Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
Josketramesant
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Na deactiveren esim in mijn telenet en alle telenet abonnementen in de watch app verwijdert en watch en iphone herstart en nieuw telenet abonnement toegevoegd in watch app (telenet web page, inloggen, ok, ok, succes!) en watch herstart en iphone herstart en even wachten, werkte de esim hoera hoera. Een dag later ga ik in de watch app, ik zie "abonnement vervallen"en een tweede "niet in gebruik". En de esim is weer kaput...

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

J’ai,

Ken hetzelfde probleem!!!

Mijn fysieke kaart vervangen door een eSim (mail en Qr code) maar nu werkt mijn Applewatch niet meer en onmogelijk om via de app op de iPhone een verving te maken, Geen verbinding mogelijk! 
Telenet heeft mij een mail verzonden gisteren na mijn bellen, met een nieuwe “fysieke kaart” voor hetzelfde mobiel nummer!? 
En nu? 
Volgens mijn applicatie en Telenet is mijn Applewatch met mijn mobiel One nummer actief! Ja maar kan zich niet verbinden! 

Conflict tussen eSim iPhone en eSim One number voor dezelfde mobiel nummer (ik heb maar één enkel mobiel nummer op mijn iPhone m).

Hoe is dit op te lossen Telenet????

 

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Op 30 januari Telenet gecontacteerd omdat de I Watch niet meer te verbinden is met 4G van Telenet. 
ook op my Telenet niks meer te vinden om Telenet one number stop te zetten en na sms terug te activeren. 
wanneer gaan ze er nu eindelijk eens iets aan doen zeg. Neem normaal nooit gsm mee, maar ben nu verplicht. 
onderstaande is het antwoord van Telenet. 

IMG_9157.jpeg

 

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: I watch en 4G Telenet 

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

"I watch", waarom.. Het is toch niet zo moeilijk om "Apple Watch" te typen/zeggen?

Nogmaals, het technische 'systeem' van Telenet staat in de fik (vanamiddag was er bijvoorbeeld weer een grote storing in heel het land, zie hier). Je kan over de problemen i.v.m. Apple Watches genoeg topics vinden op dit forum.

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Mijn excuses Apple Watch dan!

inderdaad heel veel topic te vinden en allemaal geprobeerd, maar tot nu toe geen oplossing gevonden. 

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Niet vergeten om te vragen achter een financiële compensatie voor dit ongemak. Je keuze is op bepaalde abonnementsformules van Telenet gevallen speciaal voor Telenet One Number, dus je betaalt hiervoor. Ben je niet tevreden met de oplossing die Telenet je aanbiedt dan kan je heel eenvoudig een klacht indienen bij de ombudsman. Velen zijn je al voor geweest.

Het geknoei met hun Telenet One Number duurt nu al bijna een jaar...en zo te lezen via hun communicatie dat het doodleuk niet werkt naar behoren trekken ze hun er weinig van aan.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

bedankt voor het advies, ga zeker proberen een financiële compensatie aan  te vragen.

 en inderdaad wat een antwoord, zo zijn ze wel gelijk van je gezaag af.

het ging vroeger wel waarom dan nu niet meer!

 

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 537
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@Bjarne  schreef:


Ondertussen hebben onze collega's gevraagd dat iedereen die nog hinder opmerkt bij het koppelen van Telenet ONE Number op hun Apple Watch Ultra best de klantendienst contacteert, zodat hier individuele dossiers voor kunnen aangemaakt worden. Zo kan men toch gerichter naar de beste oplossing zoeken en er voor zorgen dat dit terug werkt. 

We begrijpen dat dit niet de meeste ideale oplossing is, maar het zorgt er wel voor dat je als klant ONE Number optimaal kan gebruiken. 


Gezien het al een tijdje geleden is dat we nog een update hebben kunnen delen, willen we jullie toch graag op de hoogte blijven houden over dit topic. Ondertussen hebben we bevestiging gekregen dat de oorzaak van het probleem gevonden is en dat men werkt aan een oplossing. Een exacte datum voor deze oplossing hebben we nog niet meegekregen. Van zodra we dit concreet weten, zullen we het hier ook delen.

