Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Van de moment dat het kan, vliegen ze buiten. Maanden niet werkend product aanbieden, sterk.

Glenner05
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hier is mijn Esim sinds gisteren weer uitgevallen op mijn ultra. Normaal kreeg ik hem in het verleden altijd wel terug actief door bellen via wifi uit en aan te zetten, maar zelfs dat werkt niet meer…. 

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@Charlez  schreef:

Van de moment dat het kan, vliegen ze buiten. Maanden niet werkend product aanbieden, sterk.


Als een dienst verschillende opeenvolgende aanrekeningsperiodes niet werkt, moet Telenet dit financieel compenseren.

In de algemene voorwaarden verwoordt Telenet dit zo:


5. Verplichtingen van Telenet
5.1. Telenet verbindt zich ertoe haar vakkundigheid en zorg aan te wenden om U ononderbroken diensten van de best
mogelijke kwaliteit te verstrekken, conform de wettelijke, reglementaire en contractuele voorschriften. Telenet spant
zich naar beste vermogen in om eventuele onderbrekingen, storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen.
5.2. Onverminderd het voorgaande, hebt U het recht bij voortdurende storingen of onderbrekingen de Overeenkomst
kosteloos te beëindigen of creditering te vragen van het abonnementsgeld voor de duur van de hierboven vermelde
onderbreking, tenzij deze storing aan Uzelf of aan een andere operator te wijten is.

Zelfs via de Ombudsman voor telecommunicatie houdt Telenet klanten aan het lijntje zonder enige financiële compensatie.
Wat zal het worden, 22/10 of mid november? Of nog later? Een datum die steeds opschuift is zeker geen goed teken.

Het product werkt vandaag niet, dus kan je Telenet vandaag buitengooien of een volledige financiële compensatie van het abonnementsgeld dat je betaalt eisen.
Als iedereen blijft betalen voor een product dat niet werkt, heeft Telenet geen reden om het probleem snel op te lossen want de inkomsten blijven gelijk.
Of is dat te logisch?

Met een loos dreigement tref je Telenet financieel niet en uiteindelijk is jouw maandelijkse betaling het enige wat Telenet interesseert.

Iedereen met een niet-functionerende 4G-verbinding op z'n Apple Watch, belt dus best eens met de dienst kwaliteitsopvolging/retentie van Telenet op 0800 66 350. Eis de volledige compensatie van je abonnementsgeld, want Telenet komt haar contractuele verplichtingen al maandenlang niet na!

 

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Ex-Netweter Compensaties verkrijgen is in werkelijkheid niet altijd zo eenvoudig. Je kan dan nog zoveel zeuren dat je wilt en met allerlei regeltjes komen. Uiteindelijk komt het erop neer dat je steeds gedupeerd bent.

Herinner je nog het gedoe dat de Telenet TV app niet werkte voor Apple gebruikers die ‘Privé doorgifte’ gebruiken? Uiteindelijk zijn er enkelingen gecompenseerd maar de grote meerderheid niet. En laten we eerlijk blijven waarschijnlijk had de grote meerderheid het nog niet door of stoort zich er helemaal niet aan en dat weten de bedrijven maar al te goed. 

En wat is exact een juiste compensatie? Het zal nooit goed genoeg zijn om het ongemak dat je ervaart te compenseren. 

Zelfs met de overgang naar de vernieuwde ‘Mijn Telenet’ investeert Telenet liever in advertenties met een ‘Sorry’ dan hun klanten iets aan te bieden voor het leed. Al was het maar een paar gratis films in hun TV-theek als voorbeeld. 

Neen..als jullie dit probleem sneller opgelost willen zien geraken dan zal de media erbij gehaald moeten worden. Die ombudsman zal misschien teweegbrengen dat je enkele eurootjes als compensatie krijgt na veel gedoe. Maar die negatieve publiciteit op diverse media kanalen doet veel meer pijn en zal er wel voorzorgen dat het probleem beter onder de loep genomen zal worden.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@BillyX  schreef:

En wat is exact een juiste compensatie? Het zal nooit goed genoeg zijn om het ongemak dat je ervaart te compenseren. 


De maximale compensatie is je betaalde abonnementsgeld sinds de dag dat de 4G-verbinding van je Apple Watch niet meer functioneert. Dat staat zo in de algemene voorwaarden. In je klacht naar de Ombudsdienst of bij de dienst kwaliteitsopvolging/retentie van Telenet kan je dat ook als argument vermelden.

Als je je eisen niet officieel kenbaar maakt, krijg je zeker geen compensatie. Overstappen naar een andere operator (bijvoorbeeld Orange) en terugkeren naar Telenet als Telenet One Number opnieuw goed functioneert is ook een mogelijkheid.

Veel gezeur van makke lammetjes lees ik hier, maar klanten die effectief de koe bij de horens vatten?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Ex-Netweter 

Je verkondigd veel onzin ' ga naar een andere operator' .....

Jij weet net zo goed als ieder ander dat enkel Telenet E-sim aanbied op de smartwatches. Dus daar zit je weer met je Telenet buiten gooien .....

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Levenslang jaarlijkse prijsverhogingen betalen om steeds slechtere dienstverlening te krijgen, dat is pas onzin!

Andere operatoren bieden meer kwaliteit voor minder geld.
Op het einde van de maand heb je dan wat geld over om leukere dingen te doen.

Geld overhouden om leukere dingen te doen, is geen onzin!

Cdr1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hallo!
Heb sinds gisteren een apple watch SE (model A2725) met eSIM.

Ik kan mijn watch verbinden met mijn iPhone 14 (iOS17) en kan bellen/smsen met mijn watch. 
Maar zodra mijn iPhone uit staat kan ik niet meer bellen/smsen met mijn watch.

