G-chip beschikt.
In september 2024 is het trouwens voor eens en voor altijd gedaan met 3G bij Telenet. Het begint toch stilaan tijd te worden dat je over een 4G- of 5G-smartphone kan beschikken.

Telenet heeft het slechtste mobiele netwerk. Ja, het is wat het is: https://ibb.co/pd88NMd
De mobiele dekking van de huishoudens is sinds het vorige BIPT-onderzoek in 2021 verslechtert. Lees, mensen bouwen een nieuwbouwwoning in nieuwe wijken en stellen vast dat Telenet daar dan onvoldoende dekking heeft. Tja, het mobiele Telenet-netwerk heeft het grootste aantal blinde vlekken van alle operatoren. De kans dat je geen of slechte ontvangst hebt is bij Telenet dus het grootst. Mij verrast het niet, het bevestigt de verhalen van wenende Telenet-klanten die ik in mijn omgeving heel vaak hoor.
Met dan steeds de conclusie: "Ja, maar mijn vriend(in)/broer/zus/oma/nonkel/tante die Proximus of Orange heeft, had wel 4G."

Om on topic te blijven, er is nog steeds geen eSIM voor smartphones bij Telenet, wel bij de andere operatoren.
Er is ook nog geen exacte datum bekend wanneer Telenet dit wel zal hebben en elke dag dat je wacht, is een dag dichter bij je dood.

Als je iets wil, moet je er naar handelen. Wachten is nooit de oplossing.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Off topic

Bij de publicatie van de grafiek ontbrak de juiste rechtsteekse bron. Wel merkwaardig dat je graag de grafiek aanhaalt maar niet de conclusie van het BIPT dat juist onder de grafiek op pagina 30 staat.

janne_man_0-1679947744725.png

Maar ja dat zal wel normaal zijn: er zijn objectieve meningen en subjectieve.

Ex-Netweter
 

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Goh, voldoende betekent in het BIPT-onderzoek dat je 1 of 2 streepjes (-110 dBm) ontvangst hebt. De 4G-snelheid is dan zeker niet optimaal, sommige toepassingen zoals videostreaming zullen niet deftig functioneren.
Wanneer het BIPT -110 dBm als "voldoende" bestempelt, leggen ze de lat te laag vind ik persoonlijk.


Het blijft natuurlijk een feit dat het mobiele Telenet-netwerk het slechtst presteert met slechts op 47% van het Belgisch grondgebied vier of vijf streepjes (-85 dBm) 4G-ontvangst.
Het is een objectief gegeven dat de 4G-ontvangst van het mobiele Telenet-netwerk op veel plaatsen minder is dan bij de concurrentie.
Dat heeft niets met een mening te maken, in een rangschikking heb je steeds de beste en de slechtste.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@janne_man @Ex-Netweter ik denk dat jullie beiden jullie punt gemaakt hebben, maar het heeft niet veel meer met de discussie rond Esims voor smartphones te maken.
Let's go back on topic please 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

PhilipP
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Star Wars Day A born reader! Twee handen vol!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Hopelijk heeft Telenet tegen dan een e-Sim oplossing, anders zal ik naar een andere GSM-provider moeten zoeken. Als business klant ben ik heel tevreden van Telenet, maar eens die iPhone 15 er is, zal Telenet toch moeten volgen (er zullen meer en meer smartphones op de markt komen zonder Sim slot). Erg jammer dat Telenet zelfs op hun eigen forum zo stil blijft hieronder …

Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Nog steeds geen update hierover ?

 

Ondertussen zijn de eerste 5 maanden alweer voorbij, ben benieuwd of ze zich aan hun belofte van 2023 houden. Begint nu wel beschamend lang te duren.

Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ik vrees dat we nog even geduld mogen hebben gezien alle problemen die ze nu al (nog steeds) hebben.