Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Bjarne Helaas niets meer gehoord.  Laatste keer dat Telenet misheeft gebeld kon ik niet opnemen.  En helaas sindsdien niets meer vernomen.  Voordien altijd wel netjes op de hoogte gehouden.  Ik zal nog eens bellen met mijn ticket nummer en vragen of ze mij nog eens kunnen bellen.

 

Bij mij is het probleem dat de oudere abonnementen in de app blijven hangen, terwijl er bij jullie niets actief staat.  Bij koppelen (in 2023 nog na weghalen oude abonnementen, ook al komen ze terug kan je even een nieuwe toevoegen) werkt het maximaal een week en komt er turf een abonnement expired staan en dan de extra abonnementen als not in use en die kan je niet selecteren.

 

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 537
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@mce Goed om te lezen dat het bij jou in orde is gekomen.

@chantaln6 @mcasteels1 Ik heb net jullie voorbeelden en extra info doorgegeven zodat dit toch verder bekeken kan worden. We houden jullie op de hoogte.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Om alle oude verbindingen te verwijderen moet je dat niet manueel doen. Ga naar je watch app op Iphone, Algemeen, dan helemaal onderaan stel opnieuw in, verwijder alle mobiele abonnementen. Daarna via de website op mijn Telenet naar mijn produkten, mobiel, beheer je simkaarten, en deactiveren. Kan zijn dat je dit enkele malen moet doen, maar zo is het uiteindelijk gelukt bij mij.

Als het dan gelukt is, blijft er wel opnieuw een lijst met je tel nummers staan (bij mij toch), niets van aantrekken dus, zolang de eerste nr maar aangevinkt is.

 

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb correct het zelfde probleem als jou! 
@Bjarne kun je ons verder helpen. 

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@mce ook al gedaan en zit nu zelfs met 4 mobile plannen.  Het lukt aan mijn kant echt niet.

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hoe bedoel je 4 mobiele plannen ? Met verschillende tel nummers dan ?

 

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Weeral een heel weekend van alles geprobeerd. Niks lukt. @Willy14  het enige ik op Telenet kan vinden is nieuwe e Sim aanvragen. Ppff word er zo moe van

ZigZig
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dag iedereen,

Ik heb hetzelfde probleem als iedereen hier al enkele maanden (kan eSIM niet gebruiken op een Apple Watch 4G, dan oké maar abonnement loopt elke week af, daarna onmogelijk om te sms'en, dan 7 abonnementen die in één keer verschijnen...)
Een bemiddelaar belt mij al 4 maanden elke vrijdag om mijn zaak op te volgen... En helaas met zeer weinig resultaat.

De nieuwste grap van de technische dienst: Telenet legde mij afgelopen vrijdag uit dat ik een Apple Watch 4G niet kon gebruiken als mijn iPhone er niet naast stond ingeschakeld. Maar wie houden ze voor de gek?

Maandelijks vraag ik dus een financiële compensatie (die ik gelukkig krijg).

Ben ik de enige die nog steeds problemen heeft met niet-verzonden sms-berichten en meerdere abonnementen die tegelijkertijd verschijnen in de Watch-app op mijn iPhone?

Ik ben wanhopig...

Josketramesant
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hier ook, nog steeds geen werkende apple watch esim. ik heb zeven vervallen abonnementen die steeds terug komen. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet werkend.

Soms geraak ik niet aan de "beheer simkaarten" pagina om het abonnement te deactiveren als het weer eens niet gekoppeld is met de watch. Je geraakt er dan wel met deze url :

https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/je-simkaarten.

Ik heb geen compensatie aangevraagd en er wordt ook geen aangeboden. Het kost allemaal zoveel tijd en energie. Ik heb het eigenlijk opgegeven. Ik zit te wachten op een fibreaansluiting en apple watch 4G bij Proximus.

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Beste,

neen je bent niet de enigste maar wel één van de gebruikers die deze websitebezoek heeft mogen gedaan en gelukkig maar voor jou en de vele anderen die dit maandenlang probleem dagelijks kent.

Gelukkig maar dat de Netwekers bestaan en zo de druk op Telenet onderhouden en zo de technische achterliggende kan stimuleren om de redenen van de Apple Watch op te lossen!

Wat ik begrijp , zoals je beschreven hebt, als meerdere vervallen of niet in gebruikte abonnementen , sms niet verzenden, enz is een maandenlang probleem dat is gekend.

Mijn vraag. Wanneer is dit de laatste keer dat deze verschillende problemen zich  hebben voorgedaan? 

ZigZig
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bedankt Willy14. De problemen bestaan ​​vandaag de dag nog steeds…

Josketramesant
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Oh grote chatbot Willy, deze voorgedaan problemen daar nog juist. Gaat deactiveren minutenlang websitebezoek mijn telenet degelijk wel, activeren na maandenlang proberen daarnet niet, te zeggen is, activeren wel maar connecteren niet en dan zeven zaventemse zusters op mijn iphone. Ze zullen zinken. 🙂

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hier nog steeds zelfde probleem. 
schadevergoeding 0,0

kan iemand me eens stap per stap uitleggen hoe je op mijn Telenet die verbinding kan deactiveren. 
vroeger was dat simpel en stond het er duidelijk bij maar nu is het een ramp. 

Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Voor de mensen die nog problemen hebben en

geen gehoor vinden.

Is de ombudsman ingeschakeld? Hou uw communicatie met Telenet bij.

De oplossing is bij mij toen pas gekomen, alsook de schadevergoeding.

 

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dag,

Om gedeeltelijk op te vraag "kan iemand me eens stap per stap uitleggen hoe je op mijn Telenet die verbinding kan deactiveren. 
vroeger was dat simpel en stond het er duidelijk bij maar nu is het een ramp." zal ik helpen dit te verduidelijken.

Telenet had deze optie op MijnTelenet maar om onduidelijke redenen, hebben zij deze optie om de eSim te mogen desactiveren, verwijderd.

Na, ik veronderstel na vele klachten, hebben ze deze optie terug op MijnTelenet weer toegevoegd.

Om fit te doen hoef je je in te loggen op jouw MyTelenet onder simkaarten, je koies je mobiel nummer en onderaan staat er vermeld of je eSim geactiveers is (dan zal je een groen puntke merken met eSim geactiveerd indien deze geactiveerd is uiteraard.

Je moet dan klikken op de optie desactiveren.  Je webpagina herlaad zich (soms heb je een bericht met een flutmedling en moet je je webpagina of optie herhalen) en dan zal je nadien merken tevens onderaan je simkaart en mobiel nummer, dat deze gedescactiveert is.

Nadien kan je maar pas terug je eSim activeren maar uitsluiten doort dit te doen via de applicatie (indien je een Apple Watch hebt in de Watch app) en gaat de applicatie terug dezelfde procedure beginnen en moet je je inloggen met je email en paswoord en aanklikken "activeren" en tevens je akkoord geven om naar een eSim over te gaan.

Moet erbij zeggen dat deze procedure uitsluitend voor de activatie van jouw eSim voor een Apple Watch (of andere Watch van Android).

Hoop je hiermee te hebben geholpen...