Had voordien een watch zonder eSIM en toen kon ik inderdaad niet meer bellen als de iPhone niet meer in de buurt was of uit stond.

Maar ik had begrepen dat met de watch met eSIM dit wel mogelijk was.

Iemand die me kan helpen ??

Danku !!!

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ah ja, de eSIM voor Apple Watch bij Telenet werkt niet meer sinds begin juli.

Zeven bladzijden klagende klanten: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/eSIM-werkt-niet-meer-op-Apple-Watch-Ultra/td-p/1735...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ongeacht wat sommigen hier beweren, zet alle feiten op een rij.

De eSim op de watches van Apple werkte.

Apple voert een OS update uit en lanceert nieuwe toestellen en het werkt niet meer.

Ik geloof (dit is de eerste subjectieve zin in mijn betoog) niet dat Telenet ergens in een iets applicatie staan heeft dat neerkomt op: nieuw model van watch geen bellen, nieuw OS geen bellen. Er is hier volgens mij een fundamentele verandering in de OS van de watch. Mogelijk door een nieuwe algemene norm (dan heeft Telenet ook een beetje schuld) of door een eigenzinnigheid van Apple (daar kan Telenet niets aan doen). 

Als je als consument op geen manier kan aantonen dat de fout bij Telenet is, dan is Telenet niet gebonden enige vergoeding te geven. In dag geval moet de vergoeding door Apple gegeven worden. Hiervoor kan je terecht bij dezelfde ombudsdienst. Let wel dat voor een bemiddelingsklacht bij de ombudsdienst je eerst een formele klacht moet ingediend hebben bij diegene die u benadeelt. 

PhilipP
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Star Wars Day A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@janne_man met alle respect, maar IEDERE software developer die iets doet voor het Apple-"ecosysteem" heeft sinds juni (WWDC) de tijd om voor het nieuwe systeem (dat pas eind september uitkomt) zijn/haar software aan te passen, het is telkens dezelfde kliek van developers die blijkbaar wachten tot lang NA het uitkomen van het nieuwe systeem om te kijken of er iets moet gebeuren. En het probleem van de esim voor de Apple Watch blijkt (zie de tientallen berichten hier) te dateren van een stuk VOOR het uitkomen van iOS 17, de nieuwe iPhone, ...

Het kan zijn dat Apple iets veranderd heeft, dat is nu eenmaal iedere keer zo. Het is echter ook zo dat blijkbaar Telenet niet pro-actief werkt, maar de kat uit de boom kijkt. Dan krijg je dit soort frustraties bij klanten ... (begrijp me niet verkeerd, Telenet is niet alleen in dat bedje ziek, maar dat ze eindelijk eens ophouden met telkens hun beloften voor verbetering voor zich uit te schuiven en EERLIJK communiceren naar hun klanten ...)

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@PhilipP  schreef:

Het kan zijn dat Apple iets veranderd heeft, dat is nu eenmaal iedere keer zo. Het is echter ook zo dat blijkbaar Telenet niet pro-actief werkt, maar de kat uit de boom kijkt. 


Het probleem ligt niet bij Apple. Zoals eerder al eens aangegeven heb ik in de voorbije weken al diverse Apple Watches geactiveerd. Daar waren zelfs de nieuwe modellen zoals de Apple Watch Ultra 2 bij. Dus het kan wel...

Ik denk dat je eerder de problemen moet zoeken bij de vernieuwde 'Mijn Telenet', de integratie van de gewone eSIM die toch al langzaam geïntegreerd en getest gaat moet worden en noem maar op. 

Daarbij moeten we ook wel bekennen dat de manier van activeren, deactiveren en de stabiliteit van het Telenet One Number nooit een hoogvlieger is geweest.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Toch een kleine kanttekening hier.

Het kan best zijn dat een apple update dit veroorzaakt heeft.  Toch moet je beseffen dat updates dikwijls een noodzaak zijn om te vermijden dat jouw geliefde apple watch niet gehacked word.

Elk bedrijf begrijpt dit en heeft hiervoor 3 pillars. (Dev/acc/prod)

Apple brengt een betaversie uit en deze dient om enerzijds de functionaliteit te testen, anderzijds om de backend te testen. Hier is het de verantwoordelijkheid van de providers om na te gaan welke aanpassingen er in de backend nodig zijn om de nieuwe versie werkend te hebben.  Als je als provider door de 3 pillars werkt komen de problemen boven alvorens de klanten impact hebben. Als je beslist om geen dev/acc testen te doen dan is het normaal dat het in prod ineens een verrassing is dat niets nog werkt.

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dat doet er allemaal niet toe. (Dat is een zaak tussen Telenet en Apple, de klant kan daar onmogelijk in tussenkomen.)

Telenet One Number functioneert niet en bij voortdurende storingen of onderbrekingen heeft de klant recht op compensatie van zijn abonnementsgeld.

Dat staat in de overeenkomst met Telenet.

Klanten kunnen dus compensatie vragen of de overeenkomst beëindigen.

Al de rest van deze discussie ligt buiten de macht van de klant. Je kan hier nog duizend bladzijden technische beschouwingen over de interne keuken van Telenet en Apple volschrijven, maar dat helpt niet.

Overeenkomst beëindigen of compensatie vragen. Al de rest is tijdverspilling.

Priscilla1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Blijkbaar bij KPN in Nederland exact hetzelfde probleem. Neemt niet weg dat ik vind dat er zsm een oplossing moet komen voor dienst en een product die worden aangeboden die niet meer functioneren. Bij Telenet is One Number een service, bij Apple betaal je extra voor het product die deze dienst ondersteund. Bij Telenet ervaar ik dan wel weer medewerkers van de klantendienst die je van het kastje naar de muur sturen en andersom. 

Ik blijf positief dat er snel een oplossing komt!