Verder hebben we ook de info gekregen dat het probleem niet gekoppeld is aan een bepaald type Apple Smartwatch. Het kan dus zijn dat het ook op een normale Apple Watch gebeurd en niet enkel op de Apple Watch Ultra. Het issue is dus afhankelijk van klant tot klant.

We blijven dit topic dus verder opvolgen en houden jullie op de hoogte van zodra we meer weten. Het feit dat de oorzaak gevonden is, is al een goed teken om zo de fix te voorzien. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dag allen!


Dit is prachtig nieuws te weten dat men het probleem heeft gelokaliseerd en waarom dat de Apple Watch en de eSIM en iPhone men binnenkort een oplossing zal mogen vinden! Wat een opluchting !

Van harte bedankt aan allen van de Technische Dienst Telenet 🙏🤗

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Beste,

Ik zit te kampen mlet dit probleem sinds weken neit maanden en iedereen, ik zeg wel iedereen bij Telenet heeft al deze informatie ontvangen maar ee vernader niets! Apple is hiervan op de hoogte dat Telenet in zware problemen zit met de eSim Apple Watch en Apple is alles aan het doen, ik spreek op het hoogste niveau,, om nieuwe providers zoals Proximus en Base aan te zetten om de eSim te achtiveren voor de Apple Watch want dit is een slecht algemeen beeld van de hun Apple Watch.  Dit gaat er snel aankomen dus Telenet doe er senl iets aan! Heb hen meerdere screenshots en screenvideootjes van mlijn Apple Watch Ultra doorgestuurd via Whatsapp en Messenger en het laatste antwoord dat ik ontvangen heb is de volgende : "Bedankt om het issue te verduidelijken. Het is natuurlijk niet fijn dat de verbinding met de eSIM onderbroken wordt. Er staat momenteel een algemeen alarm open waaraan ook jouw dossier werd gelinkt. Er wordt achterliggend gezocht naar een oplossing voor het issue. Momenteel kunnen we dit enkel afwachten. Bij een update hoor je meer van onze collega's. Alvast bedankt voor je geduld! " 

Het is niet aan de Apple Watch te liggen noch aan de iPhone daar men in de Apple Store alles heet uit getest en ook bij uit de doos gloednieuwe toestellen heeft gebruikt in de Apple Store.  Steed hetzelfde probleem.  Ik dan spijtig genoeg via deze website geen videootjes of screenshots doorsturen anders wat dit duidelijk te bewijzen.

 

Joebeee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Tussen al deze slechte ervaringen (zelf 6 maand zonder eSim op Apple Watch), waar ik er ook al van gepost heb, toch positief nieuws

Vorige week vaste SIM laten omzetten naar eSim

- Ging niet direct, via whatsapp contact gelegd met de klantendienst, die hebben een IT ticket aangemaakt, 2 dagen later eSIM actief, dit zowel op iPhone als op Apple watch.

Tip: Contacteer de klantendienst, geef zoveel mogelijk informatie mee, laat het escalleren naar de IT dienst. Het kan en wordt opgelost 🙂 

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hier nog steeds geen oplossing. 

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Al 1000 maal de klantendienst gecontacteerd ! Haalt geen lap uit

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hier gisteren ook weer uren met Telenet bezig geweest. Met als resultaat. Dat we gaan moeten wachten tot er een oplossing is. Mijn geduld is ver op

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Betse Chantaln6

Mijn geduld is ook al sinds juni 2023 onder druk en heb bijna 900€ om mijn Apple Watch Ultra aan te kopen in een Telenet beotiek voor een dienst door hun voorgestelde mobiele dienst (One Number en Apple Watch eSim) dat nog steeds niet naar behoren werkt! 

Iemand van Telenet verteld dat een kollega hem telefonisch had laten weten dat aangezien het mobiel plan, met andere woorden dat bellen en sms versturen geen problemen kende, dat dit Apple Watch voor hen geen voorrang had...

Telenet doe er iets aan want de konkurrentie en Apple is er alles aan het doen om die exklusiviteit die jullie hebben met Apple, te veranderen.