Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ga naar "Mijn Telenet", Links ga naar "mijn produkten, dan "Mobiel", daar "beheer je simkaarten", tenslotte zie je "eSIM voor smartwatch deactiveren"

Hopelijk helpt dit met je vraag

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dit is wat ik te zien krijg  niks van e Sim geen groene puntjes  IMG_9315.png

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

De originele afbeelding is niet te zien?!

Hoeveel simkaarten heb je bij Telenet actief en indien meerdere heb je de goede simkaart gekozen op “MijnTelenet”?

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hier ook nog altijd geen oplossing.  Ik heb wel een sms gekregen om alles nog eens te herstarten en te proberen.  Helaas zolang die oude abonnementen (4 stuks momenteel) niet weg zijn, heeft het echt geen nut.  Ik kan deze niet verwijderen.  Soms lijkt het of het gelukt is om na x aantal minuten allemaal terug te komen.  1 abonnement “not in use” en dan drie abonnementen erboven.  1 op expired, welke aangevinkt is en daaronder 2 keer met mijn GSM nummer.  Geen van beide is te selecteren.  En ik krijg geen optie op een nieuwe toe te voegen.  En op mijn Telenet heb ik geen abonnement actief (toen ik de 4de keer de test deed zag ik hem verschijnen toch helaas werkt het niet)

 

1ste keer in 23 jaar dat ik eens last heb bij Telenet en ineens goed …

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Na update naar ios 17.4 en watchos 10.4 en weeral prijs. Werkt weeral niet.

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Bjarne 

Ik had vrijdag een SMS gekregen om nogmaals eens te herstrten en opnieuw te proberen.  En indien het niet lukt, terug contact op te nemen.

 

Ik heb zelfs terug een volledige reset gedaan op mijn apple watch, helaas blijven de oude 4 niet werkende abonnementen terugkomen waardoor je geen nieuw abonnement kan toevoegen.  Een heel weekend ettelijke uren zitten spelen en proberen.  Zonder enig resultaat.

Erger nog, ik bel deze ochtend jullie helpdesk op, met mijn ticket nummer S-20888518, om de updates te geven.  Blijkt dit afgesloten te zijn!  ER was onvoldoende inforamtie geweten.  Ik heb zelfs in december nog 1u aan de lijn gehangen met iemand van de backoffice om alles te noteren en vanalles te testen.  Deze persoon heeft mij nadien wekelijks op de hoogte gebracht to midden januari en dan plots stilte van jullie kant.

 

Terug nieuw ticket dan maar S-24012722.  Zo geraak ik ook aan elke SLA die er bestaat.  Ronduit belachelijk en schandalig.  Helaas stap ik ook naar de ombudsdienst deze keer.

 

 

 

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Update dus vooral niet naar IOS 17.4 en WatchOs 10.4!

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb de updates gedaan, en de esim blijft werken, nu toch al twee manden zonder problemen

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ligt mss niet aan de update op zich, maar je kan het waarschijnlijk voor hebben bij een update tout cours.  

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Willy14 

2 simkaarten bij Telenet.
goede simkaart gekozen. Ik zie de afbeelding wel zal je zeggen wat erop staat

1 sim opnieuw toewijzen

2 blokkeren

3 gedeeltelijk blokkeren

4 nieuwe fysieke simkaart

5 activeer e Sim voor smartwatch als je daarop klikt krijg ik een hele uitleg over hoe activeren en met welke abonnementen. 
als ik abonnement terug toevoeg op Apple Watch krijg ik een melding dat ik al een abonnement heb en dat er maar 1 kan per sim kaart. 
zooooo moeeeee

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Vreselijk hè! Hier ook nog steeds niet opgelost

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Gisteren nog eens extra zitten testen om de info door te geven aan Telenet.  Het is niet dat we dit nog niet gedaan hebben.

mik kan alle abonnementen in de Apple Watch app op de iPhone verwijderen. En krijg de mogelijkheid om een nieuw abonnement op te zetten.  De activatiecode stappen lijken te lukken en plots zie ik de oude niet werkende abonnementen terug komen. En ja hoor de boodschap dat het weeral niet lukt.  “Unable to configure mobile plan”

en we hebben nu 5 abonnementen in de app staan.

nadien op hun vraag nog eens de app van de telefoon gehaald (gaat niet met gekoppelde Watch!).  Dus mijn Watch eerst terug een reset (en mobile plan verwijderen) gegeven.  Nog eens nagekeken of ze in mijn devices staat (niet dus) en alle toestellen uitgezet voor 25 minuten.  Dan alle# terug opgestart in de hoop die oude plannen kwijt te zijn, maar helaas.  Het lukt niet.  Ik zie wel dat de E-Sim actief staat op mijn Telenet.
Ik vind ook nergens dergelijke problemen terug op een ander fora bij een andere provider.  Ik ben ook al bij Apple geweest en die zeggen dat Telenet het probleem veroorzaakt.  En Telenet claimt dat het Apple is …

 

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dag!

Als je dit leest op mijn Telenet zoals je schrijft “…als ik abonnement terug toevoeg op Apple Watch krijg ik een melding dat ik al een abonnement heb en dat er maar 1 kan per sim kaart. ”

als u dit leest op mijn Telenet betekent het dat je eSIM of One nummer nog steeds niet geactiveerd is op je rekening. Dus controleer nogmaals na dat je heb geklikt ontkoppelen of geactiveerd dat dit wel zo is op mijn Telenet want anders zou je dit niet kunnen activeren en blijf je de boodschap lezen darceen eSIM reeds is geactiveerd op dit mobiel nummer.

 

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 537
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Charlez @Josketramesant @ZigZig @mcasteels1 @chantaln6 Ik wou jullie nog even laten weten dat we dit topic blijven opvolgen voor jullie.

Ik heb dit issue net nog eens via een andere weg doorgegeven zodat dit toch verder bekeken en opgelost kan worden. Van zodra we meer informatie hebben, delen we het hier.

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ZigZig
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bedankt Jacob.

Erg duidelijk:
1) tot op de dag van vandaag is het nog steeds niet mogelijk om vanaf mijn Apple Watch sms-berichten over 4G te verzenden als de gekoppelde iPhone niet in de buurt is.
2) Het aantal “verlopen” Telenet-abonnementen op de Apple Watch vermenigvuldigt zich (7 op mijn watch). Wanneer ze via de gedocumenteerde procedure worden verwijderd, verschijnen ze uiteindelijk opnieuw.
3) Met regelmatige tussenpozen vervalt het actieve abonnement. Vervolgens moet ik de gehele deactiverings- en reactiveringsprocedure opnieuw uitvoeren, waarna een nieuw abonnement aan alle andere wordt toegevoegd.
4) Het duurt al 10 maanden...